Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha egy területi önkormányzat...

Ha egy területi önkormányzat tárgyalásokat folytat a DAKK Zrt-vel egy új buszmegálló létesítéséről egy külterületen létezik, hogy az interneten egyetlen egy írásos nyoma sem keletkezik, olyan mintha nem is létezne?

Figyelt kérdés

Az önkormányzatot 4 éve zaklatják azzal, hogy egy a területen áthaladó buszjárat útvonalába helyezzenek el egy buszmegállót, hogy a helyiek életszínvonala javuljon. A tavalyi polgármester választások után több olyan pletyka is napvilágot látott mi szerint tárgyalásokat kezdett az adott önkormányzat az illetékes busztársasággal. Az interneten rengeteg kulcs szót kipróbáltam, de erről egy bekezdésnyi szöveget sem találtam. A területileg illetékes polgármester a településen belüli közlekedésről közmeghallgatásokon, nyílt testületi üléseken tömören ugyan, de beszélt már, viszont erről egy szót nem ejtett.


Sok dolgot találtam a kérdéses külterületről (problémák, azok megoldása, stb.), de erről sose semmit.


Ha jól tudom az ilyes fajta tárgyalásokról jegyzőkönyv készül ami előbb-utóbb a netre is felkerül, főleg a miatt is gondolnám erről is ezt ha foglalkoznának vele, mivel az új testület elég nyitott, felteszik netre az ülések videó anyagát.


Tehát jól gondolom én ezt, hogy ezzel nem foglalkoztak és ez örökre elfeledett téma marad?



2015. ápr. 18. 13:50
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Nem vagyok róla meggyőződve, hogy ezeket a dokumentumokat nyilvánosságra kellene hoznia bárkinek is. De ha megkérdezed a polgármesteri hivatalt, akkor kötelesek válaszolni neked.
2015. ápr. 18. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Az más kérdés, hogy igazat mondtak e... ezt a buszmegálló dolgot már politikai irányba is elvitték.
2015. ápr. 18. 15:00
 3/14 anonim ***** válasza:
Te vagy az autópálya felhajtóra-busszal visszatolatással megállót telepíteni akaró emberke?
2015. ápr. 18. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

1. Semmi közöd hozzá!

2. Nem nevetnél a gép előtt, ha a busz háza mellett menne el és neked 10 km-t kellene elbiciklizned, mert nincs buszmegálló, kocsira meg nem tellik.

2015. ápr. 18. 16:58
 5/14 A kérdező kommentje:
Nem mellesleg kedves ketteske mivel Szeged külterületéről van szó ezért nem csak, hogy egy szomszéd falu távlsági buszának kellene ot megállnia hanem az SZKT-nak kötelesnek kellene lennie, hogy naponta legalább 4x az autópályán kijárjon oda egy helyi járatos busz is.
2015. ápr. 18. 17:07
 6/14 anonim ***** válasza:

Figyike, megérteném, hogy egy suttyó paraszt vagy és ezt be is mutatod nekünk, de nem tudom miért vagy tele előítélettel. Eszem ágában nem volt nevetni rajtad (bár az utóbbi két hozzászólásodon már igen, mert látszik, hogy mennyire naiv és szánalmas vagy) csak mivel elég régóta GYK-zom itt, emlékeztem, hogy volt már kitárgyalva itt ilyen probléma, ahol igen hosszabb fejtegettük, hogy a megvalósítani kívánt ötletetek miért nem kivitelezhető, és miért egyenesen balesetveszélyes.


Azért arra kiváncsi lennék, hogy szerinted (ismét lem szerinted) mi írja elő, hogy az SZKT-nek oda járatot kellene indítani, csak a te kényelmedet szolgálva, főleg úgy, hogy az SZKT tömegközlekedési vállalat, így ebből fakadóan tömegigényeket, közösségi igényeket kellene kielégítenie.


Na de mindegy, amíg ilyen arrogáns fász vagy addig inkább nem is folytatom. (Az meg fel sem merül bennem, hogy nő vagy mert ha igen... Huhh. )

2015. ápr. 18. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

"Nem mellesleg kedves ketteske mivel Szeged külterületéről van szó ezért nem csak, hogy egy szomszéd falu távlsági buszának kellene ot megállnia hanem az SZKT-nak kötelesnek kellene lennie, hogy naponta legalább 4x az autópályán kijárjon oda egy helyi járatos busz is."


Ez így ebben a formában nem igaz. Jelenleg nincs olyan törvény, ami egyeltalán előírná bármely településnek helyijáratok fenntartását, így innentől kezdve az önkormányzaton múlik, hogy mit rendel meg a szolgáltatótól.

Ettől függetlenül - ha a Tápai rétről és környékéről van szó - valami megoldást illene már találni az önkormányzatnak.

2015. ápr. 18. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:

6.!


Lehet, hogy suttyó paraszt vagyok, de a helyzetem elég kétségbe ejtő és utálom már, hogy mindenhol hülyének néznek. Am. az ötletem meg nem volt rossz, mert a kérdéses autópálya kereszteződést érintő főútvonal nem nagy forgalmú, de az NKH szabályok nem engedik meg azt a megoldást. Egyedül csak az egy ívű fordulást engedélyezik ami a területen csak buszfordulóval lenne megoldható.


7.! Igen, arról van szó és tudom nagyon jól, hogy nincsen ilyen törvény, de sztem kellene.


De maradjunk a realitás talalán, még, hogy nem is jár ki busz ami minden házat érint, legalább a szórvány település központjába betérhetne az a rohadt busz ha már egyszer keresztezi a környéket.

2015. ápr. 18. 21:04
 9/14 A kérdező kommentje:
*talaján
2015. ápr. 18. 21:04
 10/14 anonim ***** válasza:

Elég erőteljesen megpróbálja az állam fölszámolni a tanyavilágokat és egyéb külterületeket - többek közt ilyen módszerekkel. Nem látványos, nem feltűnő, de hatásos. Akinek nem tetszik, az elköltözik. Hogy ezzel mit nyernek az önkormányzatok, azt nem tudom, de meg lehet nézni, hogy hány tanyaközpont szűnt meg az elmúlt 1-2 évtizedben, és el lehet képzelni, hogy még mennyi fog. Az egyetlen megoldás talán tényleg az lenne, hogy otthagyd azt a területet, mert kétlem, hogy változás történne.


Egy buszfordulót kiépíteni alapvetően nem nagy feladat, mert igazából építeni se kell semmit. De ha ennyi idő alatt nem történt semmi (márpedig feltetted már ezt a kérdést 1-2 év alatt legalább négyszer), akkor ezután se fog. Ahogy olvasom, ez közigazgatásilag Algyőhöz tartozik, ebben az esetben nem az SZKT feladata lenne kiszolgálnia ezt a területet, hanem a DAKK-nak. Az ilyen helyekre viszont jó esetben is napi 2-3 pár járat van, tehát ennél többet ne is remélj, még ha lépnek is valamit... amire az esély nem sok.


Soha nem értettem egyébként azt a hozzáállást, amit a közlekedési társaságok a külterületekkel kapcsolatban alkalmaznak, miszerint "ahol kevesen laknak, ott nem lakik senki". Busz van elég, sofőr van elég, nem ezen a néhány kilométeren mennének csődbe. Nem is kellene külön jármű a feladatra, hanem ezt a nagyjából 20 perces utat be lehetne építeni egy másik kocsi fordájába, és még a vezetési időt se befolyásolná komolyabban.

2015. ápr. 18. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!