Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A máv IC vonalakon mikor lesz...

A máv IC vonalakon mikor lesz érdemi vonat fejlesztés?

Figyelt kérdés
Csak néha ülök a Stadler Flirtökön és irigykedem, felmerül bennem a kérdés, hogy az ilyen hosszabb távú vonalakon miért nincsenek ilyen szerelvények?
2015. máj. 5. 18:27
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
A Flirt nem hosszú távra készült, hanem elővárosi vonatnak. Kevés ülés, sok állóhely, sok ajtó, stb. IC-nek nem lenne jó.
2015. máj. 5. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Ha valaha lesz valami az IC+ projektből. Mármint a két próbakocsin kívül.
2015. máj. 5. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

A Stadler Flirt természetesen alkalmas az az IC forgalomra is, ha úgy rendeli a megrendelő vasúttársaság. De a Start Flirtjei valóban egész kényelmetlenek hosszú távú utazáshoz.


Most a Start felújíttatott pár kocsit idehaza, de rendkívül gyengén muzsikálnak és még a szabványnak sem sikerült elsőre megfelelniük. Szóval nyögvenyelősen megy a projekt és hát... lehet, hogy ez nem is akkora baj hosszú távon nézve a dolgokatm

2015. máj. 5. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Majd akkor ha a szlovák példához hasonlóan beengedik a magántőkét.

És lesz egy magántársaság aki korszerűbb szerelvényekkel indítja be a szolgáltatást.

Bár erre kevés az esély,mert akkor a MÁV pillanatok alatt összeomlana.

2015. máj. 5. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
#3: Az IC+ kocsik nem felújított, hanem új gyártású kocsik.
2015. máj. 6. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

" és még a szabványnak sem sikerült elsőre megfelelniük."


Melyik szabványnak nem felel meg szerinted? Kíváncsi vagyok, mert nagy szakértő vagy látom.

2015. máj. 6. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

@4 "Bár erre kevés az esély,mert akkor a MÁV pillanatok alatt összeomlana."

És ez szerinted kinek okozna fájdalmat? :D Még maguk a MÁV-osok is gyűlölik a céget és nagyon sokaktól láttam/hallottam azt, hogy inkább utaznak autóval szolgálaton kívül, mert azzal legalább biztos megérkeznek az úti céljukra, ha meg késnek, akkor többet tudnak majd a helyzetről, mint a MÁV nemlétező utastájékoztatása révén...


Szóval igen, maszekok kellenének ide, de sürgősen, a MÁV-ot meg a történelemkönyvekből is törölni.

2015. máj. 6. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
56%

Mert az hiszed, hogy a maszek majd puszira kinyalja a kis seg.gedet? Hat baromira nem. A maszek el fogja kérni a szolgaltatas valós árát, ami vagy 3x-osa a mostaninak. Nyilván szívesen fizetsz majd 3x annyit a vonatozásért mint most. Ne hidd, hogy a maszek majd viszi a nyuggereket ingyen, a diakokat féláron, a nácccáládosokat meg 90%-ért... A mávnak is egy kényszerhelyzet ez, az állam a tulajdonosa és a megrendelője is egyben, nem mondhat nemet. A magán hamar nemet fog mondani.

És a magán is ugyanazon a fos infrastrukturán kozlekedik majd, maximum kapsz névreszóló tájékoztatót a késés okáról...


Kicsit olyan ez a magánvasút utáni áhítozás, mint a "Sövényen túli" világ, senki sem tudja mi van ott, de mindenki tudja, hogy jobb. Aztán nehogy pofára essünk.

Persze lehet okosan csinálni, csak Mo. nem az a hely, ahol a dolgokat okosan csinálják.

2015. máj. 7. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Azzal semmi baj nincs, ha nem utaznak ingyen az emberek, de ha mondjuk háromszoros díjat kérnének, amit te írsz, akkor tényleg a franc se fog utazni velük, az tény. Normális, megfizethető viteldíj az kábé az lenne, amit most félárú jegyként hirdet a MÁV - és ezt fixen mindenkinek ki kéne pengetnie, kedvezmények nélkül. De hogyha el is kérnének ennyit, akkor cserébe lenne szolgáltatás is: klímás, légkondis vonatok, a klozetba be merne menni egy kevésbé erős gyomrú és idegzetű utas is, a feláras sebesvonat nem állna meg mindenütt, lenne utastájékoztatás, és a legfontosabb: nem kellene azon idegeskedni, hogy vajon elérem-e a csatlakozást azért, mert valahol összeszedtünk 8 percet, a forgalmistának meg olyan kedve van, hogy most elrontja ~50 utasnak a napját és nem várja be a vonatot (ha a ceglédi vagy a kökis forgalmisták ezt látják: üdvözlöm őket, rengeteg utastársammal együtt!). Merthogy szerintem ez a legnagyobb baj a MÁV-val: nem a kocsik, nem is a tisztaságuk (mert azért ne felejtsük el, hogy azon a vonaton megfordul rajtunk kívül másik ezer egy nap alatt), nem a sebesség, hanem a kiszámíthatatlanság és a randomfaktor, az, hogy nem tudod, hazaérsz-e akkorra, amikorra te azt eltervezted.


Persze, valahogyan össze kellene egyeztetni a MÁV-os és a maszek vonatokat, de talán meg tudnák oldani. Mondjuk nem titkolom, hogy én gyűlölöm az összes állami közlekedési társaságot és ha mind becsődölne, én lennék a legboldogabb. De ez csak utópia. Mindenesetre onnantól kezdve, hogy lesz jogsim és autóm, szerintem többet nem fogok vonatra ülni, amíg csak MÁV van az utasért. Azazhogy fordítva: az utas van a MÁV-ért. Mondom ezt vasútbarátként.

2015. máj. 7. 01:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!