Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Csak szerintem ez a kézenfekvő...

Csak szerintem ez a kézenfekvő megoldás Budapest és az agglomeráció tömegközlekedésének nagy mértékű javítására?

Figyelt kérdés

A kelenföldi pályaudvart a föld alatt össze kéne kötni a keleti illetve a nyugati pályaudvarral. Így kialakítható lenne egy münchenihez hasonló S-Bahn hálózat.


Gyakorlatilag két sínpár lemenne a föld alá Kelenföldnél, lenne egy megálló a Móricz alatt, illetve a Kálvin és az Astoria között (kapcsolódva mindkettőhöz), majd a megálló után kettéágazni az alagút, egyik fele menne a keletihez, másik a nyugatihoz.

Kelenföldnél mehetnének le az alagútba a Tatabányáról, Székesfehérváról illetve Dunaújvárosból érkező vonatok. (esetleg később ide lehetne kötni a ráckevei héten illetve a kunszentmiklósi vonalat is). A nyugatinál mennének le a szobi, veresegyházi illetve esztergomi vonalak, illetve ide lenne beköthető a szentendrei HÉV. A Cegléd-Szolnok vonalat a ferihegyi reptér alatt, ott egy megálló létrehozásával átkötnék Rákoshegy felé. A keletinél menne le az alagútba a hatvani, a nagykátai/szolnoki, illetve a ceglédi vonal, később esetleg a gödöllői HÉV.


Így gyakorlatilag bármelyik irányból megközelíthető lenne a belváros átszállás nélkül átlós járatokkal, marha gyorsan. Az elővárosi közlekedést szolgáló vonatok nem a fejpályaudvarokon foglalnák a helyet, megoldódna a reptér közlekedése és egy csomó külvárosé...


Nem lenne olcsó project, de nem lenne drágább egy újabb metrónál...


2017. máj. 5. 23:35
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
A nyugatival jó ötlet lenne összekötni, de a Keletivel butaság lenne több okból is. Egyrészt párhuzamosan menne a 4-es metróval, amit így felesleges volt megépíteni, másrészt Keleti és Kelenföld között eleve vannak sínek, amik forgalmas helyeken mennek át csak a vonatoknak nincs állomása. Egy vasútállomás kialakításával közvágóhídon és az Ecseri út metróállomásnál Ferencváros helyett már eleve sokat fejlődne az S-bahn, szinte semmi pénzből.
2017. máj. 6. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Sajnos a 4-es metró erőltetett építésével ettől a lehetőségtől elestünk, főleg azért, mert sem az alagút keresztmetszete, sem a végállomáson elhelyezkedése, sem pedig a játékmetrós peronhosszok nem teszik lehetővé a hiba korrigálását. Szóval az az irány elesett.


Most ezért inkább az M2-H8 összekötésre és az M5 vonalára kellene koncentrálni, persze csak az M3 felújítása után.

2017. máj. 6. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
54%

Azt ugye vágod, hogy Kelenföld jelenleg is össze van kötve a Keletivel?! Úgy hívják, hogy 4-es metró és alig utazik rajta valaki...


Ahogy a nyugatival is, a Kálvin téren egyszer át kell szállni és kész.


Amúgy ez egyik sem megoldás az agglomeráció problémáira, mivel:

- Sem Kelenföld sem pedig a Keleti pályaudvar környéke nem agglomeráció. Az agglomeráció a peremkerületek (pl. 17, 18, stb...) és a környező ingázó települések (Budaörs, Szigetszentmiklós, Pécel, stb..).

- A megoldás az lehetne, ha össze lenne kötve pl. a Hév és vasúti hálózat normálisan a belváros közlekedésével. Ami jelenleg nem megoldott.

2017. máj. 6. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Utolso: szerintem nem ertetted tisztan a javaslatomat: ha megepulne az alagut akkor lehetne pl egy Szekesfehervar-Kelenfold-Kalvin ter-Nyugati-Vac jarat, amin atszallas nelkul vegig lehetne utazni. Ez rogton megoldana pl Teteny illetve Kaposztasmegyer kozlekedeset is. Nezz utana hogy megy ez Münchenben.


Ahogy azt mar irtatok is a 4es metro alagut erre alkalmatlan, uj alagut kell sajnos.

2017. máj. 6. 11:52
 5/10 anonim ***** válasza:
54%

Lássuk jól értem-e:


Szerinted azért érne meg több ezer milliárdos beruházást a dolog, hogy az embereknek ne kelljen Kelenföldön leszállniuk a vonatról és 3 (!) perc alatt lesétálni a metróba, hanem rögtön mehessen tovább az elővárosi vonat a föld alatt?

2017. máj. 6. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Ez is egy előnye lenne, de nem az egyetlen. Tényleg nézd meg kérlek a német S-Bahn rendszereket hogyan működnek.


Kezdjük úgy, hogy a 4-es metróhoz hasonló szigetüzemeket tőlünk nyugatra sehol nem építenek már (hasonló feltételek közé).


Első körben az az átszállás jellemzően több, mint három perc, de nem is ez a legfontosabb.


De most akkor nézzünk egy példát:

Lenne pl.: egy Székesfehérvár - Vác vonal (természetesen egy megállóval Káposztásmegyernél)

Ha például az úticélod eljutni Tétényből Kápmegyerre, azt most a vonat + metró+metró+villamos kombóval teheted meg, nagyjából végtelen idő alatt. Ha lenne a váci vonalnak megállója Kápmegyernél, akkor a vonat+metró+metró+vonat lenne a megfelelő és a nyugatiban jó esélyjel 20-30 percet is várhatnál a vonatra.


Ebben a rendszerben mindez átszállás nélkül megtehető lenne, ráadásul mivel Kelendöldtől a nyugatiig csak két megálló lenne (Móricz, Kálvin), ezért a kettő közötti menetidő sem lenne több kb. 8 percnél. Ergo az egész út valószínűleg nem lenne több fél óránál...


Gyakorlatilag közel minden utazási időt a városban lerövdítene és az ütemes menetrendeknek köszönhetően kiszámíthatóbbá tenne. De ha pl.: az általad emlegetett mondjuk Tétény-Kálvin útvonalat nézzük már az közel 10 perccel rövidülne le.

2017. máj. 6. 14:20
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Már ne is haragudj, de te agglomeráció - agglomeráció példát hozol fel (ugye Budatétény és Káposztásmegyer, Vác és Székesfehérvár) miközben arról kérdezel, hogy ez megoldaná-e a BP-re utazást.


Nem, és tök értelmetlen is. Ugyanis az emberek nagyon ritkán utaznak agglomerációból agglomerációba. Agglomerációból a városba szeretnének bejutni, az pedig biztosított átszállással. Az most tök részletkérdés, hogy 3 vagy 10 perc, nyilván a helytől és menetrendtől függ. Ennyit tudnál spórolni egy gigaberuházással. Ez meg legalább olyan hülye ötlet, mint amit a múltkor kérdetek, hogy miért nem toldják meg a Ferihegyi kifutópályát a belvárosig, mert akkor begurulhatna a gép odáig...

2017. máj. 6. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Jo, hulye otlet, ezert alkalmazzak szamos nyugati nagyvarosban...
2017. máj. 6. 15:05
 9/10 anonim ***** válasza:
Számos nyugati nagyvárosban azért alkalmazzák, mert ELEVE így épült ki. Nem pedig párhuzamosan megépítették a meglévő és használható infrastruktúra mellé...
2017. máj. 6. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

Valami már elindult, az S-Bahn-szerű rendszert kiépíteni azonban nem két hónap.

Elvileg már tervezés előtt van a soroksári és a csepeli hév összekötése, ehhez épül majd vasúti megálló (Danubius néven talán), meg még jó pár helyen, például a Népligetnél.


A Nyugati és a Déli/Kelenföld (én inkább a Délit preferálnám) összekötésével sok lehetőség nyílna. A Szolnokról, Vácról érkező vonatok haladhatnának tovább Székesfehérvárra, Pusztaszabolcsra, így a már eleve túlterhelt Nyugatiban nem állnának feleslegesen a vonatok, hanem vidéken fordulnának. Ez a kapacitás felszabadítás lehetővé tenné, hogy egy komolyabb mértékű vágányzár során rendesen fel tudják újítani a Nyugatit, mind a vágányhálózatát, mind az épületet, így a nemzetközi vonatok végállomása lehetne, ami szerintem sokkal szerencsésebb helyszín, mint a Keleti. Ha meg kész a felújítás, akkor a Keleti is megkaphatná, hiszen az talán még jobban lepusztult, és nem kevésbé túlterhelt.


Ami még sokat segíthetne a főváros közlekedésén, az a Népligetnél egy átmenő pályaudvar, de nem ott, ahol most van, hanem a Könyves Kálmán köré tolva, gyakorlatilag a buszpályaudvar szomszédságában. A Ferencvárosi pályaudvar felszámolható lenne (legalábbis személyforgalom szempontjából), és lenne egy távolsági közlekedési központ igen jó városi tömegközlekedési megközelíthetőségekkel (3-as metró, 1-es, 3-as villamos).

2017. máj. 6. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!