Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » "Kérjük, ne szálljanak fel a...

"Kérjük, ne szálljanak fel a vonatra. " Miért ne?

Figyelt kérdés
Zugló vasútállomásról utaztam a Nyugati pályaudvarra. A hangosbemondó ellenére felszálltam az Intercityre, ahol kalauz pótdíjazni akart. Megkérdeztem, miért ne szálljunk fel a vonatra, hát azért "mert ez IC". Van valós indok is valami gyakorlatiatlan szabályon kívül? Milyen hátrányt okoz és kinek, ha a majdnem üres vonatra felszáll pár ember a végállomásig? Eltelik fél perc a felszállással? Vagy mégis mi a baj? Nem értem, hülye vagyok hozzá, valaki magyarázza el mint egy laikusnak.

2018. febr. 21. 15:22
 1/10 A kérdező kommentje:
Másképp: Budapest határán belül miért nem érvényes intercityre a Budapest-bérlet?
2018. febr. 21. 15:25
 2/10 anonim ***** válasza:
83%

Nem egészen világos, hogy az az IC amúgy nem szokott ott megállni? Akkor szoktak ilyesmit bemondani, ha a vonatnak amúgy nincs ott megállója, de valamilyen oknál fogva mégis megáll.

Helyjegyed volt egyáltalán? Mert az IC csak helyjeggyel vehető igénybe! Sőt, általában gyorsvonati pótjegyet is kell a viteldíjon felül fizetni.

Még ha a Budapest bérletedet el is fogadjuk menetjegy gyanánt, gondolom helyjegyed és pótjegyed nem volt. Örülj, hogy nem büntettek meg.

2018. febr. 21. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

A Ferihegy - Kőbánya-Kispesti - Zugló útvonalon a Nyugati pályaudvarra közlekedő InterCity-k a menetrendben KöKi és Zugló állomásokon csak leszállás céljából áll meg jelzéssel vannak ellátva. Azaz felszállásra i nem jelölt megállónál szálltál fel. Ezért akart pótdíjazni a kalauz.

A tilalom okát lehet vitatni. A kalauz alkalmazta a szabályt, mert őt köti a szabályzat.

2018. febr. 21. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Nincs különösebb oka. És sajnos pár éve már sima gyorsvonatra sem érvényes a BB, csak ha veszel pótjegyet mellé.
2018. febr. 21. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Ezek minőségi távolsági vonatok, a rövid távon utazókat az árazással tartják távol: ezért kell egy viszonylag magas fix költség, amiért ráadásul garantált hely jár szolgáltatásként. Ezen felül a legrövidebb, Budapesten belüli állomásközöknél adminisztratív módon is megtiltjàk a felszállást. Ha ilyen helyen szállsz fel, elég magas pótdíjat kockáztatsz.
2018. febr. 21. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Sőt, a Nyugatitól sem lehet Zuglóig, illetve Kőbánya-Kispestig IC-re jegyet venni. Ezzel azoknak az utasoknak az érdekeit védik, akik hosszabb távra utaznak. Mivel csak korlátozott jegyet lehet eladni egy vonatra, egy ilyen rövid út másoknak lemaradást is jelenthet a vonatról. Szóval ha a valaki a Nyugatitól Debrecenig menne, lemaradhat a vonatról, ha valaki éppen előtte venne jegyet Zuglótól Kőbánya-Kispestig - ez igaz fordított irányban is.

IC-re meg kell helyjegy, és pont ezért nem jó a BB sem - ezen a vonalon csak a Nyugati és Ferihegy között lehetne használni.

De 5-10 perccel később úgyis jön egy sebes- vagy személyvonat.

2018. febr. 21. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
9%
minőségi távolsági vonatok - ezt ugye nem gondoltad komolyan? Ugyanolyan fos, mint a többi otthon :D
2018. febr. 21. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a kimerítő és meglepően normális válaszokat. Teljesen egyetértek azzal, hogy a távolsági utasok élvezzenek elsőbbséget egy tömött, miattuk indított vonaton. Azzal viszont a legkevésbé sem, hogy miért kell ezt a szabályt ilyen rugalmatlanul alkalmazni akkor, amikor a kalauzzal együtt is egy kezemen meg tudtam volna számolni a kocsiban lévő utasokat.


Kilencszáz forint körül lett volna, de szerintem sokkal többről van szó. Egyrészt a fent leírt értetlenség miatt nem fizettem, másrészt pedig, mondjuk ki, futni hagyott. Utólag belegondolva sokkal emberibben viselkedett az elvárhatónál. Talán felismerte a helyzetet.

2018. febr. 22. 01:26
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

#7. Te se sokat utaztál mondjuk Borsod megyében, mondjuk Nyékládháza-Tiszaújváros vonalon. A '70-es (vagy még korábbi) évek beli vonat jár, ugyanabban az állapotban, fel se újították. Műbőr ülések, 15w-os izzók. Retro járat. :)

Ehhez képest az IC, ahol sokszor WIFI van, meg telefon töltő, normális kuka, egy luxusvonat.

2018. febr. 22. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
15%
Aszondja wifi :D azon te nem fogsz semmit az interneten csinálni ha kevesen vannak fent rajta akkor is egy nagy sz@r :D
2018. aug. 20. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!