Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért mondják, hogy Budapest...

Miért mondják, hogy Budapest tömegközlekedése jó?

Figyelt kérdés

Nyugatabbra kiterjedtebb metróhálózatok, könnyűmetrók vannak.

Az elővárosi vasút integrálva van a városi közlekedésbe.

A villamosok nem tötymörögnek.



Budapesten külső kerületből 30-40 perc buszokkal, zsúfolt buszokkal csak az Örsm holott agglomerációból ennyi idő alatt a belvárosban vagy.

Budán ott van pl a fonódó, ami sűrűn levő megállók, a megállóban a következő szabad jelzés megvárása, a lassújelek miatt lassú, gyalog nem gyorsabb de bringával mindenképp.

A HÉV-ek nem mennek be a belvárosba, lassúak, elavultak, zötykölődnek és senki se tudja a jövőjüket.

A metróhálózatot nem fejlesztik de amúgy is csak nehézmetróban szoktak gondolkozni.

Budapest 2. legnépesebb kerületéből nincs kötöttpályás kapcsolat a belvárosba, csak a lassú villamosok és az átszállások nomeg a kiszámíthatatlan, egy szem, japán metrós 9-es busz.

A vasút nincs integrálva a városi közlekedésbe. Legalább jó rá a bérlet és némely viszonylaton megéri az embereknek használni, de azért bőven lenne vele feladat.

Végre építenek legalább villamosvonal-szakaszokat, de évekig semmi se történt ilyen téren se.


2018. márc. 25. 22:17
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
59%
Menj el egy másik magyar városba, és megtudod, miért mondják, hogy Budapest tömegközlekedése jó.
2018. márc. 25. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 A kérdező kommentje:

Szóval hasonlítsak össze egy almát egy körtével és megtudom, hogy Budapest közlekedése miért jó?



Bocsi, de inkább másik milliós városokhoz hasonlítanám, már csak azért is, mert Budapesten fizikailag nagyobb távolságot kell megtenni már csak egy drogériáért vagy nyomtatásért is, mint egy 30 ezres városban.

2018. márc. 25. 22:27
 3/27 anonim ***** válasza:
47%
Jó, akkor maradjunk az 1-2 milliós városoknál! Hány ilyen város tömegközlekedését tanulmányoztad? Milyen szempontok szerint rangsoroltad őket? Hányadik lett Budapest a listán, hogy nem nevezed jónak? Érdekelne a tanulmányod, amit gondolom, fel is töltöttél valahova. Mutatsz hivatkozást?
2018. márc. 25. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 anonim ***** válasza:
36%
Mert JO, ha 1 ora alatt megteszel 10 kilometert.
2018. márc. 25. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 A kérdező kommentje:

10 km tényleg egy óra a budapesti tömegközlekedéssel, ahol metró alig, a vasút nincs integrálva, a villamosokat leelőzöd akkor is ha hússzal tekersz bringával és a piros lámpákat kivárod, a HÉV meg van, de minek.



Amúgy személyes tapasztalat nekem is, hogy 10 km egy óra.

2018. márc. 25. 22:42
 6/27 anonim ***** válasza:
84%

Nyilván túlzott leegyszerűsítés azt mondani, hogy Budapest tömegközlekedése jó vagy éppenséggel rossz. Különböző szempontrendszerek alapján dolgozva ki lehet hozni gyakorlatilag bàrmelyiket.


Szerintem például jó, mert

- kitűnő a hálózati lefedettség, még a legeldugottabb lakó- vagy ipari/intézményi terület is 1,5 km-en belül megközelíthető tömegkozlekedéssel

- szinte mindenhol jó , arányos követési időközökkel van megvalósítva e lefedettség biztosítása

- ugyan mindig lehet a kohéziót erősíteni, alapvetően jó az egymásra épülő hálózati elemek kapcsolódási rendszere (leszámítva, valóban, a vasutat)

- világszínvonalú utastájékoztatási rendszer üzemel (mínusz vasút)


Ezzel együtt a te pontjaid mint valid észrevételek, a városi gyorsvasúti hálózat és úgy általában a járművek keringési sebessége alacsonyabb az ideálisnál, ezen tényleg javítani kellene. De én pont azt látom, hogy a BKK tisztessègesen elő is készít egy sor releváns projektet, aztán ha nyílik a pénzcsap, van vödör, amivel oda lehet állni. Ezzel szemben a MÁV-csoportnak gyakorlatilag fogalma sincs, mit kezdjen a Budapesten belüli vonalszakaszaival.


Az, hogy 30-40 perc elérni a gyorsvasutat helyenként, az városszerkezeti adottság, mert hatalmas kiterjedésű kertes házas beépítésű terület van a város peremén, ezekkel különösebb csodát tenni rentábilis módon nem tudsz, hacsak nem a nagyvasuti kapcsolatok 20-30 percről 15-20 percre sűrítésével.

2018. márc. 26. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 anonim ***** válasza:
49%

Ahhoz képest jó, hogy milyen volna ha nem is lenne.


Na meg mihez hasonlítjuk.

2018. márc. 26. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
Most komolyan, nem mindegy ott az a %?
2018. márc. 26. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
30%

lefedettség

megállók sűrűsége

járatsűrűség

éjszakai közlekedés


nem tudom hány európai nagyvárosban próbáltál tömegközlekedni, de nekem eddig mindegyik rosszabb volt mint a pesti.

2018. márc. 26. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 A kérdező kommentje:

Én is meglepődtem 83% lepontozásánál, jól összefoglalta a mondanóját és több szempontból megközelítette.



Hálózati lefedettség és megállók sűrűsége:

Tippem szerint ezért mondhatják rá, hogy jó.

Ugyanakkor engem ez személy szerint nem hat meg. Én két villamosmeálló helyett is gyaloglom nálunk sokszor.

Tény, hogy külvárosban se kell kb gyalogolni, és ott a busz, aztán felpréselődsz egy fülledt borzalomra, ami lassú, azért is, mert 200 méterenként megáll. Átlátni a másik megállóig és át lehet érni 5 percen belül.

Nem kell gyalogolni, ami egészséges, mindenkinek ajánlható, átmelegít, mert mozgás; viszont annál többet szenvedsz a buszon, próbálsz állva olvasni (regényt, újságot, neten valamit), majd utána belvárosban az 50 perces út 3 átszállásból áll, 5-10 perc várakozásokkal, irdatlan tömegnyomorral és ott már végképp nem tudod elfoglalni magad, de még gondolkozni se.


Bringával mindig gyorsabb és általában autóval is.

És ezek után gyilkosozzák, aki autóval megy. Wtf?


A villamosaink úgy, ahogy vannak lassúak, én már nagyon nem szeretem őket.

A fonódó már a reggeli csúcs legelején olyan, hogy emberek egymásba érnek rajta, egymáshoz dőlnek kb, a sebesség brutálisan lassú. Nem, nemcsak ott, ahol dugóba kerül (Frankel Leó), hanem a 11, 12, 1 kerületben is.



Ide HÉV-ek behozása, metróhosszabbítások, metróvonalak építése, vasút integrálása kell, a villamosok átgondolása, gyorsítása (első körben ne álljon másfél percet minden lámpás megállóban). Máshogy nem lesz itt elviselhető tömegközlekedésünk, maximum nem olyan rossz utastájékoztatás és jó lefedettség (amivel ugyan mire megyünk?)

2018. márc. 26. 07:20
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!