Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mért használják ezeket a...

Mért használják ezeket a járműveket Budapesten?

Figyelt kérdés

1. Villamosok

Néhány vonal kivételével katasztrófa az összes fővárosi villamos. Erről már számtalan tanulmány készült, egyszerűen rossz és kész. Én arra lennék kíváncsi, hogy kinek éri meg használni őket?


2. HÉV

A HÉV és az elővárosi vasút között szerintem nemigazán van különbség, mért kellett szakosítani külön ilyen vonalakat?


3. Hajók

A dunai hajózást (D11 és D12) ki veszi igénybe?



2018. máj. 21. 21:03
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Képzeld el, Budapesten élsz, és ingázol be a belvárosba, a villamos pont előtted áll meg, és oda visz, ahová kell. Nem vennéd igénybe?
2018. máj. 21. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
94%

1. Mi a problémád a villamosokkal?


2. Ezt én sem értem. Szerintem is hülyeség, hogy történelmi okok miatt pl. más a díjszabás és nincs összehangolva a többi vasútvonallal.


3. Ezek főleg turisztikai célokat szolgálnak. Valós közlekedési igényt nem igazán elégítenek ki. Kb. arra jó, mint a libegő vagy a sikló.

2018. máj. 21. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:

A villamosok lassúak.

Az Örs vezér teréről a Mexikói útig ugyanolyan gyorsan jutsz el a 3-as villamossal, mintha metróval bemész a Deák térig és onnan ki a földalattival.


Kb. ugyanez a többi villamos, szinte mindig van egy jobb busz lehetőség.

2018. máj. 21. 22:06
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Én nem tudom, miért lenne katasztrófa a villamos. Nem az.

De hosszasabb írás helyett, ami nem igazán magyarázat, de indoklás: sok villamosvonal olyan, hogy nincs alternatíva.

Pl. egyik körúton a háromból sincs a villamos vonalán járó busz vagy troli. Tehát nincs döntési lehetőség.

Ahol vannak részbeni átfedések, a villamos kevésbé van kitéve a forgalomnak. Nem kerül dugóba.


HÉV: Nem tudom, észrevetted-e, hogy a fenti ezekre is igaz. A HÉV mentén nem jár vonat, a vonat közelében nincs HÉV.

Az elővárosi vasút és a helyi érdekű vasút tulajdonképpen ugyanazt a közlekedési formát jelenti, csak nálunk a magánvasutak, majd az állami vasút mellett jött létre egy másik vasúti társaság is, a mai HÉV elődje.

Most hozzácsapták a nagyvasúthoz, de annak púp a hátán.

Szóval a MÁV elővárosi vonatai és a HÉV ugyanazt a szerepet töltik be, csak helyileg máshol.

Ha mégis van eltérés az a nagyvasút jellegéből adódik: állomások csak ritkábban lehetnek, a járatokat sem lehet sűríteni jobban, mert a pályát más vonatok is használják.

A hajójáratok is sokaknak megoldást jelentenek a két part között, de vannak akik hosszabban is utaznak.

De valóban inkább látványosság dominál, nem a praktikum.

2018. máj. 21. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

1. Nem hallottam még kihasználatlan villamos vonalról Budapesten.

Nem mindenki az Örsről a Mexikói utig utazik.


2.A hév és az elővárosi vasút között van különbség.

HÉV (S-Bahn): Sűrűbben vannak megállók/állomások, sűrűbb vonat követés. Több ajtó a gyorsabb utascseréhez. Nincs Wc.

Az elővárosi vasut pont az ellentéte, és messzebb is mehet.


3. Az utasok. Ha nem lennének rajta utasok, akkor nem közlekednének.

2018. máj. 21. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
67%

"más a díjszabás és nincs összehangolva a többi vasútvonallal."

Tudtommal Budapesten kívül ugyanaz a díjszabás van mint a vonatokon vagy helyközi buszokon.

2018. máj. 21. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

"Az Örs vezér teréről a Mexikói útig ugyanolyan gyorsan jutsz el a 3-as villamossal, mintha metróval bemész a Deák térig és onnan ki a földalattival."

Google Maps szerint villamossal 21 perc, metróval 37 perc...

2018. máj. 22. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

Tulajdonképpen úgy baromság az egész kérdés ahogy van.


Budapestnek relatív jó villamos közlekedése van, a járműpark sem vészes, működőképes, nagy lefedettséggel bír. Persze egyszerűbb azt mondani hogy "rossz és kész" de valójában nem az.

2018. máj. 22. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Nem kell vele foglalkozni. Csak megint valakit bosszant, hogy 2x2=4, ezért nekiáll bizonyítani, hogy nem 4, hanem 5 :D
2018. máj. 22. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

A villamosszerelvény a sín miatt hosszabb lehet, mint egy busz, így több utast szállíthat. Egy 56 m hosszú villamos több utast szállít, mint egy csuklós busz.



Egyébként szerintem is tragédia a budapesti villamosközlekedés.

Alapból az 50 lassú, váltón csúcs felől 10, gyök felől 15. Sok lassújel és sok esetben talán indokolatlanul sok megálló. A legbosszantóbb számomra pl, hogy sok megállónál nem az aktuális, hanem a következő szabadon megy át a villamos, kb. másfél percet ott ácsorogva. Sokszor az ajtót visszakényszerítő utastársak miatt, de máskor nem miattuk, hanem... csak úgy.


21,5 km/h körül van a leggyorsabb villamosvonalunk/viszonylatunk (ebben a szóban forgó az esetben a kettő ugyanaz) átlagsebessége. Ez bringával is hozható, ha az ember 25-30 körül teker például jól megalkotott kerékpársávon.



A HÉV-ek is szörnyűek jelen formájukban.


A hajó turisztikai és kiránduló célú. :)

2018. máj. 22. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!