Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek van még rá esély,...

Szerintetek van még rá esély, hogy vegyen a MÁV -akár használtan is- Taurus (1047/470) mozdonyokat?

Figyelt kérdés
Imádom őket és talán még mai viszonylatban is az egyik legjobb mozdony, de 2011-ben Traxxok jöttek, akkor miért nem Taurosok?

2018. aug. 23. 20:57
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
73%

Hagyjátok már a használtat. Nézzétek meg a normális nagy magánvasutakat mindegyik új mozdonyt lízingel. Az a néhány ami bohóckodik belföldön azoknak messze nincs olyan futásuk, mint a nagyoknak.


Az új gép esetén a lízingfeltételek sokkal jobbak és ott nagyjából várható néhány problémamentes év. Egy használt meg lutri.


Amúgy sem ad el jelenleg senki normális használt mozdonyt Nyugat-Európában és vajon miért? Fentebb ott a válasz.

2018. nov. 20. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
Uzsgyik esetében tervben van mind, idővel, Desirok esetében szélvédőcseréről hallottam egyedül, bár az üzemkészségük csapnivaló, eleget fekszenek a környéken is vagy épp egy motor megy csak. Talentek esetében meg kétlem, hogy foglalkozni akarnának velük, szerintem azt is sajnálják, hogy anno hozzánk kerültek.
2018. nov. 20. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
100%
Ugyan már, használt mozdonnyal mégis mit érne el a MÁV? 5 év múlva elavulnak, vevő nem lesz rá, aztán jön majd megint mindenki, hogy mekkora sz. a MÁV, mert rohadnak szétfele a mozdonyaik. Ha valaha mozdonyt fog beszerezni a MÁV, akkor az 100%, hogy lízingelt lesz, mert annak van értelme és nem marad rajtuk, ha már ócskavas állapotba kerülnek. Az ÖBB tervezetből sem lesz semmi, mert ők nem fognak belemenni lízingbe, eladják inkább másnak jó áron a mozdonyokat.
2018. nov. 21. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:
56%
Persze az újnál nincs jobb, csak az új ára is ahhoz mérhető, míg egy használt gép a töredékébe kerül. Csak pár példa amik teljesen jó alternatívák és használtak: Asea, Herkules, Ludmilla, ebből talán csak a Herkules lóg ki, mert kicsit modernebb fejlesztés, de ettől független rengeteget elmond, hogy máig mennyi fut belőlük nyugaton és északon is... Környéken is rengetegen mondják - Tapolca - hogy az északi partra milyen jó lenne a fentebbi két dízel közül valamelyikből.
2018. nov. 22. 04:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 A kérdező kommentje:

Hat ezt mondom en is, hogy persze, az ujabb jobb, egyertelmu, csak egy hasznalt ara "x", egy uje pedig "x*4" mondjuk. Ha a Taurust vesszuk alapul, akkor adott egy 20 eves mozdony, a szilik kb 50 evesek, ha a Taurusokban meg 20 ev van csak, mar megerik, gyorsabbal, kenyelmesebbek, konnyebb es olcsobb a fenn tartasuk nem?


Talentekkel mi a baj?

2018. nov. 22. 15:17
 16/25 A kérdező kommentje:
Marmint sose utaztam es sose lattam eloben, de mindig is tetszett. Csak uj Flirton meg Desiron utaztam.
2018. nov. 22. 15:18
 17/25 anonim ***** válasza:

Gazdaságosabbak leginkább, jobb a hatásfokuk, illetve képesek visszatáplálni. A karbantartás meg olyan dolog, hogy bizonyos tekintetben lehet drágább, például monoblokk kerekek stb, de arányaiban kevesebbet kell rájuk költeni mint az öregebb gépekre.


Talentoknak az üzemkészsége csapnivaló, a 10 darabból általában 6-nál több sosem megy egyszerre. Azonkívül a Flirt-el összehasonlítva gazdaságtalanabb.

2018. nov. 22. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 A kérdező kommentje:

Én is erre gondoltam, ezért látok realitást a használtvétben, ráadásul, ha jól tudom, akkor a Taurus eleve egy jól sikerült mozdony lett. Vagy tévedek? Mindenestre nekem a MÁV-os kék-sárga festéssel az tetszik a legjobban.


És azért állnak a Talentek mert eleve "béna" konstrukció vagy nem megfelelő a karbantartásuk?


Arról nem tudsz, hogy a 19 KISS-en kívül van-e terv motorvonat vásárlásra? Akár a maradék lehívható 21, vagy Flirt 3?

2018. nov. 22. 17:32
 19/25 A kérdező kommentje:

Itt írták, hogy az RCH is bővítette a flottáját és Taurus-szal: [link]


Csakhát ugye ez is ÖBB.

2018. nov. 22. 17:44
 20/25 anonim ***** válasza:
A Taurusnál már vannak sokkal modernebb mozdonyok is, a mai világban inkább már elavulófélben lévőnek számítanak, ezért is válnak meg tőle. Nem mondom, hogy nem jobbak, mint a mi 1000 éves csodamasináink, de maximum lízingelni lenne érdemes, különben ugyanott tartunk, ahonnan elindultunk. A legnagyobb probléma a vásárlással az, hogy mire elavul nem hozza be az árát, brand new mozdonyt venni meg iszonyat drága, amit egy Mo. méretű állam nem tud kicsengetni, ezért mondtam, hogy az egyetlen szóba jöhető módszer a lízingelés.
2018. nov. 22. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!