Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A trolibusz miért csak a...

A trolibusz miért csak a szocialista országokra volt jellemző?

Figyelt kérdés

Nyugat-Európában és az USA-ban, alig van ilyen, ha van, Oroszországban, és Kelet-Európában is csak annyi, amennyi a szocializmusban épült, a rendszerváltás után nem építettek újakat, viszont az akkor épített vonalak ma is üzemelnek.


Vajon miért nem éri meg trolivonalakat építeni? Olcsóbb az üzemanyag, a villanymotor sokkal igénytelenebb, fenntartása olcsóbb, nincs szmog kibocsájtás.


2018. okt. 22. 17:21
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%

Svájcban van pár helyen.


Olcsóbb az üzemanyag, de a hálózat kiépítése sokkal sokkal drágább. Egy trolihálózattal nem lehet dinamikusan reagálni a változó utazási igényekre, míg a buszhálózattal lehet.

2018. okt. 22. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
100%
A trolibusz a bevásárlókocsiról (trolley) kapta a nevét, ami az usákokban volt először. Az komcsi ország?
2018. okt. 22. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
100%
Napjainkban 308 városban van troli, ebből 155európai.
2018. okt. 22. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
100%
Tény, hogy a volt Szovjet tagországokban használják leginkább, de gyakorlatilag a világ minden táján jelen van kisebb nagyobb számban. De ugyanez van sima buszokkal is.
2018. okt. 22. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
100%

Úgy tudom, nálunk már a Horthy rendszerben is létezett troli, az ugye meg nem igazán volt cocialista rendszer.


Egyébként, leghosszabb vonal valószínűleg a Krím félszigeten van, valami 60 km körüli hosszú a vonal, a tengerparton mentén megy végig, volt szerencsém látni.

2018. okt. 22. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
100%

Amúgy az ok ugyanaz mint a buszok, villamosok nagy mennyiségénél.


A szocialista országokban sokkal kevésbé volt elérhető a személyautó az átlag családok számára, elég csak arra gondolni, hogy egy Trabantra éveket kellett várni. A dolgozó népet meg el kellett valahogy juttatni A-ból B-be. Ezért alakult ki alapvetően magas lefedettségű tömegközlekedés.


80-as években az 1000 főre jutó autók száma a szocialista országokban 110-130 körül mozgott, míg a Nyugati országokban 400 felett, USÁ-ban pedig 700 felett. Keleti és Dél Amerikai országokban pedig sokkal elterjedtebbek a kismotorok, azon utazik az egész család egyszerre.

2018. okt. 22. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
100%
Ez egy olyan dolog, amit speciel jól csináltak a szocialista országokban.
2018. okt. 22. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
100%
Kína tele van vele.
2018. okt. 22. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
12%

Azért mert a trolibusz veszélyes tud lenni, gumikerekei vannak így nem lehet leföldelni, esőben megrázhatja az embereket.

A villamosoknál a földelés a kerekeken keresztül a sínekkel van összekötve. Ezért terjedtek el jobban a villamosok a nagyvárosokban mint a trolik.

2018. okt. 22. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
72%

9-es, ez tévedés. Le lehet földelni, s le is földelik.

A villamosoknál, vonatoknál a sin a nulla vezeték, nem védőföldelés.


A mainak megfelelő, a világon első troli Budán közlekedett.


Azokban az országokbam ahol volt, de megszűnt a troli, az olaj árának drasztikus csökkenése volt a motiváló.

A villamos is háttérbe szorult.

A szovjet megszállás alatt lévő ordzágokban ennek nem volt jelentősége.


A mostanában beszerzett járművek nyugati országból származnak, s ott is közlekednek.

Ha szükséges, akkumulátorról is tudnak menni valamennyit.

A trolinak, villamosnak nagy haszna, hogy nem rontja a város levegőjét.

2018. okt. 23. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!