Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Más is van, akinek hiányoznak...

Más is van, akinek hiányoznak a megyei busztársaságok (volánok) és a jellegzetes fényezésük?

Figyelt kérdés

Tudom totál szubjektív a kérdés, és igen gazdaságilag racionálisabb nagyobb buszos cégeket üzemeltetni, mint 24 megyei vagy fél-megyei (Hevesben, Veszprémben és Bács-Kiskunban több volán is üzemelt), de a szentimentálisabb énemnek bizony hiányoznak a 2015 előtti állapotok!

A kérdésemet nem a "bezzeg régen jobb volt" mondatja velem, hanem az, hogy akkoriban az adott megye, hogy úgy mondjam "varázsához" hozzátartozott az is, hogy ott melyik volán dolgozott, pl. ha végigmégy az Alföldön egyik megye olyan mint a másik, de amint azt láttad, hogy a buszmegállókban kék menetrendtartó táblák vannak és sorban szembe találod magad fehér buszokkal, amiknek az oldalán kék csíkok közül emelkedik ki a Nap (stilizált célzás a Tiszára és napfényre), akkor tudtad, hogy ez bizony Csongrád megy és a Tisza Volán "felségterülete", ugyanígy ha mentél tovább és jöttek a vajsárga buszok barna felirattal, és a jellegzetes narancssárga megállói táblákat láttad, akkor semmi kétség ez bizony Békés és a Körös Volán.

Ugyanígy akármerre jártál az országban az adott vidékhez hozzá tartozott, hogy milyen színűek és melyik volánhoz tartoznak a buszai, ez még utasként is jó volt, pl. ha Pécsen vártad a kaposvári buszt jó eséllyel kiszúrtad az almazöld kapos volános távolsági buszt a többi parkoló busz közül és valószínű volt, hogy azzal fogsz utazni stb.

Ebből a szempontból ez a régiósítás egy abszolút elsivárosodást hozott magával, minden közlekedési központ az ÉMKK-n kívül fehér buszokat használ a korábbi könnyen megjegyezhető megyére jellemező volán neve helyett most ilyeneket kell megjegyezni, hogy dédékáká meg éennykáká egyedül a DAKK amit könnyen ki lehet mondani.

Mindent egybevetve nekem sok szempontból hiányzik a "volán-rendszer", megértem a gazdasági racionalitásait a nagyobb cégeknek, de szubjektíve rengeteg ilyen kis hátrányát is észreveszem a mostani régiósításnak.


2018. nov. 30. 21:53
 1/6 anonim ***** válasza:
57%
Nekem inkább csak a régi, vagy épp a felújított Ikarus 200-as család hiányzik:(.
2018. nov. 30. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
49%

Engem nem érdekel a megyei vagy regionális rendszer. Nem érdekel a könnyen megjegyezhető, jellegzetes festésminta. Nem érdekel, hogy a szabolcsi buszok (elméletileg) miskolci központhoz tartoznak.

Engem csak egy érdekel: jussak el a célba gyorsan, olcsón, jó körülmények között. Ezt a "régi rendszerben" a megyei Volánok képtelenek voltak megoldani. Fűtetlen, reménytelenül gyenge, a szétesés határán dülöngélő 200-as Ikarusok billegtek a rossz utakon, botrányos késésekkel, nem működő utastájékoztatással. Mióta Közlekedési Központok vannak, a lefingott Ikarusok helyett vannak újabb Volvok, Mercedesek, ARC-k, azt' ennyi. Fűtés nem mindig van, a bódé ugyanúgy szét akar esni (jó 30-40 évvel fiatalabb, csak épp alacsonypadlós, így szilárd burkolatú utakra tervezték, nem azokra a hányadékokra, amik nálunk vannak helyette), a késések ugyanúgy rendszeresek, utastájékoztatás pedig még mindig nincs. Az ún. ügyfélszolgálaton pedig ugyanaz az életunt Mancika reszelgeti a körmét, akit már 20 éve is ott láttam és aki már akkor is mindenért az utazóközönséget hibáztatta.

Én tehát rossz példa vagyok. Én vagyok az ún. utazóközönség, aki nem buszb**i, nem élvez maga alá egy ezeréves Volán-emblémától, nem akar papíralapú menetrendet túrni, hanem csak úgy, egyszerűen közlekedni szeretne a nem kevés pénzéért, amit havi szinten ebbe a feneketlen kútba belehajít. De nem kap érte többet most sem, mint előtte: ha szerencséje van, eljut A-ból B-be, ám a menetrend betartására ne is számítson. Ha megbízhatóan szeretne közlekedni a nagyságos úr vagy asszony, akkor üljön autóba.

2018. nov. 30. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

2-es! Bőven elég lett volna ha annyit írsz: Nekem nem.


A többi csak rizsa, és van ami még csak nem is igaz, a Közlekedési központokat a volánokból hozták létre, tehát a járműparkjuk gyakorlatilag ugyanaz volt 2015-ben mint a volánoké 2014-ben. Azóta ugyan voltak beszerzések, de ez gyakorlatilag azon a szinten volt mint a 24 volán korábbi éves beszerzései. Magyarul nem értem mit beszélsz itt a volánok időszakából 200-as Ikarusokról, mikor egyrészt azokból ma is van még több felé, másrészt 2014-ben az utolsó volános évhez képest semmi olyan nagy járműbeszerzés nem történt ami indokolná, hogy jobban szeresse valaki ezt az időszakot mint ami akkor volt, csak a járművek miatt. Azért évi 150 helyközi Credo meg 20-30 távolsági kocsi forgalomba állítása országos szinten sok minden csak nem komoly járműrekonstrukció, voltak volános évek, amikor több új jármű állt forgalomba. pl. amit írsz, az ARC nem is gyártott buszokat a közlekedési központoknak, mert ami ma van ARC még eredetileg valamelyik volánnak készült.

2018. nov. 30. 22:33
 4/6 anonim ***** válasza:

Van aki meg még a MÁVAUT szinesbuszai után kesereg még mindig.

El múl egy korszak megint.

"Ugorgyunk!"

2018. dec. 1. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
nem éppen rizsa amit a második ír mert valóban így van, más volánoknál nem hozott akkora változást a KK sítást, ellenben a volt Borsod Volánnál, mert ha most is Borsod Volán lenne, akkor még mindig 30-40 éves IK 266 pattognánk azóta indul el némi fejlődés, bár az ország többi részéhez képest még mindig a béka segge alatt van az EMKK.
2018. dec. 1. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

5-ös! Általában véve a volánok járműparkjáról írta, hogy lefingott Ikaruszok voltak, sehol nem említi, hogy a Borsod Volán területéről beszél. Ezért írom, hogy rizsa mert az, főleg úgy, hogy beírja, hogy ARC buszok, az ARC néven buszokat 2015-ben már nem gyártottak, tehát ha úgymond ARC-okat kaptak az azért van mert más volánok állományából áttették oda.


Másrészt a Borsod csak egy volt a 24 volánból, ahonnan elvitték a buszokat ott meg érezhetően rosszabb lett a járműpark.

2014 előtt évekig beszerzési stop volt érvényben így a Borsod volán ha akart volna se tudott venni új buszokat a 266-osok vagy bármi más kiváltására.

Ha nem lettek volna összevonva a volánok a 266-osok ugyanúgy búcsúztak volna, a járműpark cseréje nem azért van, mert összekkásítottak, hanem mert engedik a beszerzéseket.

Tehát végszó, az új buszok azért vannak, mert összevontak? Nem azért vannak, mert engedi az állam venni a KK-knak míg a volánoknak az utolsó időszakban nem engedte. Ergo ha valaki azt mondja, hogy az új buszokat a KK-révén kapták az mi? Az rizsa. De nevezhetjük szimplán tájékozatlanságnak is, az kevésbé sértő.

2018. dec. 1. 20:29

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!