Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi értelme van a H6-os HÉV-nek?

Mi értelme van a H6-os HÉV-nek?

Figyelt kérdés

Sosem értettem mi célból létezik. Pár kérdés vele kapcsolatban:

- Mért pont ott van ahol? Ráckevén van HÉV, de olyan nagy és Budapesthez jóval közelebbi városokban, mint Érd, Budaörs, Dunakeszi nincs.

- Mért ilyen hosszú? A maga 40 km-ével lemegy az ország közepéig, egy rakat megállója csak ideiglenes és elég ritkán járnak a vonatok.

- Lenne értelme metrósítani?



2018. dec. 9. 17:03
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Utasokat szállít. Nem is keveset. Kiszámíthatóan, menetrendszerűen. Ez az értelme.
2018. dec. 9. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Nagyjából ugyanaz az értelme, mint mondjuk a váci vasútvonalnak. Csak mivel az nem HÉV néven fut, ezért nem zavar téged.


Hogy miért ott épült ahol, arról meg itt olvashatsz:

[link]

2018. dec. 9. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Ezt már elolvastam, de nem kaptam választ a kérdéseimre.
2018. dec. 9. 18:48
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Azért van ott, ahol, mert az 19. század végèn jelentős szállítási és utazási igények mutatkoztak a Csepel-sziget belső területeiről a főváros irányába, melyeket az alulfejlett közúthálózat nem tudott kielégíteni, a hajózás pedig lassú volt.


Az egyébként nem igaz, hogy Érden, Budaörsön vagy Dunakeszin nincs HÉV - persze névleg valóban nincs ilyen vasútüzem e településeken, de funkcionálisan ugyanúgy érintik mindet elővárosi vonatok.


A járatok sűrűsége meg szerintem összemérhető más elővárosi vonalakéval, persze az órás követés tűnhet ritkának a külső szakaszon - de ha azt vesszük, egyes időszakokban más elővárosi vonalak legbelső szakaszai is gyengébben vannak kiszolgálva - pl a mizsei vonal szinte egész nap 60 percezik, de hétvégén a hatvani, újszászi oldal is csak ennyit tud, miközben a ráckevei vonal a belső szakaszon 30 percenként van kiszolgálva.


Ezzel együtt tény hogy van hová fejleszteni a vonalat és nagyon úgy néz ki, hogy egy az egyben nem integrálható a fővárosi kötöttpályás hálózatba pont a hossza miatti brutál beruházásigény miatt. Azaz ha lesz is észak-déli gyorsvasúti tengely, az jó eséllyel valahol Pesterzsébet térségében átszállásos lesz.

2018. dec. 9. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Úristen egy normális válasz.

Köszönöm.

2018. dec. 9. 19:19
 6/6 anonim ***** válasza:
Hát ebben a formában ahogy most van semmi értelme, mert ócska és csigalassú, ráadásul be sem megy a belvárosba. Szerintem Tökölig lenne értelme megtartani, illetve "metrósítani", mégpedig úgy, hogy a Csepel-szigeti szakaszon a megállók kb felét meg kéne szüntetni, és helyi buszjáratokkal rájuk hordani az utasokat. Illetve nagykapacitású P+R parkolókat építeni melléjük, biciklitárolókkal, ahogy azt például akármelyik német városnál meg lehet figyelni. A jelenlegi Tököl állomás lenne a végállomás, Szigethalom alsó és Szigethalom állomásokat megszüntetném, Gyártelepnél lenne a következő állomás, aztán Szigetszentmiklós alsó megint mehetne a levesbe, József Attila telep marad, hiszen az fontos lakótelep, illetve Szigetszentmiklós állomás is, mivel az gyakorlatilag a városközpont. Dunaharasztin is elég lenne az egyik állomást megtartani. Budapesten belül szerintem logikus lenne a föld alatt bevinni a vonalat a pesterzsébeti lakótelep alá, majd megállás nélkül átvinni a Gubacsi út melletti rozsdazónán, úgy hogy ha netán a jövőben ott történne valami ingatlanfejlesztés, akkor könnyedén lehessen egy állomást építeni. Aztán Közvágóhíd-Boráros tér-Kálvin tér-Astoria útvonalon, alagútban elérné a belvárost és máris lenne egy működőképes, vonzó elővárosi vonalunk, ami után csak az idióták ingáznának kocsival a Csepel-szigetről.
2018. dec. 10. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!