Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A vasúti biztosítóberendezés...

A vasúti biztosítóberendezés az micsoda?

Figyelt kérdés
Valaki érthetően röviden le tudná írni?
2019. jan. 18. 18:24
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Olyan, általában elektromechanikus, régebben mechanikus szerkezetek, amelyek biztosítják, hogy a vasúti üzem során nem áll elő veszélyes helyzet. Például ha egy vonat egy egyvágányú pályaszakaszon halad, arra a pályaszakaszra nem tud egy másik vonat felhajtani az ellenkező irányból, mert piros jelzést kap, amíg az előző vonat át nem halad a szakaszon, és ezzel átváltja a jelzőt.
2019. jan. 18. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Egy baromi bonyolult elektronikus/elektromechanikus hálózat amibe az összes olyan vasúti eszköz be van kötve, ami a vasúti forgalom irányítására szolgál vagy ehhez szükséges.
2019. jan. 18. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
61%
A lényeget írom: annak a vezetékeit lopják a réz miatt főleg és ezért vannak néha több órás késések a MÁV-nál.
2019. jan. 18. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Jelzők, váltók, útátjárókat védő sorompók, állítóberendezések, ezeket összekötő kábelek és vezetékek. Igazából minden, ami ahhoz kell, hogy a vonatok biztosan, azaz biztonságosan közlekedjenek.


Ha meghibásodik a biztosítóberendezés, valami ezekből nem működik és annak érdekében, hogy ez ne teremtsen veszélyes helyzetet, vagy le kell állítani a forgalmat, vagy - és ez a gyakoribb- szigorú sebességkorlátozás mellett folyhat tovább.

2019. jan. 18. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Az előző elég jól részletezte, de hiba esetén egyáltalán nem biztos, hogy le kell állítani a forgalmat vagy csökkenteni kell a sebességet. A konkrét helyzettől függ.

Pl. ha két állomás között elromlik a biztosítóberendezés, és a forgalmi szolgálattevőknek nincs semmi visszajelzésük a térközök aktuális helyzetéről, akkor csak bevezetik az állomástávolságú közlekedést, és a vonatok mennek teljes sebességgel. Csak annyi a változás, hogy ameddig egy vonat nem ért be a másik állomásra, addig nem lehet másik vonatot kiengedni egyik irányból se.


(Térköz, laikusok számára: az állomások közti távolság fel van osztva kisebb szakaszokra, hogy gyakrabban követhessék egymást a vonatok. Egy térközben alapesetben csak egy vonat lehet. A térköz elején jelző mutatja, hogy üres-e.)

2019. jan. 19. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 Fényjelzős Mechanika válasza:
100%

Sokféle biztosítóberendezés van. Van ahol te állítod kézzel a váltót és kulccsal zárod le, meg van ami teljesen számítógép alapú és egérrel kattingatsz

A fő cél a váltók végállásának biztosítása, a vágányút védelme (ahol a vonat közlekedik) a váltók és a jelzők közti szerkezeti függés (csak akkor lehet szabad a jelző ha a váltók megfelelően állnak) a sorompók zárt állapota, bizonyos szint felett a vágányszakaszok szabad vagy foglalt állaoptának ellenőrzése

Kulcsrögzítő

Siemens-Halske

Dominó 55

Dominó 70

Alcatel Elektra

Ezek a főbb berendezés tipusok fejlettségi sorban.

Érdemes pl Googleban rájuk keresni

2019. jan. 19. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!