Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Van meg ertelme Magyarorszagon...

Norbisg1 kérdése:

Van meg ertelme Magyarorszagon az intercityt, intercity-nek nevezni? Ha sok helyen 10-bol 7 hejen megal a vonat.

Figyelt kérdés
szerintem ha csak ott állnanak meg ahol kene egy 3.30 utbol akar 1.30 hoszusagu vonatozas is lehetne

2019. febr. 24. 16:00
 1/5 anonim ***** válasza:
60%

Öregem te valaha életedben foglalkoztál a magyar helyesírással?

Nem kifogás, hogy telefonról írtad. "hejen megal" Jézusom.


A kérdésedre a válasz pedig, az IC koncepció (ami a 90-es évekből az autópályépítések korának elejéről származik) ma már elavult, a fővárost a vidéki nagyvárosokkal összekötő óránként járó sok helyen megálló gyorsvonatok ezek rég, de így jó! Nem kell visszatérni a régi rendszerhez, inkább az egész országra ki kellene terjeszteni a Budapest-Szeged közötti hibridvonatokat. Akinek helyfoglalás kell, az tudjon, de aki nem akar, annak ne kelljen. Járjon gyakran, és nem baj, hogy lassabb, aki gyorsan akar menni, az amúgy sem vonattal megy, hanem kocsival. A vonat cserébe járjon sűrűn, és ne kelljen rá kötelezően hely és pótjegy.

2019. febr. 24. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
89%
Nézd, igazából ez egy prémiumszolgáltatásnak indult a korábbi exoresszvonatok helyett egy olyan korszakban, amikor még csak távoli àlomnak vagy inkább szinte ismeretlen fogalomnak tűnt az integrált ütemes menetrend Magyarországon. Aztán ezt a többi vonathoz képest továbbra is magasabb minőségű szolgáltatást kellett beilleszteni az ütemes menetrend koncepciójába, ami szükségszerűen magával hozta a megállási helyek számának növekedését, mivel több vonalon nem fért a menetrendbe két különböző szintű gyorsvonat. Mára pedig elérkeztünk oda, hogy az elszúrt kocsigazdálkodás miatt teljesen meghaladottá vált ez a vonatnem és tulajdonképpen csak azért nem szüntették meg, mert fura lett volna az IC+ kocsik projektjét lázálomként nyomatni, miközben nincs is távolsági prémium szegmens a hazai vasúton, leszámítva a nemzetközi vonatok egy kis részét.
2019. febr. 24. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
74%
Azért két órát nehezen lehet megspórolni megállásokkal egy három és fél órás úton. Három és fél óra az út most egy mindenhol megálló személyvonattal a Nyugati és Debrecen között, míg a Debrecen és Kőbánya-Kispest között sehol meg nem álló Televonat menetideje ugyanezen a távon (fordított irányban) valamivel kevesebb, mint két és fél óra, ez viszont nem áll meg Ferihegyen, Cegléden, Szolnokon, Püspökladányban, hogy csak a repülőteret és néhány fontos csomópontot említsek.
2019. febr. 24. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
33%
Nem mindegy amugy minek hívják?
2019. febr. 25. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
49%

Ezen mértékű a megállószámcsökkentéses útidő nyereség a gőzöskorszakban még igaz is lehetett jelenleg a 7 megálló max 20 perc, ha nincs egyébként lassújel az állomás környékén vagy a váltókörzetben (ami elég ritka itthon) de inkább 15 perc.

Az 1-es vonalon jelenleg az IC-EC közlekedés között Kelenföld és Győr között épp 2 megálló az eltérés, ami 5 percet jelent a menetrendben. Pedig a pálya 120+-os.

2019. febr. 25. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!