Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Tulajdonképpen mi a baja az...

Tulajdonképpen mi a baja az embereknek a MÁV-al?

Figyelt kérdés

Én 5 éve vonatozok hetente nagyobb távokat, és napi szinten is használom ingázásra a vonatot. Igazából nekem soha semmi negatív tapasztalatom nem volt a vonattal kapcsolatban, pedig volt olyan is amikor 300+ percet késett a vonat.

De mindenki így szar a máv úgy szar a máv, miért is mikor a késések 90%-áról nem is a vasút tehet.

Az mért a vasút hibája, hogy egyes nyomorékok nem tudnak vezetni, vagy éppen nem ismerik a színeket és vörös ellenére is sínekre másznak? Vagy az önkéntes öngyilkos jelöltetek akik a vonat elé ugranak mert hú az milyen jó biztos halál? A felsővezeték szakadásoknak sincsen túl sok köze a vasúthoz, általában fakidőlések okozzák. A vonatok, állomások tisztaságáért megint csak a kedves utasok tehetnek, hiszen a vonatok nagyrészt mindenhol takarítva vannak, az hogy mélyen tisztelt utazó közönség egy 2 órás út alatt lepratelepet csinál belőle megint csak nem a mávra kellene fogni.

Az utastájékoztatás is teljesen rendben pillanatok alatt lehet tájékozódni mindenről, ha az ember tudja mit hol kell keresni.

Jegyet meg annyiféleképpen lehet vásárolni, ennek ellenére, az utazóközönség a pénztárnál háborog a hosszú sor miatt. És lehetne még sorolni, igazából az egyetlen késés ok amiért a MÁV okolható a biztosító berendezések hibája, de ez sem 100% itt is vannak lopások, rongálások, illetve még a mozdony/kocsi meghibásodások. De egyik országban sem megy folyamatosan megszakítás és késés nélkül a vasút az 1800-as évek óta..



2019. febr. 25. 11:32
 1/10 anonim ***** válasza:
60%

Teljesenigazad van. Itt van például egy pár hete törént eset, amikor Kőbánya-Felső állomáson felszálltam a vonatra. Elmentünk Rákos bejárati jelzőig. Ott álltunk 125 percet. Előbb elment a fűtés, majd a világítás egy része is.

Majd visszamentünk Kőbánya-Felsőre. Tájékoztatás SEMMI nem volt. Semmi!

Másnap tudtam csak meg, hogy egy gép letépte a felsővezetéket, az beleakadt egy szerelvénybe, ami tovább szaggata. Szegény jegyvizdgáló folyamatosan telefonált, hogy mi van, de ő sem kapott tájékoztatást. Annyit sem tudot elérni, hogy a masiniszta bemondja, hogy műszaki okok miatt állunk. Ilyen remek a tájékoztatás.


A MÁV a sportolásról is gondoskodik.

Pl. a Keletiben a vonatom 2-3-4 vágányokról szokott indulni. Nem egyszer volt az, hogy már ott vagyok ezek végénél egy ideje. Kettő perccel az indulás előtt hallom a bemondást, hogy a 11-re érkezik, másfél perccel indulás előtt, hogy onnan is fog menni. Remek! Egy kis esti futóedzés.


Van ahol az esti utolsó szárnyvonali járat 5 perccel előbb elmegy, mint ahogyan a fővonalira érkeznek azok, akik ezzel mennének haza.


Vannak vonalak, ahol olyan a sín, hogy egy kalandpark változtatás nélkül átvenni, annyira hepehupás a pálya.

2019. febr. 25. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
70%

Csak azoknak az embereknek van bajuk a MÁVval, akik:

- tiszta környezetben szeretnek utazni,

- utazásukat megtervezhetőnek HISZIK,

- szeretnék tudnni, hogy a MÁV a Magyar ÁllamVasutak helyett miér Megint Állnk és Várunk jelentésssel bír,

- nem tudják, hogy a menetrend csupán azért van, hogy a kedves utas tudja: rövid távon is mennyi késést szedett eössze a járat!

2019. febr. 25. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
87%

"Igazából nekem soha semmi negatív tapasztalatom nem volt a vonattal kapcsolatban, pedig volt olyan is amikor 300+ percet késett a vonat."


Javaslom, ezt a mondatot gondold át újra! A legtöbbeknek 5 órás késés elég komoly negatív tapasztalatnak számít.

2019. febr. 25. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
72%

Nézd, végülis az utazásaim nagy része nagyjából terv szerint szokott alakulni. De az a helyzet, hogy ez önmagában nagyon kevés. Ha szakadt az állomás, nem tiszták a vagonok, ha nem működik az automata vagy kidob az online rendszer, ha kelletlen a személyzet, ha mindenki eltűnik a legapróbb bökkenőt észlelve az utasok szeme előtt, ha ész nélkül húzzák ki az étkezőkocsikat a menetrendből, akkor mégis miféle utazási élménnyel megy haza a kedves júzer?


Nem beszélve arról, hogy hány fejlesztést gáncsol el a bürokratikus behemót, kezdve kerékpárút- és állomásfejlesztésektől a fővárosi vasútfejlesztésekig mindenhol, ahol kicsit is érintett.

2019. febr. 25. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
78%
Ha neked a 300+ perc késés nem probléma, akkor nagyon alacsonyan van az ingerküszöböd, ezért felesleges ezt részletezni
2019. febr. 25. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
75%

Tényleg nincs vele semmi baj.


Nyáron megy a fűtés a kocsikban, meg lehet dögleni. Télen viszont nem megy, meg lehet fagyni.


Kelenföldön a vágányok melletti utastájékoztató táblára indulás előtt 2 perccel írják ki, hova megy az a vonat, akkor is, ha fél órája bent áll. Sokszor más vágányra érkeznek és indulnak tovább a vonatok, mint ami a bejáratnál a monitoron, vagy a papír táblán kint van.

10 km-en képesek késni 30 percet a vonatok.

A 10 évvel ezelőtti állapothoz képest adott helyre megduplázódtak, megtriplázódtak a menetidők, pedig azóta több vágány van, kevesebb járat és nagyobb sebességet elbírnak a sínek.

Nyáron a meleg miatt deformálódnak a sínek, télen a hideg miatt nem lehet gyorsan menni...

2019. febr. 25. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
54%

Hm... Azt hittem csak a Deutsche Bahn ilyen.

Ma például egy technikai hiba miatt a járatok negyedét törölték, egy részüket pedig terelték. A maradék járatoknál pedig 10-15 perc késés volt az átlag.


A hétvége is vicces volt.

Az egyik állomáson a külső hangosbemondó folyamatosan mondta, hogy a vonat csak idáig közlekedett, szálljanak át a következőre. És a táblára is az volt irva, hogy addig közlekedik csak.

Viszont a vonaton a normál végállomás volt kiirva és a belső utastájékoztató is rendesen irta a következő megállókat.

Aztán ajtó záródik és a vonat tovább indul az eredeti célállomás felé.


Vagy amikor a késés és járatkimaradás miatt a tömeg próbál feltolakodni a vonatra és az élőszavas utatájékoztató többször elmondja, hogy a következő vonat 2 perc mulva jön és ugyanoda fog menni. (Persze én hittem neki)

És az történt a következő vonattal, hogy félúton bemondta, hogy végállomás. Szálljanak át a következő vonatra.


És miért nem utálom őket? Mert még mindig jobb mint órákat a dugóban araszolni az autópályákon.

Egyszer próbáltam meg busszal megtenni a fél távot. A vonatnak 15 perc kell normál esetben, a busz majdnem egy órát araszolt, pedig "Expressz busz" és nincs köztes megálló, ráadásul autópályán ment.

2019. febr. 25. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
58%

Mert azt senki sem veri nagy dobra, hogy ismét rendesen érkezett a vonat, csak annak van híre ha késett...

Nem mellesleg lehet helyette buszozni, autózni, taxizni stb, nem kötelező használni, inkább örülni kéne, hogy van egyáltalán.

2019. febr. 26. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
55%

"felsővezeték szakadásoknak sincsen túl sok köze a vasúthoz, " :D Ez vicc akart lenni?


"általában fakidőlések okozzák" Ez meg szimplán nem igaz. Általában szedőtörés szedi le a vezetéket is, bár néha fordítva.

Ha fakidőlés okozná ritkán menne a vezetékkel együtt az arra haladó mozdony áramszedője ...


"mikor a késések 90%-áról nem is a vasút tehet."

Ezt szerintem még a MÁV-on belül sem hiszik így.


"Az utastájékoztatás is teljesen rendben pillanatok alatt lehet tájékozódni mindenről, ha az ember tudja mit hol kell keresni."

Általában még a releváns figurák megkérdezése se segít mert ők sem tudják, hogy épp melyik vonatot engedik melyik elé, egy nagyobb fennakadás esetén.


"igazából az egyetlen késés ok amiért a MÁV okolható a biztosító berendezések hibája"

Meg a lassújelek, amik vagy belekerülnek a menetrendbe, vagy "menetrendszerű" késést okoznak, meg a meg nem hirdetett, azaz szintúgy késést jelentő felújítgatások /kizárások, vagy a menetrendnél 20-40km/h-val lassabb sebességű kocsik 1-2 szerelvényben, vagy a Railjet, meg 1-2 IC "aurája" amikor 5 perc késésből lesz 20, mert félreállítják a vonatodat, hogy 15 percet várj arra, hogy a "minőségi távolsági" vonat megelőzze, holott ezalatt akár 2-3 állomást gond nélkül lehetne haladni.

2019. febr. 26. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
43%

"De mindenki így szar a máv úgy szar a máv, miért is mikor a késések 90%-áról nem is a vasút tehet"

Nem érdekel. K***ára nem érdekel. Én vagyok az ún. utas, aki kifizeti a teljesárú menetjegyet (alig-alig van már ilyen manapság, mikor vonaton utazom, mindenki ilyen ilyen-olyan igazolványt lobogtat) és ezért elvárom, hogy a MÁV elszállítson engem A-ból B-be a menetrend alapján. Mivel kifizettem ennek az árát, ezért innentől kezdve nem érdekel, hogyan, de oldja meg. Ha pedig nem sikerül, kapjak róla megbízható, valós idejű tájékoztatást. Az, hogy a VJV kiábrándult arccal cigizik a vonat mellett és azt mondja: "Há' állunk, há' nem t'om, mér', tilos a jelző, nem mehessünk", nem utastájékoztatás. Az sem, hogy az ELVIRA azt írja: pályahiba miatti késés, a késés mértéke percenként pontosan 1 perccel növekszik akár két órán át is, a vonat pedig áll egyhelyben és a Vonatinfó alapján sem tudsz meg semmit.

Az, hogy a magyar paraszt csak pénztárnál tud vonatjegyet váltani és azt sem tudja, hogy átszállásos utazáshoz is elég egy jegy, már más témakör. De legyünk őszinték: a MÁV szolgáltatási színvonala kritikán aluli. Lehet, hogy túlságosan kihegyezettnek tűnik az, amit írtam, de valójában ez kellene, hogy legyen az utasok részéről a normális elvárás. Kifizetem az út árát, ezért cserében pedig elvárom a szolgáltatást és nem vagyok hajlandó megérteni, elfogadni semmilyen kifogást. Ha a MÁV nem tudja kihozni az adott összegből az utazásomat, akkor lesz szíves árat emelni, ha pedig ki tudja hozni, akkor legyen oly' kedves valamiféle színvonalat produkálni.

Nem tudom, te hol utazol vasúttal, de a budapesti agglomeráción kívül bárhol tudok neked olyat mutatni, hogy két százezres nagyvárost húgyszagú (leírásoddal ellentétben nem az utazóközönség pisálta össze az elmúlt két órában, ha meg igen, lesz szíves tenni ellene a MÁV), szétvert belsejű, fűtés és légkondicionáló nélküli, tökéletes pályán is zakatoló Bhv kocsikból álló szerelvény köt össze, 30 km/h-s átlagsebességgel, a vonaton egészen konkrétan 0 utastájékoztatással (ha van mobilneted, nézheted a Vonatinfót, amiből sokat nem tudsz meg, fedélzeti wifi nincs, a VJV-nek meg fogalma sincs, mennyit késtek, megvár-e a csatlakozás meg ilyenek, csak szívhassa a cigijét), közben állhatsz nyomorogva, hogy a jegy nélkül utazó népes cigánycsalád tudjon terpeszkedni (örülj, ha nem zsebelnek ki, sötétedés után a herbáltól-kristálytól szétcsapott bikás rajkók meg is vernek) és ezért havi szinten 50 km-re nem szégyell 35.600 Ft-ot elkérni a MÁV.

Nem tudom, ki hogy van vele, de én ennyi pénzért szolgáltatást várok el, nem azt, hogy a naccságosúr kegyelmet gyakoroljon felém azzal, hogy vasúton elvisz valahová.

2019. febr. 26. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!