Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A mi Taurusainkat (470) át...

A mi Taurusainkat (470) át lehetne alakítani 230 km/h-s végsebességre?

Figyelt kérdés
Ha igen, mit kellene tenni ahhoz? Illetve van-e különbség az ÖBB 1116-hoz képest?

2019. márc. 15. 01:21
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Csak megfelelő vonatbefolyásoló berendezés kérdése.
2019. márc. 15. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Fizikailag amúgy 99%-ban azonosak, ahogy már írták, mindössze a vonatbefolyásoló miatt vannak korlátozva.
2019. márc. 15. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

És ez nagy költség lenne? Gondolom nem.


Csak kíváncsi vagyok, nem hiszenm, hogy a közeljövőben szükség lenne rá :D

2019. márc. 15. 12:02
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Csak az LZB vonatbefolyásoló hiánya miatt nem 230-as, szerkezetileg ugyanaz, mint az osztrák, német társai. Railjet vezérlő mögé téve menne ez is 230-at. Nincs értelme beletenni, nem fog soha ennyivel menni, mivel Magyarországon nincs tervben ez a típusú vonatbefolyásoló berendezés.
2019. márc. 15. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

"..mivel Magyarországon nincs tervben ez a típusú vonatbefolyásoló berendezés."


Tehát, a felújított, 140-160-as pályák, pl a 80a-n lehetne menni akár 230-al is, ha LZB vonatbefolyásoló rendszer lenne?

2019. márc. 15. 17:35
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem, az LZB inkább a 160 feletti nagysebességű pályákra való rendszer. Magyarországon nincs 160 km/h-nél nagyobb sebességre épített pálya, így nálunk ez teljesen felesleges lenne, mi mást használunk.

Ami 120 feletti átépített pálya (Székesfehérvár fele, Debrecen térsége, Békéscsaba térsége), ott az ETCS 2 üzembehelyezése után lesz lehetőség 120 felett menni az erre alkalmas járművekkel, az 1-es vonalon pedig egy egyedi szabállyal, a hagyományos 75 Hz-es jelfeladáson alapuló, 160 km/h-ra átalakított EVM-120 vonatbefolyásolással lehet 120 km/h-tól magasabb sebességgel közlekedni (jelenleg).

2019. márc. 15. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
És ne mlenne célszerű 1 biztber rendszert alkalmazni? Ugye írtál az EVM120-ról és az ETCS2-ről. Mi a különbség köztük?
2019. márc. 16. 00:49
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Az van, hogy amit egyszer kiépítettek, azt - pláne ilyen biztonsági rendszerek esetén - egy vagyonba kerül átépíteni. Amúgy az ETCS sokkal-sokkal drágább, mind a jármű egysége, mind a pálya.


A közlekedési hatóság meg úgy működik, hogy amit már egyszer megépítettek (160 km/h-s pálya Győr felé), az általában maradhat, de több ilyet már nem engednek, minden további ilyen pályán csak ETCS esetén engedélyezik a 160 km/h-t. (Amúgy az 1-es vonalnak is csak ideiglenes engedélye van a 160 km/h-ra, minden évben meg kell hosszabbítani. Valahogy mindig sikerül, nem is értem, miért :-P.) Igaz, hogy tényleg jók a vasút baleseti statisztikái, nagyon ritkán van olyan, hogy utas komolyabban megsérüljön, vagy meghaljon.

2019. márc. 17. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Na igen. És, ha már itt tartunk, miért van annyi biztber hiba mindig? Illetve, olvastam, hogy bár a pályák 160-asok lesznek, de a biztber miatt kizárt, hogy annyival lehessen menni. Miért? Ez nincs benne a felújításban?
2019. márc. 19. 21:47

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!