Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért áll a vonat minden...

Miért áll a vonat minden egyes nap minden látható ok nélkül? (Bővebben lent)

Figyelt kérdés

MINDEN reggel ez a menetrend: közelít a vonatom a pályaudvar fele (Nyugati pu., ha ez számít), és egyszer csak megáll. És állunk. És állunk. És várunk.

De mire?

Sokszor az állatkert mögött, máskor annál közelebb.

Nem jön el szemből vonat, hogy esetleg azt engedjük el...

Őszintén szólva bosszantó, hogy MINDEN nap az állomás előtti pár méteren kések egy csomót, és nem is értem.

Aki nálam jártasabb vasút terén, meg tudná mondani, hogy mi szükség az ilyen ácsorgásokra? Miért történik ez napi szinten? Mi történik elöl, ami miatt nem mehetünk?

Ez lehet, hogy buta kérdés, de miért nem írják bele a menetrendbe? Minden reggel minimum 5 perc késés, lehet hogy sokan örülnének ha előre tudnák, hogy nem x-re, hanem x+5-re fognak beérni.

Mi okozza ezt?

Köszönöm!


2019. máj. 28. 13:27
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Az, hogy a melletted lévő vágányon nem halad el vonat, nem jelenti azt, hogy előttetek néhány száz méterrel nincs másik.

A pályaudvar közelében futnak össze nagyon sok irányból a vágányok, meglehet nem halad el melletted másik szerelvény, de szért kell megállni, mert az előttetek lévő szakaszon másik vonat halad.

2019. máj. 28. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

#1

De akkor miért nem megy a két vonat két külön vágányon? Ott már egy csomó vágány párhuzamosan, és a legtöbb üres az állomás peronjának az ütközőjéig, tehát egész végig.

Illetve akkor ugyanaz a kérdés: az első vonat miért áll meg?

2019. máj. 28. 14:02
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Egy Nyugati méretű pályaudvaron nagyon sok, egymást kizáró vonatmozgás lehetséges, Lehet egy induló vonat vágànyútján kellene kereszteznie egy érkezőnek, lehet egy másik érkező vonatét. De akàr tolató egység közlekedése is lehet az akadály. Sőt, egyes esetekben az is lehet, hogy egy ilyen elavult technológiájú állomáson egész egyszerűen nem jut el néhány percig oda a váltókezelő vagy a forgalmi szolgálat, hogy foglalkozzon az érkező vonat fogadásával más, az érkező vonatot amúgy nem zavaró vonatmozgások miatt.


Sok ilyen helyzetet egyébként meg lehetne előzni egy korszerű, nem kézi állítású váltókkal operáló biztosítóberendezèssel és a vágányok bújtatásával , azaz különszintű egymás fölötti atvezetesekkel.

2019. máj. 28. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Mert foglalt a váltókörzet. Ez hírhedten gyenge pontja a Nyugatinak. Hiába van a bevezető részen 10 párhuzamos vágány, ha a legszűkebb keresztmetszet pont foglalt... Technikailag teljesen érthető, de ettől te még ugyanúgy fogsz tajtékzani a dühtől.
2019. máj. 28. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Azért a tajtékozástól messze állok, inkább 1-1 homlokráncolás szokott lenni a jellemző, mikor rápillantok az órámra. :))

Köszönöm a válaszokat, mentek a zöldek!

2019. máj. 28. 14:53

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!