Mennyire hülyeség (egyáltalán az-e) az óráról órára tanulás? Többi lent
Képzeld el hogy van 20 oldal anyag egy órán, mondjuk van ez a tárgy kedden meg pénteken. Nem egyszerűbb átnézni a dolgokat szerdán, csütörtökön és szombat, vasárnap, hétfőn 10-15 perc alatt, mint mondjuk 100-120 oldalból felkészülni egy hétvége alatt?
Itt a tanárok nem azt kérik hogy 100%osan tudj mindent a következő órára, csak hogy nézz bele a két óra közt, neked is könyebb és ha netán lenne valami “röpi” akkor neked legalább jól fog sikerülni
Ez már nem a kötelező ált. iskola, a gimiben már magadnak tanulsz. Bizony jobban teszed, ha óráról-órára tanulsz, mivel a tananyag sok esetben egymásra épül és ha kihagysz egy részt, nem tudsz tovább építkezni fejben a következő órán. Akkor jön az, hogy jaj nem értem.
Lesznek olyan anyagrészek amelyeket nem tudsz majd hova tenni, mert éppen még nem tanultad meg az előző órai anyagot.
Nekem ez a felvetésed már egy kicsit a linkeskedés felé hajlik. Ha gimibe jársz, jól gondold meg, hogy ezt az utat akarod-e követni, mert ez az érettséginél és a felvételinél fog majd visszaütni.
Nem kell mindent pontosan tudni, csak legalább legyél képben, hogy miről volt szó.
Pl. törin fontosabb személyek, 1-2 évszám. Esetleg 1-2 fogalom.
Hát, hogy ilyen rendszeresen van óra, és hogy ennyi , az sok.
Sokkal több szabadidőt kéne biztosítani, vagy hogy felkészülni egy adott anyagból, ha azt akarnák, hogy a gyerekek tanuljanak.
Túl gyakran vannak az órák, és túl sok a magolnivaló , a "fölösleges tudás". És túl hirtelen kell megtanulni 1-1 adott dolgot.
Így ennek talán nincs sok értelme.
Én asszem, hogy pl (most a hasamra ütök) heti 2 magyart tartanék , ebből egyik nem irodalom lenne, hanem kultúra lehetne a tantárgy neve, de mondjuk ez mindegy, de azért gondolom, hogy pl szóval ne a tanár véleményét tanulják pl a versről, hanem csak ismerjék meg a verseket; a másik magyaróra meg a helyesírásról szólna. Lehetne pl tollbamondás; meg esetleg lehetne mesemondást gyakorolni. Lehetne 3 is belőle, de annál több nem kell, meg variálódhatnának is az órák témái. Pl egyik héten kultúrát tartanak, másik héten Mesemondást, harmadik héten helyesírást. (Mesemondást nem magolva gondolom, hanem kötetlenül, saját szavaikkal; akár még prezit is készíthetnének hozzá, aki akar , de ez már nem lenne fontos.) Matekból mondjuk, hát, nemtom szerintem van, akinek kettő is elég, van akinek inkább 3 kell, akkor lehetne egy olyan, hogy pl rövid nap lenne mindig, és az egyik ilyennek a vége lehetne pl egy hosszú matek; és aki már megértette, és mondjuk nem kell tovább gyakorolnia, az pl 45 perc után, elmegy, aki meg még rosszul áll matekból, az marad még ott a tanárral a 60. percig, vagy ilyesmi, és akkor lenne mégegy mindenkinek kötelező matek a héten. És akkor amire rámennék az az idegennyelv, meg az informatika. Sportból meg pl szakköröket tartanék (Vagy pl lenne sima tesióraszakkör, tehát ugyanazt csinálnák, mint az órán, csak nem kötelező jelleggel, meg még lehetnének kimondottan célirányos szakkörök is, pl foci, röplabda) . Meg még mondjuk szakkör formájában indítanám a történelemórát. Vagy... Na jó, tesiből lenne 1 darab kötelező tesi, és ugyanazt csinálnák, mint mostanság, de semmiképpen sem jegyre. Hanem vagy semmi értékelést nem kapnának rá, vagy megfelelt aki megpróbálta, és nem felelt meg, aki meg se próbálta. És akkor pl a megfelelt ér 2 pontot, a nem felelt meg ér nullát, és akkor átlagoljuk, és amelyik felé húz, amelyikből több van, tehát kerekítve ha a kettes szám felé húz inkább mint a nullához (5-től fölfelé kerekítünk), vagy csak simán megszámoljuk, hogy a "megfelelt"-ből van több, akkor megadjuk neki a megfeleltet, ha meg többször nem próbálta meg, mint igen, akkor meg nem felelt meg. Ozt kész. Szal idegennyelvre, meg alapfokú informatikára mennék rá. Informatika alatt gondolom , hogy szövegszerkesztés Wordben, mert az egy tök jó dolog, és az is lehet pl a későbbiekben hasznos, meg még a ppt-s prezentációkészítés. (Kiselőadásban nem feltétlenül kell előadni, de szerintem az is lehet jó, fejleszthet készségeket; és akkor az nem olyan "sunyi módú" felelés, hanem tudja a gyerek hogy készült, és azt mondja el, amiből készült, amit hozott magával, tehát nem az ilyen sarokba szorítós fajtájú felelés, ami a szerencse kérdése is, és nem biztos, hogy készült abból az anyagból az órára, és akkor ott izzad kint a tábla előtt, hanem eleve már ő készült föl, és ő tartja az óra egy részét, abból amit tud, abból , amit gyűjtőmunkát csinált. Tehát felkészült belőle, és tudja, ismeri az anyagot, amiből be kell számolnia, hiszen az volt a dolga, hogy földolgozza az adott témát. Szal pl ezek üzleti életben is lehetnének jó skill-ek; hogy pl önéletrajz szerkesztése, vagy iskolai beadandó szerkesztése pl írjon 10 oldalas gyűjtőmunkát minimum 5féle forrás felhasználásával, és akkor hogy azt úgy elrendezze, szépen rendezze a sorokat, vagy pl egy vállalati előadás készítése pl ilyen cégbemutató, vagy felvázolja az új ötleteit, akár a partnercégeknek, vagy akár a saját cégének egy ilyen prezentáción keresztül. De ezt se kell túlzásba vinni, ebből is elég lehet kettő, adott esetben lehet az is, hogy már kettő is sok. Aki meg akar , szakkör formájában meg pl még fölveszi a programozást, az emelt fizikát. Viszont az idegennyelv az az, amit még érdemes lehet nagyon tanulni. Az idegennyelvnek meg az informatikának van úgy általánosan értelme. Az irodalmat nem "bevasalni"kéne a gyerekeken, hanem csak megismertetni velük max, hogy van ilyen is.
Meg pl szal ez már így külön, hogy lehetne minden órának egy ilyen kezdeti konzultációja, amikor mindenki kötelezően bemegy az iskolába, utána meg konzultációkra az járhatna, akinek kérdése van, ha pl lehetne ilyet, hogy online oktatni, és akkor ott streamelne a tanár élőben mondaná az anyagot, és akkor a gyerekek meg chatben kérdeznének a végén, vagy óra közben is beírkodhatnának, vagy hangüzenetben is akár beleszólhatnának az órába, vagy a végén kérdeznének pl. És abból se kéne sok óra, abból se kéne több, mint amiből írtam. Ja meg még pl ilyen alapvető biológia óra, az pl egy évig heti 1 v 2 óra, de talán ebből egy is elég. De egyébként tényleg szal nem is kellene heti rendszerességgel se órákat tartani. Csak úgy időnként szerintem elég lenne. Szal valahova feltöltik nekik pl a tananyagot, ott mindenki eléri, onnan mindenki letölti, és még az alapkonzultációkon kívül, hogy mikor van bent a tanár az iskolában és mikor lehet tőle kérdezni, ilyen másfél hónapra, vagy 1, v 2 a tananyag megkapása után lenne még meghirdetve ilyen vizsgaidőpont, és akkor kész lenne. Meg pl szal ha online lenne folyamatosan amúgy az oktatás, akkor hajnalban nem kell rohanni a buszhoz, hanem pl olyan fél 8 és fél 9 között valamikor fölkel a gyerek, és akkor bekapcsolja a gépet, és akkor mondjuk fél 9 körül kezdődhetne az online óra úgy, hogy bejelentkeznek a gyerekek erre a rendszerre , és akkor a tanár láthatná, hogy hányan vannak bejelentkezve, és akkor mondjuk pl az online óráknak mondjuk a 20-30%-át kötelező lenne követni; csak készüljön föl a majd a vizsgára, tehát a vizsgaidőpontra majd tudja az anyagot.
# 6 Igazad van, több szabadságot kellene adni a gyerekeknek és szabad tantárgyválasztást. Nem kell olyan tantárgyat ráerőltetni amit csak kínlódva tud teljesíteni.
A fiam kifejezetten gyűlölte a filozófiát gimiben. Egy reál beállítottságú gyerekre miért kell ráerőltetni. Azóta programtervező-matematikus lett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!