A munka is ilyen kiakasztó?
Még sosem dolgoztam a szakmában, majd nyáron fogok. De a mérnöki élet tényleg olyan nagy szivatás, mint az egyetem?
(BME)
Nekem van mérnök ismerősöm, és azt mondta, hogy a való életben az egyetemen tanult mateknak a negyedét nem használja, pedig nem annyiból áll a munkája, hogy két gombot nyomogat felváltva egy gép előtt.
Tudom, vannak azok akik vagánykodnak, és kioktatnak mindenkit, hogy ők így deriválnak meg integrálnak napi szinten, meg ilyen nyócccáz ismeretlenes egyenleteket kell megoldaniuk a munkájuk során stb., de valójában az az igazság, hogy egyáltalán nincs szükség olyan bonyolult matekra, amit ott tanítanak. Építőmérnököknek is például van progi rá, amelyik precízen kiszámol helyetted egy csomó szakmai dolgot (teherbírás, földrengés ellenállás stb. egy épületnél). Ha nem voltam túl szakmai elnézés, én nem vagyok mérnök, csak mérnök ismerősöm mesél nekem folyamatosan, hogy mennyire felesleges volt a sok matek egyetemen.
Amúgy csodálkoznak, hogy ilyen-meg olyan hiány van mérnökökből, amikor a 80%-uk kihullik már vagy az első féléves matekon, vagy még azt épp teljesítik, és a másodikon hasalnak el.
Talán el kéne gondolkodnia a döntéshozóknak, hogy a tantervet átdolgozzák annak érdekében, hogy csak a tényleg szakmához szükséges matek és egyéb tárgyak maradjanak, és akkor talán többen el tudnák végezni a szakokat.
Hát igen, a műszaki életben kétféle hülye van:
1. Az, aki azt hiszi, hogy egy bevezetett folyamatban, legyen akár atomrakéta gyártás, akár árnyékszék tervezés, kell a (teljes) matematikai apparátus
2. Az, aki azt hiszi, hogy a 'hogyan tudnám megoldani ezt a kérdést' felmerülése után nem kell a (teljes) matematikai apparátus
a 2/a. pont az az, hogy akiben meg egész éltet folyamán sosem merül fel szakmájában valami kérdés megoldásának igénye, na, az, a szóhasználatból következőleg, igénytelen. :D
"Talán el kéne gondolkodnia a döntéshozóknak, hogy a tantervet átdolgozzák annak érdekében, hogy csak a tényleg szakmához szükséges matek és egyéb tárgyak maradjanak"
Ez volt a technikus (akinek nem kellett egy mátrixos egyenletrendszerrel bíbelődni, hanem be kellett vágni egy olyanféle képletet, hogy az nem lehet nagyobb, mint 6,33szor gyökP, és az elég jó közelítést adott, a baj akkor kezdődött volna, hogy ha nem P változik, hanem a kis c, na, akkor vajon...), majd azt gondolván, hogy a technika egyre bonyolultabb, ez lett volna a felsőfokú technikus, amiből az üzemmérnök fogalom nőtt ki, de ezt a társadalom meg félrevitte.
Munkahelyfüggő, de itt legalább ha nem tetszik bármikor felmondhatsz, míg az egyetemen vagy végigszenveded az egész képzést, vagy nincs diploma.
Én sokkal inkább a munkát preferálom, mint az iskolát vagy az egyetemet.
"hogy a való életben az egyetemen tanult mateknak a negyedét nem használja, pedig nem annyiból áll a munkája, hogy két gombot nyomogat felváltva egy gép előtt."
Már ebből tudtam, hogy nem lehetsz mérnök. A matekot nem azért tanítják, mert a munkahelyünkön mátrixok sajátértékeit vagy felületi integrálokat kellene kiszámolnunk, hanem azért, hogy egyáltalán tanulhassuk a szakmai tárgyakat. Az EGYETEM nem betanítóhely, itt az alapokat tanulod meg. Aki csak képlet/feladatbemagolás a matek/fizika, az vért izzad az egyetemen!
Komplex számok nélkül pl mit értenél a fazorokból, amiket a villamosgépek elméleténél használnak? Mátrixok és diffegyenletek nélkül a szabályozástechnika csak hieroglifák sokasága.
Persze lehet ezeket matek nélkül vagy sokkal kevesebb matekkal is tanítani, de azt úgy hívják, hogy villanyszerelő vagy technikus.
És ez az USA-ban, Németországban, Kínában, mindenhol is így van.
Remélem világos voltam, mi amúgy többnyire szerettük a matekot, nem fújogtunk. Általában még jobb jegyek is születtek belőle, mint 1-2 szakmai tárgyból.
(BME-VKK-villamosmérnök)
"Már ebből tudtam, hogy nem lehetsz mérnök."
Ha lentebb is olvastál, akkor le is írtam, higy nem vagyok az, aki viszont ezt mondta nekem, az tényleg mérnök, igaz építészmérnök.
"A matekot nem azért tanítják, mert a munkahelyünkön mátrixok sajátértékeit vagy felületi integrálokat kellene kiszámolnunk, hanem azért, hogy egyáltalán tanulhassuk a szakmai tárgyakat."
Ez aztán a megdönthetelen érv. Ez leegyszerűsítve annyit jelent, hogy matekot nem azért tanulsz, mert szükséges, hanem, mert csak?
Arra esetleg tudsz válaszolni, hogy egy programtervező informatikusnak miért kell ugyanazt a matekot töviről-hegyire tudnia, mint egy mérnöknek, amikor programozás során sem kell abszolút matekot használni? Itt ne gyere azzal a bullshit-tel kérlek, hogy a matematika azért kell, hogy a problémamegoldást fejlessze, meg ilyen olyan gondolkodás bla. bla. bla, mert erre is van közeli ismerősöm, aki rácáfol. Ő programozóként dolgozik egy cégnél úgy, hogy középsuliban kettes volt matekból, volt, amikor félévkor bukott is, de szorgalomból megtanult programozni, és olyan jól megy neki, hogy mindenféle végzettség nélkül keres majdnem félmilliót. Na akkor miért is kell a matek, ha ő anélkül is tud programozni?
"Ez leegyszerűsítve annyit jelent, hogy matekot nem azért tanulsz, mert szükséges, hanem, mert csak?"
Azámazámos következtetés. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!