Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések

A kérdés

Miért megy egyetemre az aki a 2-es megelégzik?

Eddig úgy tudtam,hogy egyetemen azt tanulják amit szeretnek és mindenki 5 tanuló. De ma olvastam olyat,hogy a kettesel is megelégszenek. Ez élég szomorú már általánosba is.


Még nem vagyok egyetemista, nem sokat tudok az egyetemi oktatásról, szóval ha valaki felvilágosítana azt megköszöném.😌


16/l



  márc. 26. 21:15  Privát üzenet  

A válaszok
1 2
Nem kell félned, hogy bekerülsz. A magyar érettségin elhasalsz. 😔

A válasz 33%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 69%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/16Időpont márc. 26. 21:18 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Azért egyetemen a kettes általában 60%-nal kezdődik

Ami középiskolában min. Harmas, de pl közép érettségin négyes, emelten ötös


Szóval azért az egyetemi kettes egyáltalán nem egyenlő a középiskolaival, az altalanossal meg pláne...(amúgy nem is értem, hogy miért hasonlítod egy ÁLTALÁNOS iskolához az EGYETEMET)


És hiába tanulja azt az ember, amit szeretne, sajnos egyetemen is van sok olyan tárgy, ami csak töltelék, de kötelező

Az meg a másik, hogy a jegy nem mindig tükrözi az egyen tudását

Lehet, hogy én imádom mondjuk az anatómiat/római jogot (más terület, de erről az tárgyról mindig mindenki azt mondja, hogy bukó tárgy és egyben a legfontosabb is 1. Évben), ha a tanár olyan zh-t rak össze vagy olyan nyakatekert kérdést tesz fel, hogy azt se tudom milyen vizsgán vagyok...



A válasz 94%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 81%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/16Időpont márc. 26. 21:23 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Az én szakomon nem elég, hogy megtanulod és tudod az anyagot. (Bár feltételezem a többin is ez a helyzet.) Függ a te előadásmódodtól, a vizsgáztató kedvétől is. Van aki arra megy, hogy mit nem tudsz, más azt értékeli amit tudsz. Persze olyan nagy anyag mennyiségről van szó, hogy nem is lehet mindent tudni. Vagy jó tételt húzol, vagy nem.

Ezért ha megvan a kettes, örülni kell neki. De mindez ne fogjon vissza, hogy törekedj a ötösre. :D


Általánosban és gimiben is ötös tanuló voltam (egy-két négyessel), míg most van jó pár kettesem. Buktam is párszor. Egyszerűen nem tudok vizsgázni. Két év kellett mire belerázódtam és még most sem tudok mindent kihozni magamból, amikor felelek.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 74%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/16Időpont márc. 26. 21:33 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Az előttem szólók már jó válaszokat adtak, én csak annyival egészíteném ki, hogy ha szereted az adott tantárgyat, akkor is lehet kettes leszel belőle. Pl én imádom matekot, de analízis II-re nem volt időm tanulni, mert volt kettő ultra nehéz tárgyam abban a félévben. Szóval ez azt jelentette, hogy el kellett vennem olyan tantárgyaktól a tanulási időt, amiket nagyon magabiztosan tudok és akár egy héttel zh előtt be tudom darálni.

A másik dolog, hogy vannak direkt szivatós tanárok. Náluk az hogy ötösre tudod az anyagot, az hangulat függően talán elég egy kettesre. Tudom ezt nehéz elhinni, de valahogy úgy képzeld el, hogy megtanulsz mindent amit kiadott a tanár és ez nem elég neki, mert tudhatnál többet vagy fogalmazhatnál neki tetszőbben. Szóval ilyen tantárgyakból a kettes egy isteni ajándék.

Akkor ott vannak az olyanok, akik már értenek a szakmájukhoz, azokból a tárgyakból ötös megvan, de többiből kettes a cél, mert felesleges neki.

Akkor mindenből kettes még a cél azoknak, akiknek a papír kell, nem pedig az azzal járó tudás.


Én proginfót végeztem, egyetem alatt is tudtam már programozni, viszont nem voltam belőle mindig ötös. Ennek az az oka, hogy mindig más prog nyelvet tanultunk és hiába tudtam azon kívül több nyelven is magabiztosan programozni, nem volt elég, mert nem emlékeztem epl egy függvény nevére, már nem lett full pont (nem is kell amúgy emlékezni, nem tudod beírod google-be és kész, mindenki ezt csinálja, nem ezen múlik tudsz-e programozni).



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 76%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/16Időpont márc. 26. 21:50 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Még hozzátéve:


Attól hogy a fő irányt szereted, korántsem fogsz minden tárggyal foglalkozni a karriered során. A BA/BSc szintű képzések elég általánosak, és ha már van pontosabb elképzelésed hogy milyen irányban akarsz elhelyezkedni, lesznek olyan tárgyak amik ugyan nem tölteléktárgyak, de neked nem kifejezetten fontosak.

Példa közgazdaságtanból: engem a makroökonómia-pénzügyi szabályozás-banki szabályozás-nemzeti bankok tevékenysége vonal érdekel. Ilyen szak nincsen, így közgazdaságtant tanulok. Marketinggel biztos nem akarok foglalkozni, hidegen hagy. Ettől még nekem is van kötelező marketingem, mint ahogy a jövőbeli marketingeseknek is végig kellett ülniük velem a nemzetközi bankolás című tárgyat, mert mindkettő része a közgáz BSc-nek, hiába nem fogjuk aktívan használni őket. Történetesen a nemzetközi bankolásból évfolyamelső voltam, marketingből az a cél hogy meglegyen a kredit.


De mondhatnék bármilyen más szakirányt, a háziorvos sem boncol, a lakóépület-tervező sem tervez pálinkafőzdét, az informatikus is lehet hogy sose használja majd azt a nyelvet amin épp programozni tanul, mégis teljesíteniük kell ezeket a krediteket egyetem alatt.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 86%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/16Időpont márc. 26. 22:22 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Az egyik tanárom jutott eszembe.

Ha mindent tudsz, ami a könyvben benne van, és amit a tanár elmondott, az még csak kettes.


Ha egyéb szakirodalomból, vagy gyakorlatból tudsz olyat hozzátenni, hogy lenyűgözöd, akkor hármas.


Amúgy alapból 50%-tól kettes minden tárgy. Hármas 61%-tól.

A 60% itt kettes, érettségin négyes.



A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/16Időpont márc. 26. 22:33 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Kettesért is ugyanazt a diplomát adják, nem éri meg beleőrülni a tanulásba, hogy mindenből 5-ös legyen valaki

A válasz 54%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 55%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/16Időpont márc. 26. 22:39 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

6-os vagyok... Ami kimaradt: írta valaki az analízis 2-t.

Gépészmérnöknek tanulok, és valahogy az integrálással, meg a differenciál egyenletekkel nem voltunk barátok. Pláne olyan tanárnál, aki végig úgy ír a táblára, hogy csak a hátát látod. Mire ellép, fogalmad sincs, mi mi akar lenni.


Na meg volt olyan tárgyam is (gépgyártás technológia), ahol pót ZH után elbögtem magam felnőtt létemre, amikor megláttam az aláírást. Pedig ez csak annyit jelent, hogy mehetsz vizsgázni! ;)


Most is vannak olyan tárgyainak, ahol egy-egy beadandó simán elvisz 20-30 órát, mellette ott a kb 200-300 diából álló diasor, meg a 360 oldalas kötelező irodalom. És van 8 tárgy, abból kb 4 hasonló, a másik négy valamivel könnyebb.

A szorgalmi időszak pedig kb. 3 hónap.



A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/16Időpont márc. 26. 22:43 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

A végzettséged lesz az, amire vágysz, ugyanúgy vannak tantárgyak, amelyeket nem szeret az ember, sokszor nincs is sok köze az adott végzettséghez valójában, csak ahhoz, hogy majd a szakmai tárgyakat megértsd, kellenek bizonyos alapok. Példa: én végzett fogorvos vagyok, de egyetemen kellett tanulnom biofizikát. Szeretem a fizikát? Dehogy, kifejezetten rühellem. Hasznosítam a munkám során azt a tudást? Nem. Elhangzottak olyan fogalmak, amelyek a szakmai tárgyak megértéséhez szükségesek? Igen. Örültem a kettesnek? Mint majom a farkának. Rossz voltam emiatt a szakmai tárgyakból? Nem, mert a kettes biofizika tudásban épp benne volt a lényeg, a szakmai tárgyakból végig jeles voltam. Jó vagyok a szakmámban? Igen.


Egyetemen eleve egy kicsit másként működik az osztályozás, mint pl középiskolában. Ami egy középszintű érettséginél közepes, az nálunk simán bukás volt sőt, volt olyan tárgyunk, amiből zh-n nullást is lehetett kapni (beleszámított a vizsgajegybe), ha egyest írtál az azt jelentette, hogy már tudtál valamit. Mindeközben egy egyszerűbb tantárgy anyagmennyisége is felöleli egy emelt szintű érettségijét, ami emelten négyes, az nálunk egy nagy kövér bukás volt, némi fejmosással karöltve. Szóval adott esetben egy kettesért, hármasért ugyanúgy meg kell küzdeni, s minekután két foghúzás között a kutya nem kérdezi meg, hogy hanyasra is szigorlatoztam biokémiából, ezért el kell mondjam, semmi jelentősége nincs. Az embereket csak az érdekli, hogy ki tudom-e húzni azt a fogat.



A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/16Időpont márc. 26. 22:51 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Rejtvényjáték 728x90
A kérdező kommentje:

Ennyire nehéz lenne az egyetem? Metu-ra jelentkeznék grafika vagy mozógép- és animáció szakra. De így is tanulási nehézségeim vannal. Vagy 9 mentális betegségem van ebből 5 ről van papírom. Az ált. Iskolám erősebb volt mint most a középiskolám.

Na mind1


Köszönöm a válaszokat. Még átgondolom ezt az egyetemes dolgot.😅



# 10/16Időpont márc. 26. 22:53 Privát üzenet
1 2

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Ha zeneiskolai konzi érettségim van akkor akkor mehet vele egyetemre?
79 százalék az érettségin kevésnek számít ha felvételizni akarok az egyetemre?
Kínában egyetemre?
Ha tovább mész főiskolára, egyetemre ott nem lesz annyi tananyag mint pl a gimibe?
Szerintetek gáz lenne 26 évesen egyetemre járni?
Érdemes egyetemre mennem?

Kérdések a Közoktatás, tanfolyamok rovatbólKérdések az Egyéb kérdések rovatból








Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!