Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » A nyelvtan miért arról szól,...

A nyelvtan miért arról szól, hogy minden hülyeségnek nevet adunk? (Lineáris kohézió, oximoron, réma, illokúció, stb)

Figyelt kérdés

Miért leszek boldogabb, hogy tudom, hogy a beszélő szándékát illokúciónak, a nyelvi forma kimondását lokúciónak, a kommunikáció hatását pedig perlokúciónak hívják?


Ha meg nem ilyen nyelvtanb*zi boncolgatást végzünk a nyelvünkön, akkor meg olyanolat beszélünk meg, amiket alapból is tud mindenki, hogy pl a kommunikáció célja lehet tájékoztató, érzelemkifejező, meg felszólító...



okt. 16. 19:06
 1/6 dubitus ***** válasza:
Ha nem adnánk nevet mindennek, honnan tudnánk, hogy mi a kérdésed?
okt. 16. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Mert a magyar nyelv tantárgynak is olyan nehéznek kellene lennie, mint a többinek, a fejesek szerint.


Semmi értelmük, csak majd ha ilyen szakirányban tanulsz tovább, de az még kifejezetten rétegszakma, csak valamit muszáj kérdezni a tz-ben...


Annyival egyszerűbb lenne, ha az értelmesebb felét letudnák 9-10-ben, amire azt mondom, hogy nem árt a fejünkbe verni egyszer az életünk során, de utána nem lenne nyelvtan, csak irodalom. Több idő lenne a műelemzésekre, amiknek még értelmük is van, ha normálisan tanít a tanár és nem ledarálja a saját elképzelését.


Vagy a nyelvtan órák helyett lehetne heti egy filozófia. Orvosi szakon vagyok, mégis szabvál tantárgyon szembesültem vele, hogy nagyon gyéren informált vagyok ilyen téren.


Így csak dolgozókat nevelünk ki, gondolkodó embereket nem, pedig így hívatjuk magunkat...

okt. 16. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
A nyelvtannak az átlagos diák számára két értelmes része van, az egyik a helyesírási szabályok, a másik a mondatelemzés (alany, állítmány... - Ez jó az idegennyelv tanulásához). Minden más értelmetlen.
okt. 16. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Ez a része a nyelvtannak igencsak hasznos tud lenni szövegalkotáskor, sokkal tudatosabbá tesz. Mind a kohézióra, mind a nyelvtanb*zi boncolgatásra igaz ez. Az már egy másik kérdés, hogy a magyartanárok jó része maga is utálta az egyetemen a nyelvészetet, és már bocs, de khmmm, nem is értenek hozzá. (Főként a nyelvtanb*zi boncolgatáshoz, ami szórótárgy az egyetemen, minimum 85% bukik rajta). Abban teljesen igazad van, hogy a nyelvtanórákat a száraz dolgok mellett sok izgalmas dologgal is meg lehetne tölteni, a tantervbe beleférne, de itt megint lásd az előbb említett problémát. A nyelvészet csodálatos dolog, kár, hogy ebből kevés jön az át a középiskolában. A kommunikációs funkciókról elmondottakkal kapcsolatban ott rejlik a baki, hogy elmondják, hogy ezek vannak, de azt már nem, hogy miért jó, hogy ezt tudod (mármint hogy tudod, hogy tudod). Megintcsak arra lenne ez az infó jó, hogy tudatosabban kommunikálj szóban és írásban egyaránt. Üdv: egy nyelvész-magyartanár
okt. 16. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Kérdező, melyik ez az iskola, ahol ilyen szinten tanítják a nyelvtant?
okt. 17. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Ilyenek vannak a 12.-es TK-ben.


Amúgy köszönöm a válaszokat. :·)

okt. 17. 14:39

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!