A duplázásos felvételi pontszámításnak mi értelme?




válasza:" a megúszós emberek vágyálma" Ez baromság. A gimnáziumban elég a kettes a többi tantárgyból, csak a választott két tantárgyból legyen 100%-os emelted és még pluszba egy középfokú nyelvvizsga.
Valljuk be őszintén nagyon kevés az olyan diák aki mindenből kettes, de a két választott tantárgyából 100%-ra érettségizik. Így az általad felvetett probléma nem általános, bárhogyan is próbálod ezt érzékeltetni Ráadásul két emeltet 100%-ra megírni nem egyszerű dolog.




válasza:



válasza:



válasza:Már megint ez?
A gimnázium célja, hogy "kiterjedt műveltséget adjon", ami meg is valósul, ha elvégzi az ember, nem? Miért is kellene mindenből ötösnek lenni?
És mi köze a gimnázium céljának valamint az arról való visszacsatolásnak ahhoz, hogy valaki kellő tudással rendelkezik-e egy egyetemi szakra?
#5 De, meglehet. Gimiben a középszinten lényegében mindenkit átlökdösnek, nem számít, ha hülyeséget mond, az egész országban pár tucat ember nem megy át a közép magyaron, törin, egy kis energiával a matek is hozható.
Tehát de, meglehet úszni, mert aki 25%-ot ír az kb. semmit nem tud az adott tárgyból. Ezt szinte nulla befektetett energiával lehet hozni.
Tehát lényegében van egy kiskapu, hogy valaki két tárgyra rátanul, a többiből meg szinte semmit se tud, és így is mehet egyetemre. A kérdés, miért?
És légyszíves ne írogass fszságokat, hogy milyen nehéz a kettest összeszedni, nem lehet megúszni a tanulást, meg senki se tud duplázni stb...
A valóság az, hogy 2-essel átmenni mindenből könnyű, 5-öst, vagy jó eredményt szerezni mindenből, vagy majdnem mindenből kifejezetten nehéz. Két emeltet átlagos, vagy átlag alatti szinten megírni szintén nem nehéz. Nyilván ne 100%-osról, meg 90%-osról beszélek. De csak elemi matek kell a belátásához, hogy erre nincs is szükség.
#6 "A gimnázium célja, hogy "kiterjedt műveltséget adjon", ami meg is valósul, ha elvégzi az ember, nem?" Nem, ha csak átrugdostak a középszintű érettségiken, akkor kb. semmilyen műveltséged nincs...
"És mi köze a gimnázium céljának valamint az arról való visszacsatolásnak ahhoz, hogy valaki kellő tudással rendelkezik-e egy egyetemi szakra?" Hogy ez ellehetetleníti a gimnáziumok működését, és alapvető céljuk elérését.




válasza:#7: akkor se tudnék ennyi hülyeséget összeírni, ha valaki megkérne rá...
Többször előjött a téma: az érettségi eredmény nyilvános adat. Tedd már meg, hogy utánaolvasol, mielőtt ujjadból kiszopott számokat dobálsz.
Magadnak mondasz ellent: a 25% az 25%-kal több, mint a nulla.
Azt fejelted el, hogy az emberre 4 év alatt ráragad elég tudás, alapműveltség akkor is, ha nem érdekli.
És még mindig ott a probléma, hogy legfeljebb elvi síkon állna meg, amit állítasz: a középszinten magyarból érettségiző gimnazisták 77%-a legalább négyesre teljesít (nappalin tanulóknál 83%). Nem úgy tűnik, hogy ilyen sokakat érdekli.
Nem arról van szó, hogy a konteód ellenére hatékony a gimnáziumi oktatás?
Mégis mi van akkor, ha lejebb veszem a sebességet, és utolsó évben két tárgyra fókuszálok? Hirtelen elfelejtem, hogy ki volt Arany János?
"Magadnak mondasz ellent: a 25% az 25%-kal több, mint a nulla."
Nem, mert ennyit egy törin, magyaron csak szövegértéssel össze lehet hozni.
"Nem arról van szó, hogy a konteód ellenére hatékony a gimnáziumi oktatás?"
Nincs semmilyen konteóm. Azt kérdezem, miért van ilyen lehetőség.
"Mégis mi van akkor, ha lejebb veszem a sebességet, és utolsó évben két tárgyra fókuszálok? Hirtelen elfelejtem, hogy ki volt Arany János?"
Arany János 11.-es tananyag. Tehát nem elfelejted, hanem nem tanulod meg.
Amúgy nem azt kérdeztem, és nem is az érdekel, hogy te hogy teljesítesz, vagy mások hogy teljesítenek.
Az érdekel, hogy miért hozták létre ezt a lehetőséget. Csak erre várok válaszokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!




