Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » A duplázásos felvételi pontszá...

A duplázásos felvételi pontszámításnak mi értelme?

Figyelt kérdés
Tulajdonképpen arra való, hogy aki két tárgyból jó, annak a többire ne kelljen tanulnia. Ennek mi értelme? Ez kb. a megúszós emberek vágyálma. A gimnáziumnak viszont pont az lenne a célja, hogy kiterjedt műveltséget adjon.

nov. 4. 19:43
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
81%

" a megúszós emberek vágyálma" Ez baromság. A gimnáziumban elég a kettes a többi tantárgyból, csak a választott két tantárgyból legyen 100%-os emelted és még pluszba egy középfokú nyelvvizsga.


Valljuk be őszintén nagyon kevés az olyan diák aki mindenből kettes, de a két választott tantárgyából 100%-ra érettségizik. Így az általad felvetett probléma nem általános, bárhogyan is próbálod ezt érzékeltetni Ráadásul két emeltet 100%-ra megírni nem egyszerű dolog.

nov. 4. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:
#1 De nem kell 100%-ra megírni két emeltet a duplázáshoz. Pl. két 65%-os emelttel már a BME kb. bármelyik szakjára be lehet kerülni duplázással. Vagy egy jó emelttel, és egy jó középpel, + nyelvvizsgával. Ami azért elég sok embernek sikerül.
nov. 4. 20:45
 3/21 anonim ***** válasza:
81%
#2 de ez téged miért zavar? Köztudott, hogy a legtöbb egyetemre nem bekerülni nehéz, hanem elvégezni őket.
nov. 4. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 A kérdező kommentje:
#3 Csak kérdezem, hogy ennek mi értelme? Mivel a gimnázium lényege az, hogy sokoldalú tudást ad, nem értem, miért csináltak konkrétan arra egy lehetőséget, hogy meg lehessen úszni kettőn kívül minden tárgy tanulását.
nov. 4. 21:08
 5/21 anonim ***** válasza:
71%
Nem lehet megúszni. Ha bármiből megbuksz 12. év végén, akkor nem mehetsz érettségizni. Ha meg a vizsgán nem sikerül minden tárgyad, akkor nem kapsz érettségi bizonyítványt.
nov. 4. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
88%

Már megint ez?


A gimnázium célja, hogy "kiterjedt műveltséget adjon", ami meg is valósul, ha elvégzi az ember, nem? Miért is kellene mindenből ötösnek lenni?

És mi köze a gimnázium céljának valamint az arról való visszacsatolásnak ahhoz, hogy valaki kellő tudással rendelkezik-e egy egyetemi szakra?

nov. 4. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 A kérdező kommentje:

#5 De, meglehet. Gimiben a középszinten lényegében mindenkit átlökdösnek, nem számít, ha hülyeséget mond, az egész országban pár tucat ember nem megy át a közép magyaron, törin, egy kis energiával a matek is hozható.


Tehát de, meglehet úszni, mert aki 25%-ot ír az kb. semmit nem tud az adott tárgyból. Ezt szinte nulla befektetett energiával lehet hozni.


Tehát lényegében van egy kiskapu, hogy valaki két tárgyra rátanul, a többiből meg szinte semmit se tud, és így is mehet egyetemre. A kérdés, miért?


És légyszíves ne írogass fszságokat, hogy milyen nehéz a kettest összeszedni, nem lehet megúszni a tanulást, meg senki se tud duplázni stb...


A valóság az, hogy 2-essel átmenni mindenből könnyű, 5-öst, vagy jó eredményt szerezni mindenből, vagy majdnem mindenből kifejezetten nehéz. Két emeltet átlagos, vagy átlag alatti szinten megírni szintén nem nehéz. Nyilván ne 100%-osról, meg 90%-osról beszélek. De csak elemi matek kell a belátásához, hogy erre nincs is szükség.

nov. 4. 21:32
 8/21 A kérdező kommentje:

#6 "A gimnázium célja, hogy "kiterjedt műveltséget adjon", ami meg is valósul, ha elvégzi az ember, nem?" Nem, ha csak átrugdostak a középszintű érettségiken, akkor kb. semmilyen műveltséged nincs...


"És mi köze a gimnázium céljának valamint az arról való visszacsatolásnak ahhoz, hogy valaki kellő tudással rendelkezik-e egy egyetemi szakra?" Hogy ez ellehetetleníti a gimnáziumok működését, és alapvető céljuk elérését.

nov. 4. 21:35
 9/21 anonim ***** válasza:
89%

#7: akkor se tudnék ennyi hülyeséget összeírni, ha valaki megkérne rá...


Többször előjött a téma: az érettségi eredmény nyilvános adat. Tedd már meg, hogy utánaolvasol, mielőtt ujjadból kiszopott számokat dobálsz.


Magadnak mondasz ellent: a 25% az 25%-kal több, mint a nulla.

Azt fejelted el, hogy az emberre 4 év alatt ráragad elég tudás, alapműveltség akkor is, ha nem érdekli.


És még mindig ott a probléma, hogy legfeljebb elvi síkon állna meg, amit állítasz: a középszinten magyarból érettségiző gimnazisták 77%-a legalább négyesre teljesít (nappalin tanulóknál 83%). Nem úgy tűnik, hogy ilyen sokakat érdekli.

Nem arról van szó, hogy a konteód ellenére hatékony a gimnáziumi oktatás?


Mégis mi van akkor, ha lejebb veszem a sebességet, és utolsó évben két tárgyra fókuszálok? Hirtelen elfelejtem, hogy ki volt Arany János?

nov. 4. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 A kérdező kommentje:

"Magadnak mondasz ellent: a 25% az 25%-kal több, mint a nulla."

Nem, mert ennyit egy törin, magyaron csak szövegértéssel össze lehet hozni.


"Nem arról van szó, hogy a konteód ellenére hatékony a gimnáziumi oktatás?"


Nincs semmilyen konteóm. Azt kérdezem, miért van ilyen lehetőség.


"Mégis mi van akkor, ha lejebb veszem a sebességet, és utolsó évben két tárgyra fókuszálok? Hirtelen elfelejtem, hogy ki volt Arany János?"


Arany János 11.-es tananyag. Tehát nem elfelejted, hanem nem tanulod meg.

[link]


Amúgy nem azt kérdeztem, és nem is az érdekel, hogy te hogy teljesítesz, vagy mások hogy teljesítenek.


Az érdekel, hogy miért hozták létre ezt a lehetőséget. Csak erre várok válaszokat.

nov. 4. 21:55
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!