Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Negatív diszkriminációnak...

Negatív diszkriminációnak számít-e az alábbi helyzet, illetve véleményetek szerint mennyire példamutató viselkedés ez bárkitől, mint ember, de pláne egy pedagógustól?

Figyelt kérdés
Szépség és egészség

Lehetséges-e az, hogy egy tanár önnön belátása szerint, annak kedve s kénye módján, a diáknak névre szóló felmérőt írjon? Ma történt, hogy függvényábrázolásból írtunk, amikor is arról volt szó, hogy mindenki kihúzza a tételt (magyarán a függvényt, amelyiket ábrázolni kell), ám ez nem így történt. A tanárnő saját maga döntötte el, hogy ki melyik tételt kapja, így mivel azok úgy voltak összeállítva, elkerülhetetlen volt a szemet szúró nehézségszintek közti különbség. Aki jártas a témában, tudja, hogy nem azonos tudást, erőfeszítést és gyakorlatot igényel a (x-1)/(x+1) ábrázolása, és a cosx/cos2x ábrázolása...

Bár mindkét függvényt felvettük órán, nyilván nem véletlen, hogy az utóbbit azok kapták, akik arról az óráról hiányoztak. Elmondhatom, hogy bepótoltam, de még meg is oldottam pluszmatek órán, mégsem ment.

Kérdem én, hogy mint objektív kívülállók, mennyire tartjátok etikusnak egyáltalán a tényt, hogy azonos osztályban, azonos tananyagot tanulva mégsem egyforma nehézségi szintű felmérőt kapunk; de tetőzve ezt, maga a tanárnő dönti el, hogy ki melyik felmérőt írja meg? Végső soron ezzel indirekt módon meg is adta a jegyet, hiszen ismerve az osztályt, jól tudta, hogy azok, akik a trigonometrikus függvényt kapták, biztosan nem tudják úgy megoldani, mintha egy egyszerű törtfüggvényt kaptak volna.

Természetesen nem áll szándékomban elkendőzni, hogy a legnehezebbet véletlenül is azok kapták, akik mint említettem, hiányoztak arról az óráról, de e mellett nem a legjobb matekosok, tipikus seggnyalók? (Mentségünkre szóljon, hogy nem mondhatom, hogy trehányak vagyunk; persze van, hogy nincs házink, de ritkán, a pofázás pedig abszolút nem játszik ezen az órán).

Abszolút objektív véleményekre lennék kíváncsi, szeretném tudni, hogy okkal érezzük-e azt, amit érzünk egy ilyen ügy kapcsán...



2016. jún. 9. 22:59
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Vannak tanárok, akiknek ez a hivatása, folyamatosan fejlesztik nem csak a szakmai, de emberi oldalukat is, és vannak olyanok, akik tanárok, akik elvégeztek egy btk-t, és leadják az anyagot, és ennyi. És van a harmadik csoport, aki az élete minden frusztráltságát a gyengén vezeti le, na, őket semminek nem nevezném.


Ennyiből nem tudom megmondani, a tanárod melyikbe tartozik, de ha nem tiszteled és nem nézel fel rá, akkor az első csoportba már nem tud tartozni. A másik kettő meg... hát igen.


Egy valamire jó: ellenpéldának, hogy milyen ne legyél soha, ha felnősz. Ezt érdemes megtanulni tőle. Matekból meg megmarad amennyi megmarad.

2016. jún. 9. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nyilván nem azonos a nehézségi szint, ebben igazatok van, de ezt diszkriminációnak nem nevezném. Megszívatott, ez van.


Velem az egyetemen esett meg, kihúztam a tételt, szóbeli vizsga, tehát úgymond jobban fájt,mint egy évközi jegyecske. Szóval elmondtam a tételemet. Mindent, amit hallani akart. Mikor már nem tudta a tanár,mit kérdezzen, kinyitotta a könyvet, és elkezdett benne keresgélni, hogy vajon mit lehetne még kérdezni. Na ott lesokkoltam. Pfff, maga a tanár sem tudja, érted, hogy mi a pimpi tartozik még oda! A végén közölte, hogy kár,hogy tovább faggatott, mert amit magamtól elmondtam, arra azt mondta volna, hogy 5-ös, de így sajnos csak 2-es! Kb az apróbetűst kérdezte, ami az anyag 10%át tette ki. Ez van, le kell nyelni a békát.

2016. jún. 9. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Igen, az egyetemes mizériákkal én is tisztában vagyok, a nővérem is át esett rajta, és valószínűleg rám is vár még, de azért líceumban? Tényleg, már itt megengedheti egy pedagógus magának azt, hogy a személyes véleménye alapján, magyarul téged utállak, te rohadt nehéz tételt kapsz, téged meg szeretlek, és amúgy is jó vagy matekból, neked is egy kétszerkettő...


Az igazat megvallva, nem is a jegy érdekel, pláne egy olyan anyagrészből, amire nincs szükség az érettséginél, hanem maga a cselekedet, ami számomra se nem etikus, se nem egy pedagógushoz illő...


Akkor legalább húztunk volna mi tételt, bár szerintem akkor sem lett volna szép beletenni a trigonometrikus részt, mert bárki húzza, ha okos, ha nem, biztos, hogy sokkal nehezebben boldogul el vele... de legalább mondhatnám, hogy miért nem mártottam szentelt vízbe a kezem, mielőtt kihúztam. :P

2016. jún. 9. 23:18
 4/5 anonim ***** válasza:

Mivel az órán elhangzott mindkét feladat így jogszerű amit a tanarod csinált. Hogy melyik a könnyebb, az meg szubjektív.

Ha irásban feleltet a tanár akkor is van legalább két csoport. Természetesen mindig a másik csoporté a könnyebb. Ha szóban feleltet akkor meg nem kérdezheti tőled ugyanazt mint az előző felelőtől.

Kérdésedre válaszolva nem volt diszkriminatív a tanárod.

Javaslom, ha legközelebb hiányzol, vagy alszol, akkor pótold be rendesen a tananyagot és nem lesz gond.

2016. jún. 10. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Ha jól értem, a felmérőn azt adta, amiről tudta, hogy hinyzott az órán, szóval logikus, hogy azt akarta felmérni, tudja-e, amiről hiányzott; nem?


Nem csak azt kell tudni, amelyik órán ott volt a diák, a tanárnak meg tudnis kell, hogy mindent tud-e.

2016. jún. 11. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
Sanytol ferőtlenítők

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!