Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Mi az algoritmusa bármely...

Mi az algoritmusa bármely programnyelvben az alábbi feladatnak?

Figyelt kérdés

Adva van egy űrszonda, v1 sebességgel halad egy elliptikus pályán.

1.

Írjuk meg azt a programot, amely felismeri az elliptikus pályán áthaladó v2 sebességgel haladó aszteroidaövezetet és kitér időben egy újabb elliptikus pályán ütközés nélkül, majd visszatér az eredeti útvonalra!

2. Általánosítsuk a feladatot tetszőleges objektumokra, amely az elliptikus pályán áthalad!


Természetesen felhasználható a háromdimenziós koordináta rendszer.

Igazából a kitérő egyenletre lennék kíváncsi.



#szonda #algoritmus #aszteroidaövezet #kitérő egyenlet
2017. okt. 20. 11:11
 1/3 sharkxxx ***** válasza:

Képzeljük el, hogy az űrszondában utazunk, és előttünk áthalad egy aszteroidaraj.

Az aszteroidarajt egyszerűsítsük le henger alakúra.

A hengerre és az űrszonda pályájára húzzunk egy merőleges egyenest.

Ennek az egyenesnek az irányába fogjuk kikerülni a hengert.

Ha ezt a jelenetet leegyszerűsítjük oldalnézetből 2 dimenzióra, akkor a henger metszete egy kör lesz, az űrszonda pedig legyen egy pont.

Most az a feladat, hogy a pontból olyan egyenest húzzunk, ami épphogy nem érinti a kört.

Ha az egyenes érintené a kört, akkor az az egyenes a kör érintője volna.

Megnöveljük a kör sugarát 10%-kal, hogy nagyobb kört kapjunk.

Ennek a nagyobb körnek számoljuk ki az érintő egyenesét.

Azon a ponton ahol az érintő egyenes túljutott a kör középponján, már vissza kanyarodhatunk az eredeti pálya irányába, hogy majd vissza álljunk az eredeti pályára.


Itt van a kört megkerülő algoritmus pascal forráskódja:

[link]

2018. márc. 12. 01:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Nem volt benne a feladatban, de előfordulhat, hogy kitérés során is áthalad egy objektum vagy aszteroida és nagyjából az eredeti ellipszis útján kellene maradjon. Állandó kitérés is lehetséges.
2018. márc. 13. 13:30
 3/3 A kérdező kommentje:
Egy szimulációs programot mikor ír a fejlesztő és meg kell jelenítenie egy kisbolygó térbeli ellipszis pályáját, hogy csinálja a kétdimenziós képernyőn? 3D-ből 2D-be?
2018. jún. 2. 17:51

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!