Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért nincs olyan tantárgy,...

Miért nincs olyan tantárgy, ami az életre nevel?

Figyelt kérdés

Rengeteg kérdést látok itt a gyakorin tök hétköznapi témákban, pl banki ügyek, ahol fiatal a kérdező és lövése sincs mi a különbség a bankszámlaszám és a bankkártya szám között és ez csak egy dolog.

Miért nem lehet olyan tantárgyat bevezetni, ahol hétköznapi életről lehet tanulni, vagy akár a társadalomismeret tárgyat bővíteni.

Benne lehetnének alapvető pénzügyi ismeretek, mi a hitel és buktatói, munkajogi ismeretek, mert sokan ezzel sincsenek tisztában, mi a tb, hogyan kell postázni,csomagfeladás,alapvető fogyasztóvédelmi ismeretek, ügyfélkapu és annak használata, vállalkozói ismeretek.

Ezt középiskolai tárgy lehetne, mert félelmetes, hogy mennyire tudatlanok ilyen téren a mai 18-20 évesek. Vagy ez a szülő dolga lenne? Esetleg ennyire burokban tartják a mai fiatalokat?


2019. aug. 9. 08:17
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
24%

Azért, mert senkinek nem éneke.

Az államnak nem az célja, hogy tudatos, önálló embereket képezzen az oktatási rendszer, hanem az, hogy alázatos, irányítható és kiszolgáltatott rabszolgákat.

2019. aug. 9. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
0%
*érdeke
2019. aug. 9. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
62%

Többek közt azért nem, mert ez a család, a családi nevelés része kellene, hogy legyen.

Ezt minden normális helyen a gyerekek kiskoruktól kezdve látják otthon, késöbb nekik is kell csinálni, és mire elérik a 18 éves kort, addigra ez természetes kell, hogy legyen.

Persze egy olyan országban, ahol a zsebpénzhet úgy állanak a szülök, hogy a gyerek kérjen, ha valamire kell neki pénz és ök majd eldöntik, hogy kap-e, csoda lenne, ha a gyerek ek bármi fogalma is lenne a pénz értékéröl, kezeléséröl.

A gyereknek is az a természetes, hogy a szülö "ad" pénzt, ha neki kell, akkor "lesz" és eszébe sem jut, hogy a pénz meg kell keresni, beosztani (amit a szülök jó része sem tudn), és nem csak "ott van".


Ahol élek, természetes, hogy egy iskolás gyereknek van diákszámlája, amire hetente/havonta kap megszabott összegü zsebpénzt és ebböl kell egy csomó kiadását fedeznie. Ha megspórol belöle, azzal meg - bizonyos törvényes kereteken belül -, azt csinál, amit akar, a szülö nem szól bele. HA elszórja hülyeségekre, akkor elszórja, de így igen hamar megtanulja, hogy mit érdemes és mit nem venni. Mire nagykorú lesz, tudja, hogy kell egy számlát kezelni, hogy kell a kártyájával bánni és hogyan kell a pénzt beosztani.

2019. aug. 9. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
45%

Nem azért jársz iskolába, hogy rendesen meg tudj élni.

Ha mindig mindenki átlátná a hitelek, kamatok, pénzügyek témát, tönkremenne az állam.

2019. aug. 9. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%

Technika, életvitel- és gyakorlat


Tanultunk főzni, háztartási dolgokról, (víz, villany), pénzügyekről is.

2019. aug. 9. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

1:

Jajj, annyira tipikus ez a gyk közösség :DDD

Aki leírja a rideg valóságot, azt lepontozzák:))

2019. aug. 9. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

Azt tapasztalom, hogy az a cél, hogy minél butábbak maradjanak az emberek. Legalább is egy csoportnak biztos.

Nem a pénzzel való gazdálkodás megtanításán lenne a hangsúly, hanem a mindennapi ügyintézésen, hogy megkönnyítése a saját életét.

Annak idején nekünk voltak ilyen töltelék tárgyaink, mint pl etika, média ismeret, ahol kb nem csináltunk semmit, inkább hallgattam volna a munkajogról egy emészthető nyelvezetű előadást, hogy ne tudjanak hülyének nézni a munkáltatók, vagy hogy mennyi mindenre és hogyan használható az ügyfélkapu.

2019. aug. 9. 12:03
 8/15 anonim ***** válasza:
Középiskolában van életvitel c. tárgy is....
2019. aug. 9. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim válasza:

A mi sulinkban van ilyen tantárgy gazdasági alapismeretek címen.

Sok mindent tanulunk kezdve a pénztől adózáson át személyi jövedelem adókésziteseig. Kereskedelmi bankok, jegybankok jellemzőit. Kis marketinget is.

Szerintem nagyon hasznos én szeretem de az osztályomból én vagyok az egyetlen meg a tanár aki szereti :D


Szerintem a felelős állattartásra is rá kellene nevelni a gyerekeket vagy legalább általános suliba tartani ilyen órákat.

2019. aug. 9. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

Van olyan tárgy gimiben amit már ketten is megemlítettek, hogy technika és életvitel. Nem tudom ki hogy állt vele, mi általánosban technikán főzni és varrni tanultunk (fiúk ks bizony), majd barkácsolni (lányok is), míg gimiben villany és áramköröket bütyköltünk, életvitelen átvettük a hiteleket, beregisztráltunk a Kormanyablakhoz, megnéztük hogyan kell adóbevallást csinálni, bankszámlát nyitni, biztosítások, egy átlagos család megélhetése, munkavédelmi, állatvédelmi jogok, adókkal kapcsolatos számításokat végeztünk, számlákat néztünk hogyan kell befizetni, ilyenek.

De nemcsak ezek vannak: csekket kitölteni már általánosban nyelvtanon megtanultuk a levelírással egyutt, míg fellebbezéseket, kérvényeket gimiben tanultuk meg nyelvtanon szintén. Angolon szerződéseket, francián foglalásokat tanultunk teljesíteni és kérvényezni, illetve megtanították a normális stílusú online levelezést.

Mint látható nem reménytelen a helyzet, bár sajnos nem tudom máshol hogy van ez, mivel én -ahogy egyesek minősítenék- elit gimibe és általánosba jártam, nem egy átlagos intézménybe...

2019. aug. 9. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!