Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » A tanítónak mennyire kell...

A tanítónak mennyire kell magas szinten tudni a matekot? Úgy értem miket kell tanulni egy tanítónak matekból?

Figyelt kérdés

2021. máj. 3. 16:33
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
8%
kb. semmit
2021. máj. 3. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
29%

Csak egyetemen realizáltam milyen kevés matekot tanítanak a gimnáziumban, sőt még a matek fakton is.


Úgy, hogy nem természettudományi karon vagyok hanem egy mérnöki szakon.


Kb első egyetemi évem után szerintem tudtam volna hozna minimum átlagos matek tanár szintet egy gimnáziumban.

2021. máj. 3. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
17%

Nem tanárról, hanem tanítóról van szó. Azt általános alsós matekot még a szakmunkás is a kisujjából kirázza. Nem kell analízissel meg kombinatorikával foglalkoznia.

Azon a területen a pedagógiai szakértelem a fontos.

2021. máj. 3. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

A matematika alapjait ismerni kell. Ahhoz, hogy tanítsd, képesnek kell lenned olyan elvontan gondolkodni, mint egy kisgyerek, akinek még nem igazán van számfogalma.

nyilván nincs függvényanalízis meg deriválás integrálás, de pl pöpecül kell, hogy menjenek a számrendszerek, halmazelmélet, relációk, kombinatorika, statisztika, számelmélet, stb.


A gyereknek nem fogsz ismétléses variációkról, meg diszjunkt halmazokról hadoválni, de a te dolgod lesz, hogy rávezesd arra, hogy észrevegye: dobókockával akárhányszor is dob, mindegyik szám kb ugyanannyiszor fog előfordulni, vagy neked kell majd megértetni vele, hogy nullából (a semmiből!) is tudunk számot kivonni és hogy a mínusz 4 az igenis kisebb, mint a 2...

2021. máj. 3. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Én úgy emlékszem, alsóban sok mindent tanultunk matekon, ami felsőben nem kellett, és nagyon szigorúan kérték vissza, vagyis nem magas szinten kell tudnia, hanem más szinten.

Például emlékszem, hogy nálunk volt egy időszak, amikor a számokat helyiérték szerint kellett beírni a négyzetekbe, tehát üres négyzetet is kellett hagynunk az = jel mögött.

Vagy a szöveges feladatokat mindig fel kellett írni szövegesen, rajzzal, aztán számokkal, utána a végeredmény.

Tudni kellett, hogy a bennfoglalás : más, mint az osztás /. Olyat nem írtunk, hogy 13x, csak olyat szabadott, hogy 13•x. És ilyesmik...

2021. máj. 3. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
13%

Ezeket mindenki tudja, aki elvégezte az általános iskolát.

Na jó, talán mégsem. Azóta sem jöttem rá, mi értelem ilyen hülyeségekkel tömni a gyerekek fejét, mint az osztás/bennfoglalás. Lehet én vagyok a hülye, de szerintem matematikai tartalmát tekintve ez a kettő ugyan az a művelet.

2021. máj. 3. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
88%

#5 ez már módszertan és nem feltétlen matek-tudás.


de pl a helyiértékes felíráshoz ismernie kell a gyereknek a 10-es számrendszert (még ha soha nem is mondod ezt ki neki), hiszen tudnia kell, hogy mi a váltószám. Hogy nincs tizentíz meg tizenegyszáz... hogy összeadásnál, kivonásnál készségszinten kell tudnia pillanatok alatt alkalmazni a bontás és pótlás műveleteket is...


#6

dehogy ugyanaz!

40-et (mondjuk szál virágot) ossz 5 felé -> lesz 5 db 8-(szál)as csoportod.

Vagy nézd meg, hogy a 40-ben mennyiszer van meg az 5? vagyis hány darab 5-szálas csokrot tudsz csinálni? ->8-at.

Az eredmény ugyanaz, de ugye látható, hogy teljesen mást jelent?

2021. máj. 3. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
38%

Látható, hogy ugyan azt jelenti. A cselekvés ugyan az, valahány részre osztod az egészet.

Annyi a különbség, hogy fordítva teszed fel a kérdést. Egyszer azt kérdezed hány darab jut egy csoportba, egyszer meg azt, hogy hány csoport lesz, ha ennyi darab van benne.

Olyan, mintha ez lenne a feladat:

7-4=? (3)

4+?=7 (3)

Persze a te logikád szerint ez is két különböző művelet, de valójában nem. Egy nagyon egyszerű egyenletről van szó, amit nem tudatosan még egy második osztályos is meg tud oldani.

Én még nem láttam olyan kisiskolást, akit ez nem zavart volna össze. Nagyjából negyed osztály végéig ezt úgyis teljesen elfelejtik, az osztást igénylő feladatoknál már zsigerből tudják mit kell tenniük, és meg sem fordul a fejükben, hogy melyik osztást használják.

Középiskolában meg már végképp nincs szó ilyesmiről, csak aládobnak egy törtvonalat, aztán jól van.

Én úgy emlékszem a részekre osztást /-jellel jelölték. Ezt azóta sem láttam az általános iskolai oktatáson kívül. Használják ezt egyáltalán valahol?

Nem tudom felfogni mi ennek a jelentősége.

2021. máj. 3. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
37%

Ott sem ugyanaz a művelet. Az első kivonás, a második pótlás.


Amúgy pont a gyerek gondolkodása miatt nem mindegy, hogy valamit 8 egyenlő részre osztok, vagy azt keresem, hogy mennyi 8 darabot tartalmazó csoportot tudok képezni a 40-ből.


Virágnál maradva a 40-ből, 8 (egyenlő) részre osztva (40:8) 5 szál lesz egy csokorban, számszerint 8 darabban.

és a 40-ben a 8 (40/8) esetében pedig azt keresem, hogy hány olyan halmazt (csokrot) tudok készíteni, ami 8 szálat tartalmaz (foglal magában), vagyis 8-asával rendezem őket csoportokba. 5-öt.


Ha szerinted 5 db 8 szálas csokor ugyanaz, mint 8 db 5szálas, akkor lehet, neked is újra kellene venni a másodikos anyagot.

(halkan mondom, pont ezért 2-3. osztályban az 5*8 és a 8*5 sem ugyanaz a művelet)

2021. máj. 3. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
amúgy pedig a / jel a törtvonal, nem is értem, miért nem láttad sehol azóta sem :o
2021. máj. 3. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!