ELTE TKK történelem és matematikatanar vélemények?





Nekem matek-magyar a szakpárom, de ismerek töriseket.
Mivel a matek a TTK-n van, a töri a BTK-n, ezért gyakran kell utazgatni a két kar között, sokszor úgy, hogy fél óra van 2 tanóra között. Nekem elég 25 perc, de a legtöbb BTK-TTK szakos társam szokta mondani, hogy neki 35 perc szokott ez lenni, hamarabb el kell indulnia az egyik óráról vagy késik a másikról. Emellett peddig ott vannak a PPK-s (pedagógiai) tárgyak. Egy idő után rühelltem a 3 kar között rohangálni, szerencsére a PPK-s tárgyaktól már megszabadultam. De ez egy praktikus tanács: ha meg tudod oldani, hogy egy karon legyen a két szakod, próbáld meg. Mondjuk matek-földrajz vagy töri-angol (vagy más szakok, nyilván). Nem azért, mert le akarlak beszélni, csak hogy ezt is érdemes figyelembe venni.
A matek szerintem elég nehéz. Nem úgy kell elképzelni, mint a gimis matekot, hogy feladatokat oldunk és boldogok vagyunk, hanem a legfontosabb tárgyak egy gyakorlatból és egy előadásból állnak. Gyakorlaton feladatokat oldotok, előadáson az elméleti hátteret tanuljátok hozzá. A gyakorlatra írtok (tanártól függően) 1 vagy 2-t nagy zh-t, néhányan íratnak beadandókat vagy röpzh-kat (ez nem is különbözik annyira a gimis matektól). Ha ezekből átmész, akkor mehetsz el vizsgázni az elméleti anyagból (na ez az, ami nagyon nem hasonlít a gimis matekra). Ezek a vizsgák általában szóbelik. Sok a ráépülés: nem szabad bukdácsolni, főleg nem analízisből, mert már első évben felszedhetsz egy kis csúszást, ami ilyen hosszú képzésnél nem vicces. Viszont a tanárok jóindulatúak, kedvesek, segítőkészek, rájuk nem lehet panasz egyáltalán. Nyilván mindnek megvan a maga stílusa, de egy-két félév után össze lehet velük csiszolódni. Nem szeretnek buktatni, de nyilván nem lehet erre hagyatkozni. Az emberi oldal: negyedéves vagyok, a szakon azt látom, hogy mostanra nagyon sokan kiégtünk, egyre gyengébb lánggal égünk. Kb 70-en kezdtünk, most a tárgyfelvételnél azt láttam, hogy kb 40-en vettük fel a nagyobb előadásokat (habár azt nem tudom, hogy mennyien csúsztak ezzel a tanegységgel, de nem hiszem, hogy 5-nél többen. Tehát nagyon sokan hagyták már el a szakot). Pozitív oldal viszont, hogy nagyon összetartók vagyunk, a szenvedés összehoz minket😃.
Még érdemes kiemelni azt, hogy lassan haladunk az anyaggal. Sok egyetemista panaszkodik arra, hogy de gyorsan haladnak analízisből, mert egy félév alatt veszik át a határértékszámolást, a deriválást, integrálást. Na, itt ezek külön félévekben vannak. A lényeg az, hogy értsd, hogy amikor ezeket fakton tanítod, el tudd magyarázni a gyerekeknek, hogy miért lehetséges az, amit mi deriválásnak nevezünk.
A töriről csak azokat tudom mondani, amiket hallottam: a modulzárók gyilkosak, eléggé szeretnek buktatni, nagyon sokat kell olvasniuk, gyakran már maga az olvasáshoz való forráskeresés is nehéz. De akik ott maradnak 1. év után, azok imádják, tőlük nagyon sok jót hallok (nyilván azon kívül, hogy marha sok energiájukba kerül).
Összességében lehet, hogy a negatívumok tűnnek hangsúlyosnak, de ezeket azért írtam le, mert még úgy is nehéz, hogy én nagyon akartam ezt a szakot, nem is volt kérdés, hogy ide akarok jönni. Nem tudom elképzelni, mennyire szenvedhetnek azok, akik még csak nem is akarták/akarják ezt teljes szívükből.
És az mennyire probléma, ha csak töri emeltem van? Annyival nehezebb lesz a matek gomdolom.
Néztem, úgy írták vagy ez vagy az kell.










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!