Az igaz, hogy a technikum könnyebb mint a gimnázium?















Gimik között is vannak nagyon durvák, és nagyon lazák, ahogy technikumok között is. Technikumba járok, vegyipari technikusnak tanulok, egy nap kivételével mindig van 0. órám, 2-szer 8., 1-szer 9. is. A késői órában van a kémia fakt, mivel szeretnék vegyészmérnök lenni, de ha nem akarnék tovább tanulni, kicsit lazább lenne. Igazából amúgy tanárfüggő. Pl.: szakmai tárgyaknál a tanárok többsége jó, vagy legalább is nem rossz, a kémia faktos tanár is laza. Viszont a német borzasztó. Nálunk 1 idegen nyelv van, aki okos volt angolra ment, de 8.-ban egy családi krízis miatt én nem igazán tanultam, nem vettek fel angol nyelvre. A német igazából csak azért maradt meg, hogy legyen a némettanárnak órája, akinek a másik szakja az orosz. Szóval vele borzasztó tanulni, elsősorban a személyisége miatt, folyton sértő, megalázó dolgokat mond, nem lehet tőle kérdezni, másrészt mivel nem megyek semmire a némettel nem akarok rá koncentrálni, ezzel a többség így van, ezért kitalálta hogy a sima dogáknál 68%-tól, TZ-knél 60%-tól adja meg a kettest, és ezek nagyon durva dogák, most 2,8 az osztályátlag. De ilyen normál gimiben is lehet. De mondjuk van olyan gimis haverom aki szinte minden nap 10-re jár be, és 2-kor megy is haza, mivel kimentek neki a termtud tárgyak, angolból osztályozózott és nem kell bejárnia, a német meg náluk úgy megy, hogy kb. opcionális bejárni, és a dogákat meg kell írni de ilyen 20%-tól kettest adnak. Mondjuk nem is egy jó nevű a sulija, szerintem az én szakgimimnek nagyobb presztízse van.
Verdict Intézmény és tanárfüggő, technikum esetében a szakmától is függ, pl.: nekem a vegyipari technikus nem könnyű szakma, az infós, vagy műszaki területek se azok, a könyvelés se az, de az ilyen mindenféle pincérképzésről nem hiszem hogy nagyon nehezek lennének.





Ilyen kérdés nem létezik. Minden iskola MÁS, a gimnázium és a technikus célja és rendszere eltérő - tehát nem jobb vagy rosszabb, hanem más.
- A technikum, ha SZAKMAILAG jól dolgozik, ha komoly szakemberek oktatnak, ha eszközrendszere kielégítő, akkor a szakmához tökéletes lehet.
De nyilván szükség van a közismereti tárgyakra is, és ha ezeket mellékesnek tekintik, gyenge tanárok tanítják, lazán veszik, akkor a tanulók "szakbarbárok" lesznek, akik egyebekben műveletlenek, és nem tudnak semmilyen más (csak a szakmai) irányban továbbtanulni.
Óriási nagy baj, hogy a gyereknek 14 évesen (!) végleg eldönti az életpályáját. Itt is egy csomó olyannal találkoztunk, akik nem szeretik a szakmát, nem akarnak abban dolgozni, és kénytelenek mindenféle"menekülő" utakon irányt váltani - eleve hátrányból indulva.
- A gimnázium (óriási szintbeli különbségekkel) ÁLTALÁNOS alapot ad bármilyen szakmához és bármiféle továbbtanuláshoz. Az volna a legjobb, ha mindenki gimnáziumban kezdhetne, legalább 16 éves korig semmiféle szakmát nem választana, csak utána (16 de inkább 18) évesen kellene eldöntenie, merre megy tovább. Legjobb volna minden szakmát érettségi után tanítani: sokkal könnyebb, gyorsabb, megalapozottabb képzéssel műveltebb szakembereket adna, akik szükség esetén könnyen tudnak szakmát váltani. (Ma már szinte minden szakma sokkal magasabb általános műveltséget igényel, mint pár évtizede!)
- Szerintem a tényleges szaktechnikumoknak csakis a MŰVÉSZETI (és sport) irányokban van értelme (annak akár 10 éves kortól).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!