Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Csak szerintem borzasztó...

Csak szerintem borzasztó Magyarországon iskolásnak lenni?

Figyelt kérdés

Megpróbálok aránylag röviden fogalmazni.

Szóval, ez az utolsó évem gimnáziumban, utána neurobiológiát szeretnék majd tanulni. Én becsülettel végig tanultam az eddigi 11 évet, mert tenni akartam és akarok a jövőmért de folyamatosan úgy érzem, mintha a magyar oktatási rendszerben ezt szándékosan szeretnék megakadályozni. Emiatt egyre inkább kezd betelni nálam a pohár, és gondolom ezzel nem vagyok egyedül.

1. Nem értem, hogy akik a tanmenetet összeállítják mit gondolnak? Hogy egyetlen sémára építik és akkor az majd mindenkinek megfelel majd? Nem vagyunk egyformák, nem egyformák a képességeink, az érdeklődésünk, ezért van akinek az a tantárgy megy jobban míg valakinek a b. Úgy, hogy nincs biztosítva a lehetőség, hogy a diákokat képességeik szerint taníthassák egyszerűen nem lehet lépést tartani a tanmenettel.Hozzáteszem úgy, ha mindent becsülettel át akarnak adni a diákoknak. Mert mindig csak többet és többet akarnak, ami jó dolog is lehetne, de nem adják meg hozzá a feltételeket.

2. Egy héten egy átlagos gimnáziumban körülbelül 40 óra van, hivatalosan. És ők ennyit vesznek figyelembe, azt mondják ez nem sok. Igen ez igaz. Hiszen a sok töltelék tantárgy mellett így nem elég az idő az érettségi tantárgyak megtanítására. Viszont az már senkit nem érdekel, hogy emellett a heti 40 óra mellett, minden nap vagy 7-8 tantárgyból kell felkészülni úgy hogy 5-6 óránál hamarabb nem végzel a teendőiddel, mert ha szeretnél valamit elérni pl egy nyelvvizsgát hogy tovább tanulhass rengeteg külön órát kell rászánnod. És nem beszélve a sportokról, meg közösségi munkáról, és minden egyébről kinek mi a fontosabb. Tehát ez az óraszám borzasztó sok. Mert igen, diákok vagyunk, az a dolgunk hogy tanuljunk. De akkor azon kívül nem is csinálhatunk mást?

Ez az egész egy körforgás ahogy én látom, egyik hibából következik a másik. Mindig többet akarnak, többet többet és többet. De őszintén, ezek a feltételek szerintem már már teljesíthetetlenek lesznek. Elgondolkodtam, vajon szándékosan? Most tényleg az a cél hogy a gyerekeket már iskolás korukban tönkretegyék a sok elvárással és stresszel?

Persze tanulni fontos, haladni a korral fontos. De élni is az. És a mostani iskolások lassan ezt már nem tehetik meg. Csak egy példa, amikor én elsős voltam, még 2006-ban, nekünk egy nap 5 óránk volt plusz a napközi. A húgom most elsős és napi 6-8 órájuk van, plusz hittan, szakkörök, és még tanulószoba.

Bocsánat hogy hosszú lett.:/ Nektek mi a véleményetek ezzel kapcsolatban?:)


2017. szept. 2. 00:44
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
75%

Sok igazság van abban, amit írsz, de azzal ne kábíts minket, hogy egy elsős gyereknek napi 6-8 órája van. Megmondom, mennyi. Kb. 5, és ebben a hittan is benne van. A szakkörök és a tanulószoba nem kötelező elfoglaltságok. Persze az 5 sem kevés, a régi időkhöz képest, ammikor még voltak négy órás napok. Valószínűleg a napi tesi miatt alakult így.

.

Gimnáziumban sincs 40 tanóra, de ha 30 lenne, az is sok lenne, mert valóban otthon is kell tanulni, és sokan járnak valamilyen különfoglalkozásra.

.

A differenciált oktatás valamilyen szinten megvalósul, hiszen háromféle iskolatípus közül lehet választani, és egy iskolán belül is vannak különféle tantervű osztályok.

2017. szept. 2. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

Én nem kábítok senkit, ez igaz. Ha nem látnám a két szememmel én sem hinném el. De ma kaptak órarendet a kicsik, és meg nem mondom milyen első négy óra délig, utána ebédidő, aki nem ebédel annak egy lyukas óra és utána még három délutáni óraként elnevezett foglalkozás. Pl plusz egy matek, hittan, vagy akármi. És négykor ér véget a tanítás a házirend szerint. De ebbe még nincsenek benne az esetleges iskolán kívüli foglalkozások amelyek nagy része általában azt a célt szolgálja hogy a gyermek jobban teljesítsen az iskolában.

Illetve az én órarendemet is szívesen megmutatnám, 37 órám van órarend szerint, és ebben nincs benne semmi más csak az iskola falain belül tartott órák. És az én gimim egy teljesen átlagos iskola. Nem elit, nem semmi.

2017. szept. 2. 01:12
 3/13 A kérdező kommentje:
Valamint még azt is szerettem volna hozzátenni, hogy igen, valamilyen szinten megvalósul csak egy gimnáziumi vagy szakközepes osztályba járók sem gyártószalagról jönnek le. Tehát ott is meg kellene szerintem csinálni hogy az osztályokon belül is legyenek csoportok, és mindenki úgy tudjon tanulni ahogy a képességeinek megfelelő. Meg lehet oldani, van rá példa nem is egy. Hiszen ez nem csak a diákoknak rossz, hanem a pedagógusoknak is. Ha egy osztály 30 fős, és abból mondjuk 5 nem érti meg az anyagot mert épp az a tantárgy nem az erőssége akkor nem lehet megállni plusz két óra magyarázásra, rohanni kell mert a tanmenet szoros. De ha megállnának is, akkor pedig a többi 25-öt hátráltatják vele. Nem tudom érthető nagyjából amit magyarázni próbálok? Csak mert én ezt látom nap mint nap, és rengeteg problémát tud okozni. :/
2017. szept. 2. 01:22
 4/13 anonim ***** válasza:
50%

Tanuld azt, amiből érettségizni fogsz. A többiből csak ne bukj meg.

Ha vigasztal, Japánban még rosszabb.

2017. szept. 2. 02:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
30%

Most már bírd ki

(azt az egy évet)

2017. szept. 2. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

De csak a tanárok és az oktatás módja miatt. A diákok 99%-a egy témából hallotta egy ember előadását, és elolvasott egy sajtpapírnyi jegyzetet a tankönyvből. Majd bemagoltatták vele.

Nagyon sok tanár van akiket bőven nem szabadna ilyen felelős pozíciókba engedni. És ők mondják meg, hogy mi várható az életben. Aztán meg kitermelnek egy újabb generációt akik már megint nem alkalmasak semmi másra, mint gyártósori munkára és való világ nézésre.


"amikor én elsős voltam, még 2006-ban, nekünk egy nap 5 óránk volt plusz a napközi."

2006 az iskolabezárásokról, központosításról, tanári bérfagyasztásról szólt. Az volt a magyar oktatás legsötétebb korszaka. Már az ezt megelőző 'integrált' oktatás se volt semmi, akkor aztán végképp szét túrták az oktatást.


22 éves vagyok, most végzek a BSc-vel. Az az igazság, hogy ha nem tartozol a minden tekintetben legjobb 10%-hoz akkor az életed totál szívás lesz, ha pedig a legjobb 30%hoz sem, akkor pedig gyakorlatilag rabszolgának fog tekinteni a társadalom.

Elvárás a szakirányú végzettség, emellett angolul vagy németül tisztességesen, és még egy európai nyelven társalgási szinten beszélni kell. Ismerni kell az irodai szoftvereket és vele a rád bízott feladatokat érdemben megoldani.

Jelentkezel egy állásra, akkor nem csupán szakmailag kell toppon lenned, hanem emberileg is meg kell mutatni, hogy te egy önállóan alkotni képes valaki vagy, nem pedig egy csak betanítható biorobot.

Emellett még nagyon sok dolgot kell tudni a "világról", amit egyébként esélyed sincs megtanulni, mert itthon nem tanítják. Gazdasági ismereteket, jogi ismereteket, menedzsmentet...


Lehet mondani, hogy téged nem érdekel ez meg az. Sokan vannak ezzel így. Aztán meg felnőttként beleőrülnek a középszerűségbe. Abba, hogy a magyar módinak köze sincsen ahhoz a szinthez, amit a világ élvonalában teljesítmény címszó alatt elvárnak. És felnőttként már nagyon nehéz lesz tanulni.


Ajánlom Orosz László kifakadásait a youtube-on. "Hülye mindenhol van, értsék már meg!"

2017. szept. 2. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

"Csak szerintem borzasztó Magyarországon iskolásnak lenni?"


Neeem. SZERINTEM IS BORZASZTÓ!!!


Teljes mértékben igazad van!


A gyerekek brutálisan túlterheltek és igenis késő estig bent vannak a suliban, aztán még otthon is tanulnak, ha vinni akarják valamire és másnap minden kezdődik elölről - ezzel végül totálisan kiégnek!


Nincs igazi gyerekkoruk, nem érnek rá nagyokat játszani, kísérletezgetni, felfedezéseket tenni, hanem készen kapják a bemagolandó információhalmazt.


Nem képesek önálló gondolkodásra, sokan még helyesen írni sem tudnak, hiába beszélnek már az általános iskolában két nyelven, de édes anyanyelvünkkel, a magyar szövegértelmezéssel elképesztő mértékben hadilábon állnak.


Aztán mindenki csodálkozik, hogy ennyi a pszichopata gyerek, a depressziós, az öngyilkosságot fontolgató stb.


Az iskolai rendszer gyökeres megreformálására lenne szükség: több pihenőidőre, de legfőképpen a képességek egyén szerinti fejlesztésére, hogy mindenki a képességeinek és érdeklődésének megfelelő tanulmányokat folytathasson és végre legyen sikerélménye!


Nem kell ez a sok kamu-töltelék tantárgy és radikálisan le kellene csökkenteni a kötelezőket.


Akkor több boldogabb ember lenne ebben az országban és kevesebb útkereső, akikből már teljesen kiölte a közoktatás az egyéniségét és itt a gyakon kiált segítségért, hogy mi legyen, mert nem találja önmagát és azt sem tudja, ki is ő valójában, csak azt érzi, hogy nincs a helyén....


De neem, nem az a cél, hogy mindenki boldog legyen, hanem az, hogy kellő számú droid álljon szolgálatba és ez sikeresen meg is látszik valósulni, sőt már meg is valósult. :(


Aki gondolkodik, az veszélyes!


Szenvedni kell, szóval márpedig akkor is mérnök legyél, ha belegebedsz is!

2017. szept. 2. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Amelyik iskolában délelőtt meg délután is van elfoglaltságuk a kicsiknek, ott nem kapnak házit. És aki ilyen iskolába járatja a gyerekét, annak legyen annyi esze, hogy utána még ne vigye különórákra. Ha különórákra akarja hordani, akkor válasszon neki másféle iskolát.
2017. szept. 2. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, örülök hogy nem vagyok teljesen egyedül a véleményemmel. Már azt hittem csak én vagyok nagyon hülye. :/
2017. szept. 2. 10:39
 10/13 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem sok mindenben igazad van, rengeteg felesleges dolgot adnak le és kérnek számon. Teljesen logikátlan a rendszer, nálunk gimiben pl. az angol órai csoportok nem a tudás alapján alakultak. Ennek eredményeként pl. én( már ovi óta angolt tanulok) és egy barátnőm, aki akkor kezdte az angolt egy csoportba kerültünk. A 4 év alatt többet felejtettem mint tanultam, a barátnőm még az alpokat sem tudta elsajátítani a rohanás miatt.

Viszont én az látom, hogy mindenki gimnáziumba akar járni, sok gyengébb képességű gyerek is, akiknek tényleg semmi keresnivalójuk nincs ott. Végigbukdácsolják a gimnáziumot, majd egy érettségivel távoznak, de elég pontjuk nincs az egyetemhez. Ennek semmi értelme. Az ilyen miért nem megy el egy szakközépbe? Lenne egy jó szakmája, amivel már el tud kezdeni dolgozni. Sok osztálytársam a mai napig nem tanult tovább, vagy nem is tervezik, vagy elmennek egy vendéglátás-turizmus okj-ra, amivel semmire sem mennek.

2017. szept. 2. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!