Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Ha szerinted az, miért rossz...

Ha szerinted az, miért rossz nalunk az oktatasi rendszer es hogyan tenned jobba?

Figyelt kérdés
Kerlek konkrétumokat irj, ne ilyet, h mert a kormany leepitette meg hasonlók.

2019. márc. 3. 03:21
 1/7 Balogh Bence 2019 ***** válasza:
39%

- alulfinanszírozott

- alacsony oktatói fizetések

- kevés oktató

- az iskolatázottsági korhatár leszállítása

- kevés és alacsony ösztöndíjak

- ideológiai alapú

- CEU elüldözése

- a genderszak kvázi betiltása

- gyakorlatilag nemlétező felnőttképzés


...stb.

2019. márc. 3. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
78%

- túl sok óra DE felületes tudás, nem hatékony

- rossz tanárok (rossz tanárképzés)

- gyenge érettségi színvonal

- elégtelen idegennyelvi képzés (nem tagozatos középiskolákban egy nyelvet kellene megtanítani, de azt rendesen - ehhez képest sokszor az előkészítős kéttannyelvű iskolákban is képtelenek ezt megadni)

- alacsony színvonalú szakképzés (egyes szakgimik még elmennek, de az OKJ 99%-a vicc)

- egyetemi képzések teljesen elméleti jellegűek, vajmi kevés közük van a gyakorlati tudnivalókhoz


6+6-os rendszert vezetnék be az érettségiig, mindenkinek kellene valamilyen szakmát vagy szakma megalapozást is tanulni (nyelvtagozatosoknak pl. fordítást / tolmácsolást, persze alapfokon) . Az egyetemen kizárólag duális képzésben gondolkoznék.

2019. márc. 3. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Erről a témáról könyvet tudnék írni, de megpróbálom összefoglalni.


- A legtöbb iskolában sok az óraszám, a diákok leterheltek. Nekem maximum “csak” 7 órám van, de hallottam olyanról, akinek 6.osztályban (!!) 8 órája volt. A 0.óra úgy ahogy van, hülyeség, a gyerekek még 8-kor is fáradtak, nemhogy 7-kor. Szóval én bevezetném azt, hogy gimnazista gyerekeknek 6 órájuk van egy nap, a felsősöknek 5, az alsósoknak pedig 4.

- A 8 órai iskolakezdés túl korai, főleg a kamaszok esetében. Jó, vannak iskolák, ahol 7:50-kor kezdődik a tanítás, van, ahol 8:15-kor, ez is változó. Én ezt áttenném 8:45-re vagy 9:00-re.

- Az óráknak hasznosabban kéne telniük. Ez is tanár és iskolafüggő, de azt tapasztalom/tapasztaltam, hogy általában az van, hogy bent vagyok az iskolában, hazamegyek és úgy érzem semmit sem tanultam az alatt a 7 óra alatt, amíg bent voltam, semmi értelme nem volt. Az óráknak hasznosabbnak, érdekesebbnek kéne lenniük.

- A 45 perc szerintem kevés. Jó, egy unalmas órát végigülni sok, de ha az órák érdekesek lennének és tanulnánk is valamit, akkor kevés, főleg, hogy 5-10 perc fegyelmezéssel megy el. Én 60 perces órákat vezetnék be vagy 50 perceseket. Minden óra után 15 perc szünet lenne, az pont elég egy kis beszélgetésre, pakolásra, evésre, mosdóba menésre, se nem rövid, se nem hosszú.

- Szerencsére az én tanáraimmal nincs baj, sőt, vannak nagyon jó tanáraim is, de sokszor hallom másoktól, hogy rossz a tanár, idegbeteg, nem tud tanítani, nem bánik jól a gyerekekkel. Lelkiismeretes, kedves, szakmailag is kiváló, tanítani tudó, gyerekekkel jól bánó tanárok kellenének.

- A gyerekeknek nem úgy kellene a tanárokra tekinteni, mint egy ellenség (persze ehhez normális tanárok kellenek) és a tanároknak is partnerként kellene tekinteni a diákokra.

Az a probléma, hogy a gyerekek ma már nagyon neveletlenek, tiszteletlenek, fegyelmezetlenek tudnak lenni. Nem egyszer hallottam olyan esetről, hogy valami miatt a gyerek volt a hibás, de a végén a tanárt rúgták ki. Az ilyenek engem annyira fel bírnak húzni. A mi osztályunkban is volt ilyen, az egyik osztálytársam csinált valamit, amit elvileg tilos, a tanár rászólt többször is, aztán más módszerhez folyamodott (nem verte meg meg semmi ilyen), de a végén a tanár lett a hibás. Ha valaki többszöri figyelmeztetés után sem hajlandó betartani a szabályokat, esetleg még vissza is beszél, akkor nyugodtan megérdemli azt, hogy elvegyék a telefonját, kiküldjék az óráról, esetleg ha olyan az eset, meg is pofozhatják (persze nem úgy, hogy agyrázkódást kap). Anyukámék idejében még volt ilyen, anyámhoz hozzádobta a tesitanár a kulcscsomót, mert dumált, de volt, aki pofont is kapott, semmi bajuk nem lett, otthon el sem mondták. Ez valamennyire a szülő hibája is, mert nem mindig a gyereknek kéne igazat adni ilyen esetekben.

- A tananyagot erősen meg kéne reformálni. Rengeteg felesleges dolgot tanulunk, aminek semmi értelme, de ugyanúgy elvárják tőlünk. Itt most nem arról beszélek, ami tényleg alap dolog vagy alapműveltség.

- Ha rajtam múlna, lennének választható tantárgyak, vagy olyan tantárgyak, legalábbis egy idő után biztos. Minden diák másban jó, mindenki mást szeretne majd tanulni a későbbiekben. Ettől függetlenül mindenkitől ugyanazt várják el mindegyik tantárgyból. Én például nagyon szeretek nyelveket tanulni, van nyelvérzékem, angolból színötös vagyok, mindig rólam másolják a leckét, a padtársam pedig azért istenített, mert elmagyaráztam neki az anyagot, amikor hiányzott. Látom, hogy néha irigykedve néznek rám, pedig ez tényleg csak az angolra meg a nyelvekre vonatkozik. Humán beállítottságú vagyok, a reál tantárgyak nem az erősségeim, matekból és fizikából kifejezetten gyenge vagyok, soha nem értek semmit, utálom. Én azt csinálnám fizikából, kémiából, földrajzból, biológiából, hogy 7.-8.-ban mindenki megtanulná az alapokat, utána gimiben egyet kötelező lenne választania mindenkinek és azt tanulná. Töriből, magyarból, matekból pedig létrehoznék 2 csoportot, amiből az egyik magasabb szinten tanulja, a többiek “normál” szinten. Idegen nyelvből mindenképpen több csoport lenne, olyan 12-15 fős csoportok.

- A nyelvtanítást erősíteni kéne. Ezzel lehet vitatkozni, de én alsóban nem tanítanék semmilyen idegen nyelvet, mert a gyerekek akkor még magyarul sem tudnak normálisan, nem tudják a nyelvtant, elsőben írni sem tudnak, nem értik meg a nyelvek fontosságát stb. Úgyhogy én 5.-től vezetném be az angolt, utána gimitől a második nyelvet. Gimiben, ha valaki szeretné, lenne lehetőség harmadik nyelv tanulására is. Angolból arra kéne törekedni, hogy 12-re mindenki elérje a felsőfokot, a második nyelvből meg a középfokot. Nekem hála istennek nagyon jó nyelvtanáraim vannak, de sokaktól hallom, hogy unalmasak az órák. Azt én is tapasztalatom, hogy annak ellenére, hogy heti 4-5 angolóránk van, lassan haladunk, nagyon lassan.

- A tölteléktantárgyakat, mint pl. rajz, ének, eltörölném, mert semmi értelme nincsen, legalábbis olyan formában, amilyenben oktatják ezeket. Ezeket délutáni szakkör keretében tenném lehetővé. Én például szeretek énekelni, szeretném fejleszteni a hangomaz, szeretem a zenét, de az énekóra nem erről szól, hanem tulajdonképpen a semmiről. Viszont ha olyan énekórák lennének, amelyeken fejlesztjük a hangunkat, énekelni tanulunk, az nekem jó lenne, de azoknak nem, akiknek ehhez semmi tehetségük és utálnak énekelni. Van 1-2 nagyon tehetséges rajzos osztálytársam, nekik a rajzóra semmi, nekem pedig szenvedés volt, mivel nulla a kézügyességem és a kreativitásom is ilyen téren.

- Tesi heti 2-3 alkalommal lenne és az sem a kidobósról szólna, mert annak tényleg nincs értelme.

- Sokféle, színvonalas szakkört biztosítanék iskola után, ingyenesen vagy kevés pénzért. Pl: sportszakkörök, ének, hangszer, nyelvszakkörök, természettudományi szakkör, dráma stb.

- Ha egy gyerek iskolán kívül is teljesít, azt értékelném. Ha sportoló, ha versenyekre jár, ha zongorázik, ha zenekarban játszik, ha gyerekszínészként tevékenykedik, ha leteszi egy vagy több nyelvvizsgát, ha korrepetál másokat stb., bármire lehet ez alatt gondolni. Lenne erre egy pontrendszer vagy valami és év végén az ilyen gyerekeknek a pontok alapján adnának valami ajándékot. Pl utalvány egy könyvesboltba vagy írószerboltba (direkt nem ruhaboltot meg játékboltot írtam, mert azok messze állnak az iskolától), fejhallgató, nyelvtanfolyam utalvány abban az esetben ha a gyerek például a nyelvekben kiemelkedő, ilyenek. Ezzel azt akarom mondani, hogy a gyerekek iskolán kívüli tevékenységeit is el kéne ismerni.

- Ezzel is lehet vitatkozni, de szerintem a közösségi szokgálat újonnan csak teher a legtöbb diáknak. Kb. 5 éve van ez törvényben, előtte is diákok tízezrei érettségiztek le közösségi szolgálat nélkül, mégis értelmes, normális, dolgozó felnőtt emberek lettek. Én nem tenném ezt kötelezővé, inkább arra buzdítanám a gyerekeket, hogy legalább egyszer vállaljanak nyári diákmunkát, azáltal is tanulnak a munka világáról és még egy kis zsebpénz is szereznek, amit saját maguk kerestek meg. Én eddig akárhányszor voltam közösségi szokgálaton, nem vettem észre, hogy úgy igazán hasznunkat vették volna. Egyszer 8 órás programon segítettem, amiből 3 óra értelmesen telt el, a többin már nem volt feladat, csak ültünk és unatkoztunk.

2019. márc. 3. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
62%

Hogy mivel tenném jobbá?


-angol rendszer módjára, eltörölném a mostani érettségit, helyette pedig behoznám 16 éves korra a kisérettségit ami valamivel könnyebb lenne és MINDENKINEK kötelező lenne,

-Mindenki megcsinálja a kisérettségit, utána még 2 év fent maradna, majd onnan 3 lehetősége lenne a diáknak:

•Elmegy szakmára (pl villanyszerelő, autószerelő..)

•Elmegy emelt érettségire, amivel egyetemre megy, inkább azok akik nem tudják mik akarnak lenni,

•Elmegy "szakmai érettségi-félére", ahol olyan tárgyakat tanulhat a gyerek mint amiket egyetemen tanítanak (pl, informatika, közgáz, könyvelő, akár fogászat),

-Ez utóbbi egy szakmafélét adna 2 év után a 18 éveseknek. Itt csak a szakmával kapcsolatos dolgokat tanítják, semmi töri, ének, föci stb, hacsak nem kell a szakhoz,

-Ez a papír, ugyanannyit érne szinte mint az a papír aki a 2 éves emelt érettségit kap, hisz ennek az elvégzése után, lehetősége lenne a diáknak a szakjára továbbtanulni egyetemre amit az utóbbi 2 évben tanult, persze ha megfelel az átlaga


Így aki iskolába jár, MINDENKINEK lenne érettségije (kis), illetve többen akarnának egyetemre is menni, mert kipróbálhatják a diákok 16-18 éves koruk között az egyetemi szakjukat amit kinéztek. De ha nem döntöttek ugyanúgy mehetnek emelt érettségire, vagy aki szakmunkásnak az annak, viszont neki is meglenne a 16 éves korában szerzett érettségije.


-Valamint nem lenne ennyi tantárgy, sok tárgyat összevonnék, és "module"-ok lennének kialakítva, ami több de hasonló témakört foglal magába. Nem lenne tölteléktárgy, az utóbbi években csak olyan tárgyakra kéne járj amiből érettségizel, +1,2 szabadon választott megengedett lenne.

2019. márc. 3. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
Egy hatalmas probléma az, hogy nem a gondolkodásra és a való életre tanítják meg a diákokat, hanem teljesen jelentéktelen, és felesleges maszlagokat vasalnak be rajtuk. Például a tinédzserek fele egy villanykörtét nem tud kicserélni, egy csekket nem tud feladni, de azt, hogy XY költőnek milyen kutyája volt, azt tudniuk kell. Egy másik probléma, hogy kevés a lelkiismeretes, elhivatott és jólképzett tanár, ami nyílván annak köszönhető, hogy alulfizetettek.
2019. márc. 5. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Aránytalanul kevés a természettudomány és a matematika a humán tárgyakhoz képest.

A nyelvoktatás szintén rossz, kisebb, 5-6 fős csoportokba szabadna ezt csak oktatni.

Az érettségi meg egy vicc a jelenlegi formájában...

2019. márc. 5. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Most így munkahelyről nincs kedvem végigolvasni az összes választ, így lehet, hogy lesz oylan, amit már mások leírtak.


-30 vagyok, nem olyan rég jártam iskolába, de a jelenleg angoltudásomhoz az iskolai nyelvórák 5%-ot sem tettek hozzá. szódolgozatokkal, szavak elszigetelt magoltásával, 0 beszéddel nehéz is megtanítani diákokat.

ráadásul iszonyatos ez a sok "könyvbőltanultamangolul" nyelvtanár, akiknél egy 20 éves lengyel diáklány lényegesen jobban beszél angolul


- túl nagy mennyiségű lexikális tudást akarnak megtanítani, amiből az következik, h még általános műveltséget sem képes adni, hiszen hamar kiesik az ember fejéből, amit gyorsan ledarálnak


- ökörség minden diáknak ILYEN szinten minden tárgyat tanítani, aki pl humános, annak bőven elég lenne egy alap tudás pl. matematikából, de annak aki matekból jó, sincs túl sok értelme történelmi dátumokat tanítani


-a sok begyöpösödött 90-es években megrekedt tanárnak fel kéne fognia, h ma már a tudás elsődleges forrása az internet, így már csak ezért is a kézségfejlesztésre, kreativitásra kéne helyezni a hangsúlyt


-nem lehet mindenkit ugyanazzal a módszerrel tanítani, mert aki kicsit is más, az könnyen lemaradhat


-ha már erőltetjük a lexikális tudást, lehetne ám hasznos tudást is átadni: egészséges táplálkozás, tolerancia, levélfeladás stb.


-a testnevelésnek ebben a formában semmi értelme, én pl. mindig jó voltam tornából összességében, de amíg jól futottam vagy kötélt másztam, addig talajgyakorlatok közben szédültem és fájt a hátam, meg kéne szerettetnek a diákokkal mozgást, válasszanak vmi sportos, és abban érjenek el fejlődést


-énekórán, rajz órán totál felesleges az osztályzás, nálunk gimiben énekből zeneszerzők életrajzából írtunk dolgozatot, viszont azt se tudtuk, hogyan néz ki egy gitár


-túl sok a tanóra, a mindennapi testnevelés ebben a formában teljesen felesleges, ahogy az erkölcstannak és hittannak sincs értelme


az a baj, h ahhoz, hogy jobbá tegyék az oktatást, nyilván kormányzati akarat is kéne + alkalmas tanárok. Na, sztem a jelenleg tanárok 90%-a nem tudna izgalmas, hasznos tartani

2019. márc. 26. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!