Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák

A kérdés

Szerintetek nem hülyeség már általánosban elkezdeni a kémiaoktatást?

Lehet, hogy én vagyok hülye (idén érettségizem kémiából :D), de felkészülés során nekem őszintén semmi hasznom nem volt abból, amit általánosban tanultam, sőt, szerintem felesleges is volt, hisz annyira túlegyszerűsítve, lebutítva tanítják, hogy nem csoda, hogy sokan nem értik. Nem tanítják az összefüggéseket és tulajdonképpen csak memorizálásra építenek, ahelyett, hogy inkább elmagyaráznák. Rég voltam már 7.-es, ez tény és mondjuk az általános iskolás kémia annyiból jobb volt, hogy többet kísérleteztünk, mint gimiben. Úgy összességében mindenbe belecsíptünk, de nem hiszem, hogy olyan sok értelme lett volna.

Gimiben viszont nem tanítanak szervetlen kémiát (kivéve aki 11.-ben megy faktra), mert nincs idő. Így nem lenne jobb, ha kémia is 3 éves tárgy lenne inkább?



Keress kérdéseket hasonló témákban: oktatás, természettudomány, középiskola, általános iskola, kémia

  máj. 24. 00:51  Privát üzenet  

A válaszok
1 2

Mondhatni minek - eredendően azért tanítanak mindent általánosban is (vagyis duplán), mert mikor kitalálták, hogy miről szóljon az általános iskola, még csak egy igen szűk réteg került középiskolába utána... Úgy képzeld el, hogy szüleid korában egy akármilyen városban 10-15 általános iskolára 2-3 szakmunkásképző és 1 gimnázium jutott. (Azóta az általános iskola épületek és tanári karok felét kinevezték gimnáziumnak, mondjuk, a színvonal nem is lett különb.)


Nyilvánvaló, hogy azóta lett volna mit újragondolni az általános iskolák tantervén, de én már azt is megkérdőjelezem, hogy a 21. században az iskola kell-e legyen a tudás megszerzésének formája, ha amúgy már most sem az. Az iskolák a legvadabb totalitárius diktatúrák korának találmánya, semmi több, mint megfélemlített diktatúra-alanyokat nevelni, akik normálisának tartják azt, hogy megmondják nekik, hány órakor hol kötelező megjeleni, és mit kötelező csinálni ott, meg másnapra. Huszon évig beosztják minden következő percedet, mit csinálj, mint valami fogyatékosnak. Ezek azok az emberek aztán, akik az életbe kikerülve semmit nem tudnak önállóan magukkal kezdeni. Na ehhez képest olyan századrendű dolog hogy kémiaórával vagy kutyafülével töltik a gerincromboló börtönéveiket a fiatalok... (Tantervi részletekbe nem okoskodnék bele, mert fogalmam sincs már, merre hány az óra.)


De azt mondjuk meg őszintén, ha valakinek X év múlva szüksége van a tudásra, nem a 3 napig tartó iskolai emlékeit fogja előszedni, hanem úgyis maga fog önállóan elmélyedni az interneten és egyéb helyeken fellelhető anyagokban. Az ember nem hülye, megszerzi a tudást maga, ha akarja, és sokkal maradandóbban, ha maga megy utána, mint akinek elé teszik.


Mert milyen emlék marad majd az iskolából meg? Hogy melyik fiúba/lányba voltál szerelmes. Ennyi.


Nem beszélve róla, hogy ebben az országban eddig még minden nemzedék kitörölhette a hátsóját azzal, amit tanítottak neki, kitörölhette a latinnal és az ógöröggel a KGST-ben, kitörölheti a politikai gazdaságtannal az EU-ban, és ne hidd, hogy ez lesz az utolsó rendszer, korábban is mindig azt hitték...



A válasz 32%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 66%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/14Időpont máj. 24. 02:09 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Általános iskolában egy egy fajta alapműveltsèget kapsz, amibe beletartoznak a természettudomànyok.

Nyílván középiskolában már bővebben tanuljak, fakton még inkább. Egyetemről nem is beszélve.

De nem mindenki jut el eddig, szerintem fontos, hogy a 8 osztály alatt legyen kémia is. Egyébként ha van egy alap, akkor kozepsuliban már könnyebb lesz folytatni és magasabb szintekre emelni a tudást.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/14Időpont máj. 24. 06:38 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Fizikakedvelő nevű felhasználó válasza:

#1:Ez azért túlzás, ez a megfélemlítés amiről beszélsz egyszerűen közel sem ilyen durva. Szabályokat be kell tartani,de nehogy ez már probléma legyen.

A válasz 83%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 61%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/14Időpont máj. 24. 06:41 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Az általános iskolai kémiaoktatásnak szerintem inkább csak másodlagos célja a gimnáziumi kémia előkészítése. Az elsődleges cél az anyag atomos szerkezetének és az atomi világ működésének, az anyagok egymásba alakulásának intuitív megértetése. Enélkül bárki meglehetősen korlátolt világképpel kerülne ki az iskolarendszerből, s könnyebben félrevezethető volna abszurd érvekkel, például hogy nem is olyan káros az a széndioxid-kibocsátás. Egy demokráciában pedig mindenképpen fontos, hogy a szavazókat legalább ne lehessen teljesen az orruknál fogva vezetni. Mindenütt a világban tanítanak kémiát az alapfokú oktatásban, legfeljebb csak az a különbség, hogy sok helyütt egy komplex természettudományos tárgy részeként teszik ezt meg, amelybe a fizika, biológia is beletartozik még.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 79%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/14Időpont máj. 24. 06:54 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

1# “kitörölhette a latinnal és az ógöröggel“


Ahol dolgozom: Németországban egy giga nagy multinak a stratégiai osztályán. A 6 fős csoportunkból ketten tanultunk ógörögöt már gimiben is, és a nagy részünk tanult latint is. Ez valamilyen fatális téveszme, hogy az iskolában csak olyasmit kellene tanulni, aminek – úgymond – “haszna” van. Ugyanis a kultúrának is van haszna. Az se véletlen, hogy a stratégiai tervezési csapatban volt már kulturális antropológus, pap (!), Korea-szakértő... Az üzleti élet szerencsére nagyra értékeli a műveltséget (is).



A válasz 94%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 53%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/14Időpont máj. 24. 07:52 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Én nem tartom hülyeségnek az általános iskolai kémiaoktatást. Alapszintű kémiatudás nélkül hogyan dönti el az egyszeri ember, hogy az etil-alkohol es a metil-alkohol közül melyiket issza meg hígítva.

Ráadásul a tantárgyi átfedésekben jól jön a kémiatudás. Az oldatok keverési egyenletét tanítják matematika órán is. Az atomok közötti kémiai kőtésekkel nagyon jól lehet szemléltetni a gráfokat.

Ha már mindenáron tantárgyat kellene megszüntetnem akkor az erkőlcstan/etikát dobnám a kukába és helyette egy plusz kémiaórát raknék be.



A válasz 35%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/14Időpont máj. 24. 09:38 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Jézusom utolsó de sötét vagy már bocs. Az egyik legjobb dolog, ami az oktatásban történt, hogy bevezették az etika órát, én inkább ezt erősíteném, kémiából elég lenne negyed ennyi, minimális alapismeretek. Tényleg felesleges a kémia az átlagembernek.

A válasz 12%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 53%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/14Időpont máj. 24. 10:27 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

No én nem azt szeretném megkérdőjelezni, hogy mennyire fontos a kémiatudás (szerintem az :D) hanem, hogy miért nem lehet érthetően elkezdeni megtanítani az értelmes 12 éveseket, vagy akkor ha ez nem megy, inkább sehogy. Pl. az atomok elektronszerkezetét 9.-ben tanultuk. Ezt hamarabb, amikor ismerkedtünk az atomokkal, nem lehetett volna elmondani? Akkor csak annyi volt, hogy van az elektron, a proton meg a neutron, ‘azt utána kísérletezésnél értsd meg, hogy miért vesz fel az egyik atom elektront, a másik meg miért ad le.

# 8/14Időpont máj. 24. 11:42 Privát üzenet
Fizikakedvelő nevű felhasználó válasza:

#5:Így bizony. A hasznos jelző állandó használata arra utal,hogy lassan már szakma szinten akarunk gyerekeket tanítani. A gimnázium nem technikum,tehát a hasznosság egy szelet,de legalább ilyen fontos a műveltség/világkép,amit ott ápolni próbálnak.

#7:S az átlagembernek szüksége van a Halotti beszédre? Ez az érv nem túl jó.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 61%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/14Időpont máj. 24. 13:51 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
#9 szerintem igen. Az identitásunk (kik vagyunk, honnan jöttünk) az életünk fontos részét képezi, egészen mindennapi / politikai döntésekig. Ezekkel a kérdésekkel nap mint nap szembesül az átlagember; szemben például a kovalens kötéssel. Természetesen a természettudományoknak is van olyan része, amely nagyon-nagyon fontos lenne (elsősorban a fenntarthatóság, környezetvédelem stb. szempontjából), és persze ehhez kémia is kell (például most akkor lebomlik-e a papír vagy nem, mennyire kártékony a PET palack stb.) csak akkor ezt kellene tanítani, nem azt, amit most tanítanak.

A válasz 0%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 53%-ban hasznos válaszokat ad.
# 10/14Időpont máj. 24. 15:37 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Ha csak általánosban tanultam fizikát, akkor a középiskolai anyag önálló elsajátítására melyik tankönyv a legmegfelelőbb?
Budapestre költözünk néhány hónap múlva, a kisfiam akkor lesz elsős általánosban. Mondanátok jó sulikat?
Egyetemen is van táblához kihívás, kérdezéskedés név szerint és egyéb hasonló dolgok, amik általánosban és középsuliban vannak?
Egyetemi bukás tényleg olyan, mint általánosban? Én lettem butább?
Milyen 4 évfolyamos gimnáziumok vannak Budapesten, ahol emelt matekos tagozat is van és az első nyelv az amit általánosban tanultam (nekem a német)?
Nem szemétség ez a magyar oktatási rendszerben, hogy sokak mindent ingyen kapnak? Ingyen könyvek általánosban/középsuliban, ingyen mehetnek egyetemre.

Kérdések a Közoktatás, tanfolyamok rovatbólKérdések a Magyar iskolák rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!