Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért erőltetik Magyarországon...

Miért erőltetik Magyarországon a 2 éves mesterképzést? Miért nem lehet 1 éves, mint kb. bárhol nyugaton?

Figyelt kérdés

Első évben századjára vesszük át ugyan azokat a dolgokat, amit már mindenki használt a szakdolgozatában is.

Majd 2. évben talán tanulunk valami újat is, amikor jönnek a szakirányok.

Az egyetemek keze meg van kötve, mivel Magyarországon akkreditáltak, követniük kell a törvényeket.

Ha egy Cambridge 1 év alatt tud Computer Science mestert csinálni, akkor a BME-nek miért kell 2 év?

Ha egy London School of Economics tud 1 év alatt pénzügy mesterképzést csinálni, akkor egy Corvinusnak miért kell 2 év?

Minek ez a sok sallang hülyeség?

Minek egy mérnökinfósnak például menedzsment meg számvitel?


2019. jún. 19. 23:59
 1/9 anonim ***** válasza:
45%
Hogy a sok öreg professzornak is legyen munkája.
2019. jún. 20. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
93%

Az első év nagy része arról szól, hogy az esetlegesen felvett külsősöket "szintre hozzák" - ami nem feltétlenül magasabb, mint amit hoztak, csak más. Ezért a sok ismétlés.

Ettől még az egész bolognait hülyeségnek tartom, de jelenleg ez van. Régen egy osztatlanon 2 év volt az alapozás és 3 év a szakirány, az ért valamit. Most meg az alapképzésen épphogy van egy kis szakirány, aztán megszakítják, aztán ismételnek, aztán még egy kis szakirány, de szétszabdalt, nem összeszedett, katyvasz. Rettentő időpocsékolás.


HA MÁR bolognai, akkor 2 évnek kellene lenni az alapképzésnek, és 1-3 évnek a mesternek attól függően, hogy milyen komoly a képzés (régi főiskolai vagy egyetemi szint). Meglenne így az átjárhatóság, de nem lenne benne ismétlés.

2019. jún. 20. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
82%

Eleve kár volt szétválasztani a régi típusú osztatlan képzést. Persze ezt a hülyeséget is nyugati mintára csinálták.

Egyébként bsc-n is van egy csomó tölteléktárgy. Ezeket mind ki kéne szelektálni, és újból osztatlan képzést csinálni. Aztán akkor az egész képzés lenne 4 év, vagy 4,5 ahogyan régen is volt. Csakhát ugye ma már nagyon sok a nyugatfan és angolfan, aztán amit nyugaton kisz(a)rnak azt itt megzabálják.

A levét meg lehet inni, mert még a BME-s műszaki képzéseknél is értékes időt veszít a hallgató, azáltal hogy sallang tárgyakra fordítja energiája egy részét, miközben azt szakirányú tárgyakra vagy diplomamunkára is felhasználhatná.

2019. jún. 20. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
23%

GTK-soknak a BCG mátrix meg a swot elemzés az, ami a könyökükön jön ki, alapképzésen alsó hangon 5 kurzusban említik meg, majd csomó hallgatónak a szakdolgozatába is beleerőlteti a konzulense.

Amikor a mesterképzésen megint elkezdtük a BCG meg a SWOT elemzést, komolyan elgondolkoztam a kiiratkozáson. :D

De az igazság sajnos tényleg az, hogy később azért jönnek az új tananyagok, az egyetemek keze meg van kötve.

Maximum CEU "módszerrel" lehetne 1 éves mester, hogy másik országban akkreditálnák a képzést. Már ha kormányunk megengedé az adott egyetemnek...

A régi osztatlan képzések megszüntetésével viszont egyetértek. Sokan nálunk teljesen más irányba mentek tovább a BA után, volt aki ezért plusz krediteket is bevállalt.

2019. jún. 20. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Mert a kognitív pszichológia szerint 5 év (10 szemeszter) kell egy szakértő kineveléséhez. Lehetne egy éves a mesterszak, ha 4 éves lenne az alapszak. De általában véve valóban hülyeség volt félbevágni az egyetemi képzéseket.
2019. júl. 12. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Azért, mert a 2 ország egyetemén teljesen más az oktatás. Itthon szájbarágós, sok hülyeséget kell megtanulni, Angliában meg a lényeget próbálják átadni, gondolkodásra ösztönzik a hallgatókat.

Egy másik ok, amit én még el tudok képzelni, hogy közrejátszhat, az az, hogy máshogy van elosztva a tanév, és vizsgák pl. év végén vannak csak. A tárgyakat is máshogy veszik fel - ott kint egész éves, pár 30-60 kreditet érő modult tanulnak egy éven át, nem pedig 10 db 3-6 krediteket érő tantargyat félévenként (a tiszatánlátás kedvéért írom, hogy a kreditrendszerük is más - az alapfokozatú diplomához 360 kredit kell, ami nekünk 180 kreditnek felel meg, azaz ők 1 év alatt 120 kreditet szereznek, mi csak 60-at. Persze ennek nincs igazán jelentősége, csak magyarázatnak szántam).

A graduate kurzusok pedig gyakran 1 teljes évesek és túlmennek az academic yearen.


Még annyit hozzáfűznék, hogy az osztatlan képzések közt is van, ami rövidebb tőlünk - példának az orvosit említeném, ami itthon 6, de ott 5 éves (a 2. év után lehet kivenni egy évet kutatásra használni, hogy kapj egy science diplomát, majd folytatod az orvosit, de ez a legtöbb helyen opcionális, de még ahol kötelező is, ott is az orvosi képzés maga 5 éves, csak 6 évbe telik megszerezni az orvosi diplomát a köztes diploma miatt (illetve 6 év alatt 2 diplomát kapsz).

2019. aug. 8. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Igazából nem tudom, miért ne maradhattak volna meg az 5 éves osztatlan képzések a mostani változatatások mellett.


Én személy szerint jobban örülnék egy fizikus (5 éves osztatlan) vagy matematikus (5 éves osztatlan) képzésnek.


De szerintem számos ember sok szakkal így van. Elegánsabb, praktikusabb, hosszabb, de egészségesebben lehetne végig csinálni. Annyi, hogy hosszabb, de megérné.


A világon létezik. Nálunk is még maradtak osztatlan szakok (orvos, jogász, gazdaság és pénzügy matematikai elemzés).


De igen, ez sokunkat dühít, hogy a bolognai rendszer bejött. Nem értem miért nem lehetne akkor osztott és osztatlan képzési opció is egymás mellett.

2019. aug. 8. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Azért tegyünk különbséget a mesterképzések között. Vannak 60 ETCS-es mesterszakok (egy évesek) és 120 ECTS-esek. A nagyobb HR osztályok eleve kifilterezik a 60 ECTS-es képzéseket.


Azonkívül, Amerikában az alapképzés 4 éves, és rögtön PhD-ra is lehet ugrani róla, szóval más a rendszer. Erre jön rá az egy éves, 60 kredites mesterszak.


Illetve ismereteim szerint az 1 éves szak se 2 szemeszterből áll, hanem 3 trimeszterből, és ebbe zsúfolják bele a krediteket.


Bottom line: indokolt a 2 éves, 120 ETCS-t adó mesterszak az európai rendszerben.

2020. jan. 12. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Trimeszter rendszer tökéletes lenne, úgyis 1-2 egyetem állandóan zárthelyiztet, nagy változás nem lenne. Szaktárgyakat kapod folyamatosan, nagy koncentrációban, állandóan tanulásra "kényszerítve".. nem ez a 2 éves langyos fos ami most van. A 4 éves amerikai képzésben az első évben se major-t se minor-t (szak/szakirány) nem választhatsz, csak a sophomore évben, előtte általános dolgokat tanulsz, itt meg egyből szaktárgyakat tanulsz, szóval ugyanott vagy.

HR-es dolog meg hülyeség, üzleti szakokból alapból alig van 2 éves (az is inkább csak amerikában), maximum az MBA, szóval kb. mindenkit "kifiltereznének", Angliában 4 éves az osztatlan informatikai mesterképzés, itt meg jó ha 6 év után hozzád vágnak egy kettes-hármas BME bsc diplomát.

2020. jan. 12. 21:52

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!