Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Japánul N4-es,vagy N3-as...

Japánul N4-es,vagy N3-as szinten mennyi idő megtanulni?

Figyelt kérdés

Ha naponta 1-2 órát szánok rá,akkor körül belül mennyi idő lehet a fent említett szinteket elérni? Vagy csak egy rendes,sima társalgási szintet.


Hiragana,Katakana már megvan,persze gyakorlom is őket szinte naponta.


Kanji-kat is elkezdtem tanulni.


Részt is vettem egy 30 órás intenzív tanfolyamon,tervben a folytatás is.


Köszönöm szépen előre is a válaszaitokat!



2022. szept. 27. 15:19
 1/4 anonim ***** válasza:

Hogyhogy szeptember óta nem írt senki választ? Én csak kezdő vagyok, de ha nem baj, pár meglátást közölnék.


Csak pár szempontot tudnék írni.

A profik, kérem, javtsanak ki engem, ha vmit rosszul írnék!


Ha kanji-kat is akarsz használni, megduplázza a tanulási időt, és ha jól tudom, a jouyou kanji készlet kb ezer darabos, N3-hoz kb ennyi kell.


Szerintem legalább annyira fontos a tanulási techn is, pl minimum annyi kifejezést, mondatot tanulj kontextusban, mint szavakat. A nyelvtant én akkor szoktam elővenni, ha filmnézés, animenézés során már valami számomra újdonságot kezdek egyre inkább értelezni tudni, vagy sejteni, tehát többnyire utólag nézem meg, nyelvtanilag mi lehet a helyzet avval.


Élményszerűen hatékonyabb a tanulás, pl anime, film, tv-műsorok, kanji tanulásához manga, stb.


(Egyéni nyelvérzéken is múlik ugyebár, hogyan haladsz.)

2023. márc. 5. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Apropó, még annyit, legalább angol alapfok muszáj, nemcsak mert angolul többféle nyelvkönyv érhető el, hanem mert ezrével vannak angolból átvett szavak ugyebár, a japánoknál.
2023. márc. 5. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Elnézést! Korrigálom magam. Az N3-hoz nem jouyou készlet kell, hanem

kyouiku: amely 1026 darabos:

[link]

2023. márc. 5. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!