Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Bölcsészek! Mi a véleményetek...

Bölcsészek! Mi a véleményetek a saját képzésetekről, elégedettek vagytok?

Figyelt kérdés

Végzős bölcsészként teszem fel a kérdést, mert tavasszal diplomázom alapszakon és gondolkozom a továbbtanuláson. Ehhez pedig próbálok utánajárni az információknak minden létező fórumon, szeretnék ismét elmenni nyíltnapokra, beszélgetni emberekkel stb., hogy minél több infót gyűjtsek és könnyebben tudjak dönteni. Akárhányszor végigböngészem az elérhető képzéseket, mindig oda lyukadok ki, hogy engem a bölcsészettudományi képzések érdekelnek (~ nyelv, irodalom, kultúra, politika és társadalmak). Ugyanakkor jelenleg is ilyen képzésben tanulok és egyáltalán nem vagyok vele elégedett, nem felel meg a korábbi elképzeléseimnek és mondhatni csalódtam. Így két év elteltével azt érzem, hogy kb. ugyanúgy fogok kisétálni az egyetmeről mint ahogyan belekezdtem. Én motivált voltam, nyitott, szerettem tanulni és ennek megfelelően álltam hozzá az egyetemi tanulmányaimhoz is (bejártam az órákra, megcsináltam a feladatokat, tanultam, jó jegyeket szereztem stb.) Viszont nem érzem, hogy valóban hasznos ismereteket vagy készségeket szereztem volna az egyetemen, hogy ténylegesen értenék a szakomhoz, hogy tanultam vagy fejlődtem volna bármit is. A legtöbb óránk (főleg a szemináriumok, mert az előadások azért jobbak voltak) olyan volt, hogy igazából nem csináltunk semmit és nem tanultam semmit... prezentációkat tartottunk, csoportmunkákat végeztünk és beadandókat írtunk úgy, hogy lényegében mi sem tudtuk semmit az adott témáról és végül nem is tanultuk meg. Rengetegszer feljött bennem, hogy olyan dolgokat várnak el tőlem, amikről én nem tudok semmit (mert soha nem tanultam, soha nem találkoztam vele az életem során stb.) és valójában a tanáraim feladata lenne mindezt megismertetni velem (és nem arra gondolok, hogy rágják a számba stb., csak sokszor tényleg úgy kellett pl. vitáznom valamiről, hogy soha életemben nem is hallottam róla). Nagyon sokszor olyan érzésem volt, hogy még a tanárok is úgy állnak hozzá az órákhoz, hogy "minden mindegy", "úgysem fog ezzel kezdeni senki semmit", "úgysem érdekel semmit" és emiatt inkább nem tanítanak rendesen. Bár nem tudom mi áll ennek a hátterében, nem tudom.

Úgyhogy azért is teszem fel ezt a kérdést és kérem a saját tapasztalataitokat, véleményeteket, benyomásaitokat stb., hogy ezt helyretegyem magamban. Nem tudom, hogy egyszerűen csak rossz egyetemet/szakot/tanárokat fogtam ki és máshol sokkal pozitívabb élményeket gyűjtöttem volna. Vagy esetleg más is így érez és ez egyfajta sajátossága a bölcsészettudományi képzéseknek, ami miatt érdemesebb lenne inkább más képzésekkel foglalkoznom, mert csak ugyanazt élném át másodszorra is.


Köszönöm, és kérnék mindenkit, hogy írja le a szakját, esetleg egyetemét is, hogy be tudjam tájolni a dolgokat.


2020. okt. 2. 18:27
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Én a Károlin tanultam anglisztikát. Nagyon jó volt a légkör, én szerettem a tanárokat és az órák anyagát is. Nem éreztem úgy, hogy semmit sem csinálunk, de azt se, hogy túlhajtanak bennünket. Nem tudom, mennyire mérvadó a válaszom, mert én 8 éve tanultam ott, akkor még maga az iskola épülete is máshol volt, mint most, és fogalmam sincs, most milyen ott tanulni. Nem tudom, ott tanítanak-e még, de itt egy pár tanár, akiket nagyon tudok ajánlani: Péti Miklós, Beretzky Ágnes, Pődör Dóra, Fabiny Tibor, Kállay Katalin.
2020. okt. 2. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Az iskolák tantervét általában nem a diákok érdeklődési köre szerint állítják össze. Az egyetemen a hangulat a jó, nem a tananyag. Én szintén bölcsészként rendkívül kevés órát láttam hasznosnak (a 90-es években), de nem is volt olyan elvárásom, hogy a tanóra izgasson vagy szórakoztasson. Egyetlen hasznos volt az 5 év alatt, hogy jelentkeztem felvételi előkészítőt tartó tanárnak, és az, na az rengeteget segített. Ha valamit jól akarsz tudni, kezdd el tanítani.
2020. okt. 2. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen!

2-es Nem arról van szó, hogy "izgasson vagy szórakoztasson". Csak csomót sz****sz (bocsánat) a semmiért... Már kezd belőle elegem lenni, hogy pl. egy tárgyra kell készítenem 2 egyéni előadást, 4 csoportos prezentációt, kell írnom 5 beadandót, minden órán van csoportos munka és vita, majd a félév végén úgy sétálok ki a teremből, hogy egy büdös szót nem tanultam és ugyanúgy nem tudok semmit sem. Engem kifejezetten "izgatna és szórakoztatna" a szak, mert érdekel és azért is jöttem erre a szakra, hogy tanuljak, új ismereteket szerezzek, kirpóbáljak új dolgokat stb., stb., de ezt így egyáltalán nem kapom meg.

2020. okt. 2. 19:30
 4/6 anonim ***** válasza:
2-es, jó esetben tényleg nem az egyetem anyagát alakítják a diákok érdeklődési köre szerint, hanem a diákok választanak az érdeklődési körüknek megfelelő egyetemet. Tehát ha egy diák, akit érdekel az irodalom, elmegy irodalom szakra, hogy irodalmat tanuljon, és ott szembesül vele, hogy alig tanítanak valamit, csak fölösleges munkát végeztetnek a diákokkal, akkor az elég bosszantó lehet, pláne hogy egyetemen tanulni nem két fillér.
2020. okt. 2. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Nyugodj meg, nekem letesitmenymernoki mesteren volt ilyen, hogy a tanarnak nem volt eloadasa, sosem akart tanitani es a hallgatoknadjanak elo valamilyen prezentaciot. Kettest kicsit nehezebben kaptal, persze volt de sokkal elenyeszobb, mint a 3-tolmfelfele levo jegyek. Az allamvizsga is nevetseg targya volt mar. En nagyot csalodtam, papir volt semmi mas. Most gepesz mestert csinalok de Pecsett ahol mar most tanitottak az elso heten es nem az megy, mint Godollon, eddig. Aztan meg rengeteg dolog van vissza.
2020. okt. 3. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Én pontosan azt kaptam, amire vágytam. Három feltételem volt a leendő szakkal kapcsolatban, mikor jelentkeztem: helyben legyen, levelezős legyen (dolgozom mellette, nincs időm többre) és a tantervben még választható szakként se legyen matematika, fizika és informatika. Így kerültem közösségszervezés BA-ra. A célnak tökéletesen megfelel: a tanárok se nagyon tudják, mit kellene tanítani, de nem is különösebben érdekli őket, a ZH-kon és vizsgákon különösebb tárgyi tudás nem kell, mert mindent ki lehet magyarázni (ez nem mechanika szigorlat, ahol ha nem annyi lesz a tehetetlenségi nyomaték, mint amennyinek lennie kell, azt nem lehet kidumálni), viszont ugyanúgy diplomát ad, mint egy rendes szak. Nekem pedig most erre van szükségem: mifelénk minden irodai munkához diploma a belépő, akár óvónőként is lehetsz alapanyag-ellátási specialista, mert a szakmai ismereteket majd megtanulod a munkában. A tervezést és egyéb szakmai munkákat meghagyom annak, aki velem ellentétben képes megtanulni a függvényanalízist, én elvagyok magamnak azzal, hogy emberi fizetésért, normális munkarendben színezgetem az Excel-táblázatokat meg bűvölöm az SAP-t.
2020. okt. 22. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!