Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Kereskedelem és marketing...

Kereskedelem és marketing VAGY gazdálkodási és menedzsment?

Figyelt kérdés

Nemsokára tervezem leadni a jelentkezésemet egyetemre. Első helyen tervezem a kermarkot és másodikon a gazdment, de gondoltam, azért megkérdezlek titeket. Melyik éri meg jobban a mai világban? Melyikkel könnyebb elhelyezkedni? Melyik érdekesebb szerintetek?

Hozzám a marketinges világ áll közelebb szerintem, de nem vetem meg a gazdment se. Előre is köszönöm a válaszokat!


2022. jan. 20. 07:32
A kérdező szavazást indított:
Kermark
Gazdmen
9 szavazat
 1/2 anonim ***** válasza:
76%

Azt gondold végig, hogy mennyire akarsz a frontvonalban és kockázatos helyen dolgozni. A vállalati világban nagyobb stresszel járnak a kermarkos pozíciók,és a látszat ellenére elég kevés a tere a kreativitásnak. A multis ismerőseimen látom, hogy állandóan kötéllel a nyakukban várják a holnapot, van ahol a heti (!) tervteljesítés is az állásukba kerülhet, miközben nincs valódi hatásuk az eladásokra, mert regionális marketing van, ők csak honosítják a központi stratégiát.


Az igazi agyhalál, amikor a nemzetközi szerződések alapján kijelölt reklámügynökséggel kell dolgozni, mert azok mifelénk a kreativitás temetői, így kontaszelektált és gyáva léhűtőkön múlik a munkád sikere.

2022. jan. 20. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
77%

Marketing végzettséggel és profi ex-marketingesként válaszolok. Először is hallgasd meg az 1. válaszolót. Jókat ír.


Másodszor is: én imádom a marketinget, szerintem remek szak és valójában az üzleti tevékenységek egy hatalmas részét a marketing fedi le (piackutatás, termékstratégia, termékfejlesztés, árazás, értékesítési csatornák menedzselése, merchandising, logisztika, ügyfél-interakció, az összes online és offline "felület", a teljes e-commerce, arculat, kommunikáció, PR, online és offline kampányok, reklámtervezés, események, vásárok, panaszkezelés, ügyfélszolgálat, call centerek, értékesítés stb. stb. stb. stb.) -- de sajnos egyrészt hatalmas túl- és alulképzés van belőle (túl sok embert képeznek túl gyengére, rengeteg a hozzá nem értő, tehetségtelen kókler), illetve a piac is alulértékeli és nem is érti ezt az egészet. A legtöbben a "reklámmal", rosszabb esetben az "átveréssel" azonosítják, ami nettó hülyeség.


A másik egyébként hasonlóan nagy terület a pénzügy-számvitel, amely magába foglalja az összes pénzügyi operációt.


A gazdálkodás és menedzsment valahol a kettő között van, mindenből tanulnak egy kicsikét, de semmiből nem specializálódnak. És van még benne pár nagyvállalati izé, amiket egyébként pénzügyesek vagy marketingesek ugyanúgy megtanulnak a hét bármely napján. Tehát a gazdmen egy kicsit ilyen "sok szék közül [talán nem a] padlóra" szak, általános áttekintése annak, hogy mit is kellene tanulni.


A gazdasági szakok 80%-a teljesen ugyanaz, tehát voltaképpen bármelyiket tanulhatod, nem ez számít. A Corvinus [igen helyesen] úgy döntött, hogy nem indít marketing alapszakot, csak gazdálkodást és menedzsmentet, és marketinget csak mesterszakon lehet tanulni. Szerintem ez szakmailag egy előre mutató és helyes döntés, emeli a marketing diploma értékét és segít a hallgatóknak is abban, hogy ne szenvedjenek a marketing diploma kicsikét negatív megítélésétől.


És akkor a tanácsaim:


1. Ha jó vagy matekból, menj inkább GPME vagy alkalmazott közgazdaságtan szakra. Tudom, hogy teljesen más szakok, de EZEK az igazi egyetemi színvonalú, tudományos közgazdasági szakok, ettől leszel valódi közgazdász. Ezek a diplomák sokkal értékesebbek és időtállóbbak is a munkaerő-piacon, mint a túl- és alulképzéses gazdasági diplomák.


2. Marketing szakról mehetsz közvetlenül ELTE Survey statisztika és adatanalitika szakra. Mivel korunk egyik sztártudománya az adattudomány (data science), és ami most éppen történik a vállalati szférában: a digitalizáció, ezért a lehető legjobbat teszed magaddal, megintcsak: ha jó vagy matekból, hogy pénzügyről vagy marketingről rárepülsz a survey statisztikára. [Még jobb kombináció egy alkalmazott közgáz alapszak + survey statisztika mesterszak.]


3. Még mindig a matekos szakoknál maradva, még egy sima matek BSc-vel + banki és biztosítási matematika MSc-vel is sokkal jobban jársz, mint a gazdasági szakokkal. Max. csinálsz később egy MBA-t, ha üzleti végzettségre is vágysz.


Röviden ezek a tanácsaim. Konvergálj a matekos szakok felé, mert ezek biztosítanak számodra kiemelkedést a masszívan túlképzett tömegből, és ezek védenek a legjobban hosszútávon a kiégés ellen.


Ha pedig a fenti két szak közül kellene választani... stabilabb, biztosabb kombináció egy gazdmen alapszak + marketing mesterszak. De ha kifejezetten a marketing érdekel, és bevállalós vagy, akkor megpróbálkozhatsz egy kereskedelem és marketing alapszakkal, de nagyon erősen javaslom neked, hogy feküdj rá a statisztikára ahogy csak tudsz, és menj tovább data science mesterszakra, mert ez a marketing jelenkori lényege.

2022. jan. 20. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!