Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » A Szegedi Tudományegyetem...

A Szegedi Tudományegyetem Mérnöki kara miért gagyi?

Figyelt kérdés

Tudtommal a többi kara az egyetemnek színvonalas és jók az országos összehasonlításban, ellenben a mérnöki karral, amit legtutóbb még a nyíregyházi főiskola is megelőzött egy listán.

Az odajáróktól csak panaszkodást hallok. Akik végeztek azok meg általában megállnak ilyen nettó 250-300 közötti fizetésnél (BME-s ismerőseim azért ennél jelentősen jobb helyeken dolgoznak).

Mi lehet az oka ennek? Miért nem figyel az egyetem a mérnökképzés minőségére, ahogyan teszi azt mondjuk az orvosképzésnél?


2018. febr. 8. 06:46
 1/1 anonim ***** válasza:

Elég összetett kérdés.

Először is, ami az egyik legnagyobb gond, hogy egy alapvetően kis karról van szó, kevés oktatóval, éppen ezért gyakran nem a legmegfelelőbb oktatók kerülnek bizonyos pozíciókba a személyes kapcsolatok miatt, illetve sok esetben ezért nem távolítják el véglegesen a szakmailag alkalmatlan oktatókat.

Másrészt igen komoly szakemberhiány van. Egy általad is említett mérnöknek kis szerencsével már végzés után pár évvel félmillió körüli fizetése van. Ennek tükrében nem sokan akarnak bent maradni az egyetemen kutatni/tanítani ennek a töredékéért, úgy, hogy ez utóbbi is teljes embert kíván- az elején legalábbis mindenképp. Budapesttel összehasonlítva jóval kevesebb mérnökre van szükség a városban, és akik kellenek, azokat se tudják jól megfizetni. Ebből adódik, hogy a legtöbben elhagyják Szegedet. Így bár tényleg úgy tűnhet az első érvem alapján, hogy az hatalmas probléma, gyakran, ha akarnának se tudnának másokat találni az oktatói pozíciókba.

Harmadrészt egy jelenleg rossz képzési szisztémának, szervezeti felépítésének a változtatását egy olyan kar esetén, ami kevésbé gyakorlatorientált (jog, közgáz, bölcsészet), nagyságrendileg könnyebben és hamarabb végre lehet hajtani, mint egy olyan kar esetén, ahol maga a képzés is sokkal költségesebb, a szükséges eszközök mibenléte miatt (pl. orvosi, gyógyszerész, műszaki). Ehhez kapcsolódik, hogy ez a képzés ténylegesen költséges, és a megfelelő eszközök beszerzése, amivel az oktatási színvonal emelkedhetne, nem egyszerű.

Ezen felül szintén nagy gond, ami minden képzést érint, hogy az oktatás és a kutatás a felsőoktatásban összefonódik. Nagyon sok tehetséges mérnök szívesen tanítana, viszont korlátozottan van erre lehetőség, mert azokat kell a katedrán tartani, akiknek a kutatási eredményei ezt indokolttá teszik. Ez nagyban összefügg a második ponttal. Sokan tanítanának másodállásban egy jól fizető mérnöki állás mellett, de azt senki nem akarja bevállalni, hogy 30 éves koráig havi nettó 150-et keressen adjunktusként.

2018. febr. 8. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!