Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Ha valaki asztrobiológussá...

Ha valaki asztrobiológussá szeretne válni akkor biológia, fizika, vagy földtudomány alapszakra kell jelentkezni az egyetemen?

Azért nem egyértelmű számomra, hogy először biológiából kell az alapképzést elvégezni az egyetemen, mert lehet először csillagásznak kell lenni ahhoz, hogy asztrobiológus területre lehessen specializálódni. A csillagászok pedig fizika vagy földtudomány alapképzéssel kezdik az egyetemet

2019. márc. 28. 14:44
Magyarországon nincs ilyen szak, így külön szakokon tudod összeszedni az ismereteket. De nem javaslom ezt a pályát, mert szerintem nincsenek ilyen állások, sőt sokan el sem fogadják ezt a tudományt.
2019. márc. 28. 14:55
Nincs ilyen képzés. Mint biológus, van egy kis rálátásom a dolgokra és hogy mi-mivel függ össze, pl. a biológia a kémiával, fizikával, földrajzzal miként, de hogy a csillagászathoz az égvilágon semmi köze, az is biztos.
2019. márc. 28. 16:12

Aki asztrobiológus, annak általában megvan a csillagász (vagy hasonló fizikai) és a biológusi (vagy más hasonló) tanulmánya is.

"The field of astrobiology is relatively new when compared to the long established fields of astronomy, biology, physics, geology, planetary science, etc. At this time, there are very few dedicated degree programs in astrobiology. The typical pathway for a student interested in pursuing astrobiology graduate studies is to specialize in a single scientific discipline. You should choose a field that really excites you. This discipline will be the base of knowledge that you will build upon, so make it one you are passionate about."

2019. márc. 28. 16:14
Hát én csillagászatról tudok annyit nyilatkozni (földtudományi alapszakon), hogy itt semmilyen biológiai tudást nem fogsz kapni. Tényleg mindkét képzést el kellene végezned. Esetleg alapképzés során teljesíteni kb 50-60 kreditet a másik területről és akkor talán felvesznek annyival már mesterre is és akkor elintézheted 3 diplomával. Vagy elvégzed az egyik területet (szerintem a biológiát kellene) és önképzéssel specializálódsz erre a részterületre. Vagy mész külföldre valahova, ahol foglalkoznak ezzel.
2019. ápr. 1. 01:29