Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Az olvasottság kulturáltabb...

Az olvasottság kulturáltabb emberré tesz?

Figyelt kérdés
Tanár vagyok. Azt vettem észre, hogy ahogy az évek alatt egyre többet tudnak meg a világról, egyre normálisabban viselkedő, udvariasabb, műveltebb, gerincesebb, érdeklődőbbek stb. lesznek az emberek. De ez egy elavult 19.századi eszmény, hogy a műveltség javít, felemel, nem?

2021. szept. 17. 00:58
1 2 3 4 5
 1/50 anonim válasza:
36%

Nos, te vagy a tanár, nem?


Viccen kívül, nem. Meglátásom szerint abszolút nem jól látod, max csak ezt akarod látni, ahogy minden értelmesebb személy. Borzasztó szomorú a valóság...


A gondolkodásképtelenség a valódi probléma.

amint az megvan, valójában akkor kezd el emberré válni az "ember."

Persze, ennek része az ismeretek megszerzése, de az, hogy valaki olvasgat, mit sem ér, ha ugye feldolgozásra nem kerül az információ.


Tehát ez, hogy a műveltség felemel stb... Ez hülyeség, látható... Már a papírforma szerinti "műveltség" amit ennek nevez a világ, ami az oktatásban zajlik. Attól ugyan nem lesz értelmes valaki.

2021. szept. 17. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/50 anonim ***** válasza:
91%
Kulturáltabbá igen, de a gerincesség nem ennek a függvénye. Művelt ember is lehet képmutató. Önmagában viszont a műveltség nem sokat ér sajnos. Van egy barátnőm, aki rengeteget olvas, hihetetlenül művelt, nagyon nyitott a világra, de ennyi. Na meg persze jószívű, de tényleges, használható tudása az életre nézve nincs. Fájóan nem ért a pénzügyekhez, a hitelhez főleg nem. Olyanokat hitt, hogy miután otthagyta a fősuliját, amit az állam fizetett neki két évig, hogy nem kell visszafizetnie, az állam csak úgy taníttatta a két szép szeméért... Mikor szóltam neki, úgy kikerekedett a szeme, mintha valami ufót mutattam volna neki. Szóval műveltebb lehet egy ember az olvasástól, de okosabb nem feltétlen.
2021. szept. 17. 02:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/50 anonim ***** válasza:
70%