Ez egy iszonyat jó adás volt. Miért nem mondják el ezeket középiskolában? A történelem két nagy mozgatórugója a földrajz és a népességszaporulat (mezőgazdaság). Ezeket miért nem kötik össze rendesen?





Nem láttam a videót, de majd megnézem, én is szeretem az ilyeneket.
Abban igazad van, hogy sokszor a nagyobb folyamatokat nem veszik bele a tananyagba, de ez részben viszonylag új tudomány, részben nem is férne bele.
Abban nincs igazad, hogy ezek lennének a nagy mozgatórugók; ezek is fontos tényezők, de ne becsüld alá a többit sem.
Amúgy ha érdekel a téma, ajánlom még Rácz Lajos előadásait (valódi professzor, nem hobbitörténész).





Sajnos az iskolában előbb az alapismereteket kell átvenni, ami minden időt elvisz (a földrajzot kevés órában, 1-2 tanévig tanítják). Csak az elemi dolgok ismerete UTÁN következhet a szélesebb összefüggések KOMPLEX feltárása, mint amiről a videó szól.
Örvendetes, hogy te most eljutottál ehhez az igényhez, csak rajtad áll, hogy ezt a tudásvágyadat kielégítsd, hisz tele van a világháló efféle anyagokkal.
Valójában eddig nem tud eljutni az iskolai órai tanítás ebben a mai rendszerben.
A földrajz lehetne az alap egy abszolút komplex természettudományos diszciplínához - sajnos erre nálunk nincs sem képzett tanár (nagyon sokoldalúan műveltnek kell lennie), sem elegendő idő.
Jobb helyeken ezeket már régen így tanítják.





Komolyabb összefüggéseket csak azután lehet megérteni, hogy a szükséges tudásanyagot már megszerezte az ember. Az iskolai tananyag célja különösen az alacsonyabb szinteken a háttér tudás megalapozása, hogy később legyen mire építeni a komolyabb összefüggésekkel.
Az is komoly probléma az oktatással, hogy a gyerekek nagyon fiatalon kerülnek iskolába és viszonylag hamar ki is kerülnek belőle. Ebben az életkorban a legtöbb gyereket még teljesen más dolgok érdeklik, nem azok a nagy összefüggések, amiknek a fontosságára csak évekkel, évtizedekkel később jönnek rá, hogy milyen fontosak is. Így aztán még ha próbálják is megtanítani nekik, akkor sem ugyanúgy fogadják. Egy későbbi életkorban, amikorra már sok mindent megtapasztalnak az életükben, megértenek és képesek teljesen más kontextusban értelmezni őket, mint amikor az iskolában hallották ugyanazt, csak nem voltak még olyan tapasztalataik, amikhez kötni tudták volna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!