Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A Krisna Tudatú Hívők vallást...

A Krisna Tudatú Hívők vallást ki alapította vagy honnan származik?

Figyelt kérdés

2019. aug. 10. 18:33
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
100%
Ez a hinduizmus egyik szektája, a hindu hit nyugati terjesztése miatt alapították, mivel az eredeti hindu hitrendszerre nem lenne fogékony a nyugati ember, így egy kicsit átdolgozták, hogy erre is szalonképesebb legyen.
2019. aug. 10. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:
Jó, de ki alapította, azt lehet tudni?
2019. aug. 11. 09:18
 3/21 anonim ***** válasza:
100%

Neten ezt találtam róla:

"1966-ban, New Yorkban alakult, A. C. Bhaktivedánta Szvámi Prabhupáda alapította"


Tehát relatív friss keletkezésű szektáról van szó.

2019. aug. 11. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 A kérdező kommentje:
Igen, én is így gondoltam, hogy ez még nagyon friss, ezért is gyanítottam, hogy fel lehet lelni az alapítót. Köszi!
2019. aug. 11. 11:41
 5/21 anonim ***** válasza:
26%

Igen, 7 dollár volt a zsebében, tengeribeteg volt, úgy ült hajóra. Kétszer kapott közben szívinfarktust. Nem érdekelte más, csak az az utasítás, amit a lelki tanítómesterétől kapott, hogy terjessze a tanításokat nyugaton.

Nem egy új vallást talált ki, hanem a régit prédikálta. A Gaudiya Vaisnavizmust.

[link]

Amiket csinált, az több, mint lenyűgöző!

2019. aug. 11. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
54%
Hát engem nem nyűgözött le, maradjunk ennyiben.
2019. aug. 11. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 A kérdező kommentje:

#5!

Szeretnék tőled kérdezni a hozzászólásod kapcsán.


Amennyiben Szvámi Prabhupáda nem alapított vallást, akkor miért nem Gaudiya Vaisnavizmusnak hívják ezt a vallást jelenleg pl. Európában vagy akár pl. Magyarországon?


A Föld bolygón merre van ilyen nevű vallás?


Igaznak tartod-e ezeket a lentebbi állításokat? (Netről származnak.)


"A Krisna-tudat Nemzetközi Szervezete (ISKCON – International Society for Krishna Consciousness), a köznyelvben Hare Krisna mozgalom vagy a Hare Krisnások -, egy gaudija-vaisnava alapokon álló, hinduizmussal rokon, annak filozófiájából és mitológiájából táplálkozó vallási szervezet."

(Forrás: [link]


"A Magyarországi Krisna-tudatú Hívők Közössége az i. e. 3-4000 körül keletkezett hinduizmus gyökereire támaszkodik."

(Forrás: [link]


"...Szvámi Prabhupáda... a Krisna-tudat Nemzetközi Szervezetének megalapítója..."

(Forrás: [link]

2019. aug. 12. 07:50
 8/21 anonim ***** válasza:
54%

Kérdezőnek, #7-hez:


Krisna-hívő vagyok, ennek ellenére megpróbálok semlegesen válaszolni (#5-höz nem én írtam a hozzászólást).


Tehát: szentírásaink alapján elmondhatjuk, hogy ez az egész nem egy új vallás, éppen ellenkezőleg, ez a legrégebbi vallási hagyomány az univerzum és a bolygó történelmében is. Ez az egész a lélek és Isten örök kapcsolatáról, illetve ennek a kapcsolatnak az újbóli felélesztéséről szól, hogy aztán visszajuthassunk eredeti otthonunkba, a lelki világba, ahol nincsen semmiféle szenvedés, csak örökkévaló élet, tudás és boldogság, tökéletes harmónia.


Na mármost, mivel örök érvényű, örökké tartó dolgokkal foglalkozunk, nem lehetünk szekta. A szekta olyan társaság, amely jellemzően 1. vagy őszintén gyakorol és terjeszt egy vallásos folyamatot, de közben túlzásokba esik, és nincs tekintettel a kívülállókra, vagy 2. valójában a vallásosság csak egy álca, és más az igazi céljuk.


A Krisna-tudatos mozgalmat Sríla Prabhupáda alapította, de ezzel nem egy új vallást hozott létre, hanem a lelki tanítómestere utasítását próbálta teljesíteni, aki azt kérte tőle, hogy terjessze a lelki tudást a világnak azon részén, ahol már rég elfelejtették (vagyis a modern nyugati társadalmakban).


Még néhány dolog, amit fontos tudni:


India vallásos lakói javarészt ezt a vallási folyamatot követik, ez a hinduizmuson belül a legelterjedtebb irányzat.


Valójában nincs is olyan, hogy "hinduizmus". Ez a fogalom az Indián kívüli világ tévedésének terméke. Elsősorban a nyugati tudósok, összemostak ez alatt a gyűjtőfogalom alatt egy csomó nagyon is különböző vallási hagyományt, van közte egyistenhívő és sokistenhívő is. Az egyistenhívő vallások is többfélék, némely folyamatban Durgá a Legfelsőbb, egy másikban Síva, egy harmadikban Krisna és így tovább. Természetesen történeti szempontból és a kívülállók miatt, hogy jobban megértsék, mi, krisnások is használjuk a "hinduizmus" kifejezést, akár olyan céllal is, mint a többi nyugati ember, de mi tudjuk, hogy ez így valójában fals.


Sríla Prabhupádát egy felhatalmazott személyiségnek tartjuk, akinek azt a küldetést szabta az Úr, hogy a világ materialista, nem odaadó embereinek prédikáljon erről a hatalmas és nagyszerű tudásrendszerről, hogy ők is esélyt kaphassanak a lelki felszabadulásra. Prédikálásunk során semmiféle evilági korlátozó körülményt (eltérő vallás, faj, nem, bőrszín, világnézet stb.) nem veszünk figyelembe, egyedül az illető elfogadó vagy elutasító magatartása számít.


Történeti szempontból a "hinduizmus" valóban több ezer éves vallás, egyidős az írott történelem kezdetével, de a valóságban annál jóval régebbi, az univerzum keletkezése óta létezik. Mivel a fentiek alapján itt az Istentől eltávolodott lelkek hazahívásáról van szó, nyilván nem, vagy nem csak ötezer évvel ezelőtt akarta Isten hazahívni az itt lévő lelkeket. Ezt persze így nem szoktuk mondani egy nem-hívőnek. A mai, alapvetően nem-vallásos és lineáris történelemszemléletű világ kissé jobban vevő a nagyjából konkrét adatokra.


Remélem, hogy válaszaim segítettek a megértésben.

2019. aug. 21. 03:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 A kérdező kommentje:
Köszi! Az mit jelent, hogy "felhatalmazott személyiség"?
2019. aug. 21. 18:38
 10/21 anonim ***** válasza:
100%

"Krisna-hívő vagyok, ennek ellenére megpróbálok semlegesen válaszolni (#5-höz nem én írtam a hozzászólást).


Tehát: szentírásaink alapján elmondhatjuk, hogy ez az egész nem egy új vallás, éppen ellenkezőleg, ez a legrégebbi vallási hagyomány az univerzum és a bolygó történelmében is."


Sajnos az objektivitás már az első mondatod után elbukott, és egy hatalmasat zakózott.

A legősibb szervezett vallások a mezopotámiai vallások voltak, majd az egyiptomi és ősi kínai vallások. Ezek bő 1-1,5 évezreddel, ismétlem, *évezreddel* megelőzték a védikus vallásokat. Persze az említett vallásoknál is vannak sokkal régebbiek, csak azok még inkább kultuszok voltak.


Igazából a védikus vallás elég fiatal.

2019. aug. 23. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!