Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A katolikus teológia hogyan...

A katolikus teológia hogyan magyarázza Dániel könyve 12. fejezetét?

Figyelt kérdés

Ha a katolikusok a makkabeus korszakra magyarázzák a könyvet, akkor be kellett volna teljesednie már abba az időszakban. Viszont nem került sorra az i.e. 2. században sem a feltámadásra, sem Mihály főangyal eljövetelére.


Be fog ez teljesedni valamikor, vagy csak irodalmi leírás, aminek nincs profetikus jelentése?


2019. aug. 13. 20:15
 1/4 anonim ***** válasza:

Az alábbit találtam, kimásolom neked egy az egyben:


12,1-3. A 10-11. fejezetek kinyilatkoztatásainak magasztos költői lezárása. Az eszkatologikus krízis minden szenvedése ellenére megszabadulnak Isten választottai, akinek nevei „be vannak írva” az élet könyvébe (vö. Kiv 32,32-33; Zsolt 69,29). alszanak: Eufemizmus: „akik halottak” (vö. Jn 11,11-13; Csel 7,60; 1Tessz 4,13). feltámadnak: E sorok különleges jelentőségét az adja, hogy a test feltámadásában való hit legkorábban itt jelenik meg világosan (ld. B. Alfrink: Bib 40 [1959] 355-371) ! némelyek örök életre: Ez a fogalom is először itt fordul elő a Bibliában (ld. M. S. Moore: TZ 39 [1983] 17-34.) 4. A kinyilatkoztatás prózai befejezése, egyben a szövegrész eredeti lezárása. zárd el ezeket a szavakat, pecsételd le a könyvet a végső időkig: Lényegileg ugyanaz a szövegformula, mint a 8,26b-ben. Az apokaliptikus szerzők közös irodalmi eszköztárába tartozik, hogy a látnoknak a megtapasztalt kinyilatkoztatást titokban kell tartania a megfelelő időpontig, amely természetesen magának a szerzőnek az ideje. 5-10. Nyilvánvalóan a 10,1–12,4 apokalipsziseinek későbbi kiegészítése, talán ugyanattól a szerzőtől, aki a hetven évhétről (9,1-3.21-27) szóló kinyilatkoztatást írta, és a 8,13-14.16.26a.27b verseket betoldotta a kos és a kecskebak történetébe. Dániel hallja az angyal szavait, de értelmüket ugyanúgy nem tudja kihámozni, mint a 8,13-14-ben. gyolcsruhába öltözött férfi: A 9. fejezetben is szereplő Gábriel. egy idő, két idő és egy fél idő: Három és fél év (ld. 7,25; 8,14). 11-12. Két különálló későbbi betoldás. Szorongattatás időtartama az eredeti jövendölésekben három és fél év (7,25; 12,7) vagy 1150 nap (8,14). A 11. vers írója azonban úgy látta, hogy az üldözés ennyi idő elteltével sem ért véget, így az időtartamot 1290 napra növelte, majd ugyanebből az okból egy még későbbi glosszátor 1335 napra.

2019. aug. 13. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm, de ez lényegében nem magyarázza meg, hogy a leírás érvényes-e a távoli jövőre vagy sem.
2019. aug. 13. 21:19
 3/4 anonim ***** válasza:

A próféciák gyakran utalnak két dologra is, ezt láthatjuk számos Jézusra utaló próféciában is. Lehet, hogy egy amolyan előképként beteljesedtek az általad említett időszakban, de a végső kiteljesedés az Úr napján lesz a távoli (vagy nem tudjuk mikori) jövőben.

Jézus hasonlóan, egy látomásban jövendöli meg Jeruzsálem pusztulását és az utolsó ítéletet is.

2019. aug. 13. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 szp72 ***** válasza:
A Dán 11 elég világosan makkabeusi korszakról szól, amit az író reményei szerint követnek majd a végső idők (Dán 12). Mi tudjuk, hogy ez nem következett be, ami egyben azt is jelenti, hogy a makkabeusi idők csak előképei a tényleges végidőknek.
2019. aug. 13. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!