Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogyan írhatott júdás evangéli...

Hogyan írhatott júdás evangéliumot, amikor a tette után öngyilkos lett?

Figyelt kérdés
egyébként sem engedte volna meg ezt Isten, hisz egyetlen prófécia sem származik emberi értelmezésből, hanem Istentől szoltak emberek ihletés által. nem?
2010. jan. 1. 07:57
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
a judas levelere gondolsz? azt nem az a judas irta aki elarulta Jezust, vagyis nem Iskariot Judas, hanem egy masik. a level elejen azonositja magat: Judas, Jakab testvere. Ez a Jakab Jezus feltestvere volt, igy a level iroja, Judas is. mate 13:55. nem nevezi magat apostolnak. Judas apostol aki elarulta Jezust, ahogy mondtad is, nem lett volna melto egy ilyen feladatra
2010. jan. 1. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
nem, hanem a kérdésbe is beleírt evangéliumra, ami mostanába került a köztudatba.
2010. jan. 1. 09:04
 3/13 anonim ***** válasza:
59%

Júdás evangéliuma:

[link]

2010. jan. 1. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
0%
Jakab nem volt Jézus féltestvére. A "testvér" a keleti nyelvekben s a Szentírásban nagyon gyakran unokatestvért, vagy általában rokont is jelent. Máté ugyan (13, 55) Jakabot és Józsefet, Simont és Júdást mint "Jézus atyjafiait" említi, és "Jézus nővéreiről" is beszél (13, 55 k), de ugyanő alább más Máriát említ a kereszt alatt, mint "Jakab és József anyját" (27, 56), aki Szent János evangélista szerint nem Szűz Mária volt, hanem Kleofás (görögösen Alfeus) felesége és Szűz Mária rokona. Az említettek tehát Jézus rokonai voltak, de semmiképp sem Jézus igazi testvérei; maga a biblia tanúsítja ezt. Egyébként, ha Jézusnak igazi testvérei lettek volna, érthetetlen lenne, hogy a kereszten haldokló Jézus nem valamelyik testvérének, hanem az idegen Jánosnak oltalmába ajánlotta volna édesanyját.
2010. jan. 1. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
52%

nem ő írta, csak a nevét viseli

mivel teljesen másképp értelmezi a történéseket, tkp. ő a jófiú a cselekményben


azt nem tudom, vajon a haláláról írnak e benne, ez érdekelne engem is

2010. jan. 1. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
94%
Jakab szerintem is József és Mária gyermeke, a Biblia sehol nem írja, hogy nem éltek normális házas életet, és nem született közös gyermekük, csak azt, hogy Jézus születéséig nem. Júdás sehogyan sem írhatott evangéliumot, van ugyan egy irat, amit annak neveznek, de a "pártatlan" tudós társadalom ezzel valahogy kevésbé kritikus, mint a Biblia könyveivel, ezt valamiért nem szedik ízekre. De ezen nagyon ne csodálkozz! Ha találnak egy ilyen iratot, a világsajtó azonnal szétkürtöli, hogy hazugság a Biblia, anélkül, hogy valós bizonyítékaik lennének. Ne félj, amikor agy agyagtáblákkal teli könyvtárat tártak fel, és megtalálták azt az agyagtáblát, amin Ábrahám megvásárolta a barlangot Sára holttestének az eltemetésére, és szó szerint az volt beleégetve, amit Mózes leírt, olyan szépen hallgattak, ez nem szenzáció. Addig ugyan is Ábrahám létét is kétségbe vonták a tudósok, ez után már nem tehették, hogy tagadják, de hallgatni tudnak, nem kell neked mindenről tudni. Még el kezdenél hinni a Bibliának.
2010. jan. 1. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
sátánt véled felfedezni a háttérben?
2010. jan. 1. 14:41
 8/13 anonim ***** válasza:
0%
Jézus testvérei, az Úr testvérei, rokonai: a mai szóhasználat szerint Jézus unokatestvérei. - Az ÚSz 7 különböző összefüggésben említi Jézus testvéreit (Mk 3,31-35; Mk 6,3; Jn 2,12; 7,3; ApCsel 1,14; Gal 1,19; 1Kor 9,5). Egyes atyák (Alexandriai Kelemen, Órigenész, Efrém stb.) és a K-i egyh-ban ma is sokfelé úgy magyarázzák, hogy Jézus testvérei alatt József első házasságából való gyermekeit kell értenünk. E nézet a tört-ileg értéktelen Jakab ősevangéliumból merít, s nincs összhangban Mt 1-2-vel és Lk 1-2-vel. A nem kat. egzegéták majdnem kivétel nélkül József és Mária gyermekeire gondolnak, akik Jézus után születtek. Az ÚSz-ből és Hegeszipposz írásaiból kitűnik, hogy unokatestvérekről, rokonokról van szó. Nem gondolhatunk fiatalabb testvérekre; Mária részvétele a húsvéti zarándoklaton a 12 éves Jézussal nem lenne magyarázható, ha még kisebb gyermekeit kellett volna gondozni. Azután az az erőszakos föllépés Jézussal szemben, amit Mk 3,31-35 és Jn 7,2-5 említ, K-en fiatalabb testvérek részéről elképzelhetetlen. Ha pedig idősebbek voltak, nem lehettek Mária gyermekei. Az evang. sehol sem említi József és Mária gyermekét, csak az emberek emlegetik úgy, mint József fiát (Jn 6,42), ill. Mária fiát (Mk 6,3). Jézus a kereszten János ap-ra bízza anyját, s ez érthetetlen volna, ha lettek volna gyermekei. A szemita nyelv hatására a gör. adelphoszt is használják tágabb értelemben a törzs tagjainak megjelölésére, s erre profán emlékeink is vannak. Mt 1,25-ből (József addig nem ismerte meg feleségét, amíg világra nem hozta fiát) nem lehet bizonyítani, hogy utána házaséletet éltek volna. A kifejezés csak a szűzi fogantatásra vonatkozik, nem pedig a jövőre, mint a hasonló helyek. Máté Iz 7,14-re hivatkozva a szűzi fogantatást bizonyítja, s másról nem is akar beszélni. A Lk 2,7: említett „elsőszülött” sem bizonyít semmit, mert az elsőszülöttre törv-es előírások vonatkoztak, függetlenül attól, hogy utána voltak-e még testvérei. Továbbá az a Jakab és József, akiket Mk 6,3 első helyen említ, egy másik Mária fiai. Mk 15,40 ugyanis azt írja, hogy a kereszt alatt, a többi asszony között ott volt Mária, az ifjabb Jakab és József anyja. Máté (27,61; 28,1) ugyanezt az asszonyt a „másik Mária” névvel illeti. Ha tehát Jakab és József nem Mária fiai, akkor az utána következők még kevésbé. A másik kettőről, Simonról és Júdásról Hegeszipposz állítja a 2. sz. közepén, hogy egy Kleofás nevű ember fiai voltak, aki maga Józsefnek, Mária férjének testvére volt. Ha tehát a Márknál felsorolt Jakab és József, Simon és Júdás rokoni fokozatát nem is lehet pontosan megállapítani, annyi bizonyos, hogy nem voltak József és Mária fiai. A törzsi szervezet ffi tagjait a szemita nyelvekben gyakran nevezik testvéreknek. Úgy látszik, József korán meghalt, hiszen a 12 éves Jézus tört-e után nem hallunk róla. Akkor pedig Mária és Jézus megélhetés céljából a közvetlen rokonsághoz kapcsolódott, s így a „testvérek” kifejezés még jobban rajtuk maradhatott. Az ap. Egyh. is átvette ezt a nyelvezetet.
2010. jan. 1. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
16:38 ennek igy esemmi ertelme. mit kell itt ilyen nyakatekert ertelmetlen magyarazatokat bemasolni...?
2010. jan. 1. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Olvasd ezt el:

[link]

2010. jan. 1. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!