Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Miért írja Pál apostol, hogy...

Miért írja Pál apostol, hogy "hivatásotok egy reménységre szól" (Ef 4:4)?

Figyelt kérdés

És miért ír Péter apostol arról, hogy az apostolok és a hívők hite azonos értékű (2Pt 1:1) ?


Lehet-e két osztályos a megváltás?


2010. jan. 7. 07:05
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
24%
Nem. Nagyon helyes meglátás.
2010. jan. 7. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
46%

Kedves kérdező,

Amúgy milyen fordítást használsz és miért nem írod ki a teljes igeverset?

2010. jan. 7. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
eloszor is kedves kerdezo szeretnelek megdicserni,mert olvasod Isten szavat,s mert erdekes megfigyelo vagy.Eloszor is valaszolok a 2PT.1:1RE.ebben a versben Peter levele mindazoknak szol,akiknek vele egy hite volt.Fuggetlenul attol,h.apostol,vagy mas kereszteny,ugyanaz a hitnezetuk volt.Jezus 12apostol kinevezese utan tovabb predikalta a jo hirt,h.megtobb embereket mentsen meg.Ezek nem mind apostolok voltak,de mind Jezus nyomdokait kovettek.de nem ertem mit akarsz kerdezni a 2 osztalyos megvaltassal?
2010. jan. 7. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Kedves Kérdésfelvető és hozzászólók!

Azok kedvéért akik nem akarják kikeresni:

Ef. 4:4 "Egy a test és egy a Lélek, miképen elhívatástoknak egy reménységében hívattatok el is"

II.Pt. 1:1 "Simon Péter, Jézus Krisztus szolgája és apostola, azoknak, a kik velünk egyenlő drága hitet nyertek ami Istenünknek és megtartónknak Jézus Krisztusnak igazságában"

Vagyis az első versben nem hivatásról, hanem elhívásról van szó, Isten pedig az örök életre hívott el minden embert, vagyis ennek a reménységéről beszél Pál apostol.

A Péteri levélben megfogalmazott egyenlő hit, pedig azt jelenti, hogy akik hisznek a Jézus által biztosított igazságban, és ezt elfogadják, azok mindnyájan egyenlő mértékben igaznak bizonyulnak az Isten előtt, ilyen értelemben tehát a megváltottak közt nincs különbség.

Remélem tudtam segíteni!

Üdvözlettel: Péter

2010. jan. 7. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
0%
bizony lehet, mint ahogy a biblia is külön választ 2 csoportot. azokat, akik égi reménységűek, akik a ledobott angyalok helyére kerülnek, és megítélik Jézus irányítása alatt az embereket, és angyalokat. ezek száma 144000 péter és pál közéjük tartozott. az összes többi ember, aki eddig élt, aki most él, és aki ezután fog megszületni, azok a földre fognak feltámadni, vagy túlélik armageddont.
2010. jan. 8. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
ezeket NEM a Biblia választja ketté, csak jehovatanúi
2010. jan. 8. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Kedves 07:52 !


Bizony a Bibliában sehol nincsen szó két csoportról. A fentebb jelzett versek is bizonyítják, hogy nincsen kétféle reménység, hanem csak egy reménység van.


Isten országában nincs első és másodosztály. Aki hisz, azt Isten a gyermekévé fogadja (Jn 1:12-13), az Isten fia (Gal 3:26, 4:6, Róm 8:15-16), Istentől született (1Jn 5:1, Jn 3:1-8), vette a Szentlelket (Jn 7:37-39), a Messiás elpecsételte a Lélekkel (Ef 1:13-14, 2K0r 1:22), megkeresztelte és meg-tatta a Lélekkel (1Kor 12:12-13), abban Krisztus vett lakozást (Ef 3:17), az a Lélek templomává lett (1Kor 6:19-20). A 144 000 a megtérő zsidókról szól; a Társulat szerint azért nem lehetnek zsidók, mert a törzsek névsora nem egyezik az egyik ószövetségi listával, de egyrészt az Ószövetségben található húsz törzslistából csak három egyezik (!), másrészt Dán és Efraim a bálványimádás miatt hiányzik. A Lk 12:32-ben a tizenkét tanítvány mint új Izrael valóban „kicsiny nyáj" volt, amely rászorult az Isten gondviselésébe vetett bizalomra (lásd a szövegkörnyezetet). A Mt 22:14 előtti példázatból kiderül, hogy ki a „sok meghívott" és ki a "kevés választott"; a meghívottak (a kortárs zsidók) nem jöttek el a királyi menyegzőre, az utcáról behívott vendégek (a népek) viszont a korabeli szokás szerint vendéglátójuktól kapnak ünneplő ruhát. A hallgatag „vendég", aki csak fogyaszt, de nem kér az ünnepségből, megsérti a házigazdát, joggal dobják ki: akik bent maradnak, azok a választottak - nem a 144 000. A Jn 10:16 „más juhai" sem JT „földi osztályára", hanem a népekre vonatkozik. A Jel 7:9-ben a ..nagy sokaság" igenis a mennyben van, „a trón előtt" {enópion), nem csupán a trón „látóterében" (NWT), akárcsak a Jel 14:3-ban a 144 000 (enopion itt is. kétszer). A 2Thrssz 2:13-14 sem arról szól. hogy a 144 000 lenne kiválasztva a „Krisztus [mennyei] dicsőségében való részesedésre". Az előző versek azokról szólnak, akik nem hisznek az igazságban. hanem a hamisságban gyönyörködnek, akiket Isten ezért kiszolgáltat a tévelygesnek, és a Sátán el is csábítja őket; ezzel szemben a thesszalonikai hívöket Isten „kezdettől fogva üdvösségre" (megmenekülésre) „választotta ki". Itt nem az előre kiválasztásról van szó (nem az eklegomai áll perfectumban), hanem Istennek az evangelizáció során végzett válogatásáról (a haireó áll aorisztoszban, ami két lehetőség közüli egyszeri választást jelent); a hitetlen engedetlenség és a hívő engedelmesség áll egymással ellentétben, nincs szó a 144 000-ről. Az 1Pt 1:5-8 sem a 144 000 üdvösséget garantálja: Péter a világban szétszóródott (1:1-2), újjászületett (1:3) hívőknek ír. akik az övével „azonos értékű hitet" vallanak, akik e hit révén isteni természet részesévé váltak, és megmenekültek a pusztulástól (2P1 1:1.4). A Zsid 12:22-24-ben az „elsőszülöttek ünnepi seregé"-nek neve fel van írva a mennyben, az „élet könyvében" (vö. Jel 20:11-15); ha ez az „ünnepi sereg" a 144 000-re vonatkozna. akkor csak ők üdvözülnének - senki más.

Az Újszövetségben a mennyei és a földi osztályok létezése egyértelmű utalásokat tett volna szükségessé arra vonatkozóan, hogy melyik ige, szakasz vagy levél kikről szól, és kiknek szól. Ilyen utalások nincsenek, tehát vagy az Újszövetséget kell kidobnunk a szentírók döbbenetes, félrevezető gondatlansága miatt, vagy pedig a szétválasztásról szóló tant. Különben a 144 000 állítólagos kiváltságait tekintetbe véve a Tanúk tömege teljesen fölöslegesen veszi a kezébe a Bibliát, hiszen annak csak töredéke szól róluk és nekik. A többi néhány millió Tanúnak valóban csak az „Őrtorony" olvasása marad...

Kérdéses ezenkívül, hogy ki tudhatja. hányan tértek meg az első keresztény generáció alatt a 144 000-ből. és hogy hányadiknál állt a számoló Russell és hívei fellépésekor?


Nincs "két osztályos" üdvösség (hogy egyesek teljesen célba érnek, mások csak részben). A feltámadás mindannyiunk végsõ sorsa, csak ez egyesek számára az élet feltámadása, mások számára az ítélet feltámadása lesz.(vö. Jn 5,29)

2010. jan. 8. 11:46
 8/11 anonim ***** válasza:
akkor miert ir a biblia a kicsiy nyajrol es egy megszamlalhatatlan nagy sokasagrol? mert nyilvan a ketto nem ugyanaz....
2010. jan. 10. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Először is a "kicsiny nyáj" és a "nagy sokaság" két különböző és nagyon különböző stílusú könyvben található. Nem szabad összemosni az evangéliumot a Jelenések könyvével. Ezt úgy hívják, hogy lóugrás bibliaértelmezés, mert úgy ugrálsz az igehelyek nélkül, tekintet nélkül az összefüggésekre, mint a lóhuszár a sakktáblán.


Lk 12:32 a 12 apostol kicsinysége nem a számukra, hanem a helyzetükre utal (Ne félj...! Lk 12:22, 25,29). Az "ország" itt nem helyre utal (a mennyre), hanem szívbeli állapotra (Róm 14:17-18, Lk 12:31). A tizenkét tanítvány mint új Izrael valóban „kicsiny nyáj" volt, amely rászorult az Isten gondviselésébe vetett bizalomra (lásd a szövegkörnyezetet).


Ez az igehely a 144 000 választottról szól, ők a "kicsiny nyáj". Ráadásul erre az igeversre alapozzák azt az igényüket, hogy a tagjaiknak feltétel nélkül engedelmeskedniük kell az Őrtorony Társaságnak, hisz az a "jó és okos szolga", aki idejében megadja a szolgatársak eledelét.


Valójában lehetetlen alapot találni Jézus szavainak ilyen módon való magyarázatára - épp ellenkezőleg!


Ha a 32. verset összefüggéseiben vizsgáljuk, akkor megállapíthatjuk, hogy Jézus itt nem a tanítványainak egy speciális csoportját szólítja meg. A gondolatok egy olyan bátorítás részeként hangzanak el, amely minden időben érvényes bárkire, aki követni akarja őt. A nyáj kicsiny, de nem azért mert csak 144 000 főből áll, hanem azért, mert azok alkotják, akik a keskeny úton akarnak járni.(13)


Továbbá Jézus tanításának központi témája, hogy senki se legyen kisebb vagy nagyobb, hanem mindannyian testvérek legyenek, ugyanazon Atya gyermekei.(14)


A példázatokban nem szabad megpróbálkoznunk minden részlet azonosításával, hiszen ezek képi kifejezőszközök a mondanivaló illusztrálására. E példázat tartalma hasonló az előtte valóéhoz (36-40. versek). Jézus számtalan példázatot mondott, amelyek az éberségre helyezik a hangsúlyt, mivel azt szerette volna tudatosítani bennünk, hogy csak a jóban való kitartás és a neki való folyamatos engedelmesség által érhetünk célhoz.

2010. jan. 12. 06:40
 10/11 A kérdező kommentje:

TÁMOGATJA-E A JELENÉSEK 7 ÉS 14 A KÉT-OSZTÁLY ELMÉLETET?

Jehova tanúi azt állítják, hogy a Jelenések könyve 7:1-8 és a 14:1-5 a mennyei reménységet öröklőkről beszél, míg a 7:9-17 azokról, akik örökké a Földön fognak élni a földi paradicsomban.


A Jelenések könyve képi kifejezőeszközeinek értelmezése nem tartozik a legegyszerőbb feladatok közé, ennél fogva a könyv képeit gyakran kihasználják különféle teóriák alátámasztására.


Ebben az esetben számtalan ellentmondás figyelhető meg a Jehova tanúi érvelésében:


Ha Izrael törzseit szimbolikusan értik (azaz nem a zsidó keresztényekre, hanem különféle népekből kiválasztott keresztényekre vonatkoztatják), akkor milyen alapon értik szó szerint a 144 000-et? 12x12=144 szimbolikus szám, éppígy az "ezer" is, mely a teljességet jelképezi.


Mind a 144 000 (Jelenések 14:3), mind a nagy sokaság (Jelenések 7:9 és 15 - ahol az ő templomában szolgálnak!) Isten trónja előtt állnak, így igen önkényes dolog azt állítani, hogy a 144 000 a mennyben, míg a nagy sokaság a Földön található!


A nagy sokasághoz tartozók fehér ruhába vannak öltözve, ez a győzteseknek ígért jutalom (Jelenések 3:5) azzal a bizonyossággal együtt, hogy a nevük be van írva az élet Könyvébe, s így jogukban áll, hogy belépjenek a mennyei Jeruzsálembe! Hasonlatosképpen, akik győznek, Isten templomában lesznek, és Jézus trónján fognak helyet foglalni. (Jelenések 3:12.21)


Nincs utalás arra, hogy a győzteseket 2 csoportra lehetne osztani, s néhányan csak fehér ruhát öltenének ugyan, de nem részesülnének a többi ígéretből.

2010. jan. 12. 06:59
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!