Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A Jeremiás 32.17ben kihez...

A Jeremiás 32.17ben kihez szól Jeremiás, ha tudjuk, hogy minden Jézus által teremtetett?

Figyelt kérdés
Hogy szól az eredeti szöveg?
2016. júl. 9. 07:09
 1/8 anonim ***** válasza:
(Jeremiás 32:17) „Ó, legfőbb Úr, Jehova! Íme, te alkottad az egeket és a földet nagy erőddel és kinyújtott karoddal. Mindez nem lehetetlen neked,
2016. júl. 9. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Csak magaban beszel, valoszinuleg tobb elme betegsge is volt.
2016. júl. 9. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Tehát akkor ott a tetragrammaton volt, hisz akkoriban a jehova szó nem létezett, és mivel tudjuk, hisz írja a Biblia, hogy MINDEN Jézus által teremtetett, ezért biztos, hogy hozzá beszélt Jeremiás.
2016. júl. 9. 09:16
 4/8 anonim ***** válasza:
0%

Itt Jeremiás az Izraeliták Istenéhez szól, akit jelenleg magyar nyelven Jahvénak, vagy Jehovának hívnak.

Jézus a Fia, ezért itt a Teremtőhöz szól, nem Jézushoz.


Jézus valóban részt vett a Teremtésben, mert az Atyja bevonta Őt abba, De a közreműködés, nem ugyan az, mivel magát Jézust is az atyja hozta létre, így nem rendelkezik akkora hatalommal a Teremtéshez.

2016. júl. 9. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 szp72 ***** válasza:

Ez butaság. Jeremiás még azt se tudta, hogy Istennek Fia van. Ezt bizony Istennek mondta, annak az Istennek akinek Fia van.


Azt mondja a szöveg, hogy Isten a karjával teremtett, Isten karja persze a Fiú karja, mert minden ami az Atyáé az a Fiúé.


Isten karja valójában a szelleme (vagy lelke), mert Isten nem test (kéz, láb, hús, vér, stb.), hanem szellem/lélek. Isten tehát a lelkével teremt, azzal a lélekkel, amely a Fiú lelke is, hiszen minden ami az Atyáé az a Fiúé is. Valójában tehát az Atya és a Fiú egysége megszemélyesült közös és egyetlen Lelke vagyis a Szentlélek teremt, a teljes Szentháromság.

2016. júl. 9. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

# szp72


Az egyházatyák értelmezésében Isten két karja a Fiú és a Szentlélek, méghozzá konkrétan a Fiú a jobb karja, a Szentlélek pedig a bal karja. Azt hiszem Lyoni Szent Iréneusz ír erről először, de ennek utána kéne néznem.


Az meg butaság, hogy Jeremiás nem tudta, hogy Istennek Fia van, hiszen ő az egyik nagypróféta, aki a Messiást megjövendölte :) Konkrétan azt, hogy Dávid házából fog származni és azt is, hogy Új Szövetséget fog kötni.


Továbbá Jeremiásnál régebbi próféciák is vannak, amiket természetesen Jeremiás is ismert. Már a legkorábbi zsoltároknak is szentháromságos az Isten-képe.


Attól függetlenül, hogy az ószövetségi időkben Szentháromság fogalma a tételes teológiában még nem jelenik meg, de szépirodalmi eszközökkel, a szimbólumok nyelvén nagyon határozottan megfogalmazódik, már a zsidó vallás korai időszakától.

2016. júl. 9. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Egyértelmű az Ige, nem kell túlspilázni. Nyugodtan lehet Istennek fizikai karja, hisz fizikai testben ment el Ábrahámhoz. Nem írja a Biblia, hogy átvitt értelemben kell érteni, ha valaki így érti, az már belemagyarázás.

Jézus teremtett mindent (inkább hiszek a Bibliának, mint egy szekta emberi tévtanításának, ugye nem baj, hogy ragaszkodom a Bibliához?): Kolossé 1:16 Mert benne teremtetett minden a mennyen és a földön, a láthatók és a láthatatlanok, akár trónusok, akár uralmak, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok: minden általa és reá nézve teremtetett.

A minden az minden. Neki pedig van karja, hisz az Atyára írja a Biblia, hogy szellem.

2016. júl. 9. 11:54
 8/8 szp72 ***** válasza:

@ Az egyházatyák értelmezésében Isten két karja a Fiú és a Szentlélek, méghozzá konkrétan a Fiú a jobb karja, a Szentlélek pedig a bal karja. Azt hiszem Lyoni Szent Iréneusz ír erről először, de ennek utána kéne néznem.


Isten nem ember, hanem elképzelhetetlenül más. Mi emberek azonban csak a tapasztalati emberei világunkból kölcsönzött szavakkal és képekkel tudunk róla beszélni, hogy valamit megértsünk belőle. Isten titkairól sokféle képen és sokféle képpel lehet beszélni, de nem szabad egyik képet sem abszolutizálni vagy messzemenő következtetéseket levonni.


Például, hogy Isten trónja az ég a föld pedig lába zsámolya szintén egy kép, amely kifejezi, hogy a láthatatlan mennyei Isten uralkodik a Föld felett. De ebből a képből egyáltalán nem következik, hogy Isten egy hosszú lábú bácsi, aki fenekével valamilyen trónnak nevezett ülőalkalmatosságon tartózkodik.

Iréneusz hasonlata Isten két kezéről is csak egy kép, amely jól szemlélteti, hogyan teremtette Isten a világot a Fiúval és a Szentlélekkel. De ezt a képet sem lehet abszolutizálni, s főleg nem következik belőle, hogy ne lehetne más képeket és hasonlatokat használni. Ha az iréneuszi képet abszolutizáljuk, akkor eretnekséghez jutunk, hiszen akkor a Fiú csak Isten jobb kezét birtokolja, holott minden ami az Atyáé az a Fiúé is, nem csak egyik keze hanem a másik is, a lába is a teste is, mindene. De már maga az, hogy Istennek (emberalakú) teste van az is csak egy kép, Istennek ugyanis nem teste hanem szelleme (vagy lelke) van, Isten ugyanis lélek. Csak átvitt, analóg értelemben van teste, keze lába, szeme, füle stb.



@ Az meg butaság, hogy Jeremiás nem tudta, hogy Istennek Fia van, hiszen ő az egyik nagypróféta, aki a Messiást megjövendölte :) Konkrétan azt, hogy Dávid házából fog származni és azt is, hogy Új Szövetséget fog kötni.


Abból, hogy Jeremiás megjövendölte a Messiást, egyáltalán nem következik, hogy Istennek niceai hitvallás szerinti Fia van. A messiás pusztán csak Isten által kiválasztott emberi királyt jelent, s senkinek fogalma se lehetett arról, hogy ez a megtestesült isteni Fiú lesz.


@ Továbbá Jeremiásnál régebbi próféciák is vannak, amiket természetesen Jeremiás is ismert. Már a legkorábbi zsoltároknak is szentháromságos az Isten-képe.


Nincs Szentháromság az Ószövetségben, legfeljebb úgy is értelmezhető kijelentések.


@ Attól függetlenül, hogy az ószövetségi időkben Szentháromság fogalma a tételes teológiában még nem jelenik meg, de szépirodalmi eszközökkel, a szimbólumok nyelvén nagyon határozottan megfogalmazódik, már a zsidó vallás korai időszakától.


Én úgy mondanám, hogy implicit módon, burkoltan, sejtés szerűen, de semmi esetre sem félreérthetetlenül vagy határozottan.

2016. júl. 10. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!