Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Igaz keresztények! Helyes...

Igaz keresztények! Helyes cselekedet-e szerintetek az Úristen nevét szörnyülködés kifejezésére használnia egy kereszténynek?

Figyelt kérdés

Istenkáromlásnak számít-e a fent leírt cselekedet?

Keresztények válaszát várom, köszönöm!



2016. dec. 29. 11:07
1 2 3 4 5
 31/49 A kérdező kommentje:

"#23 nagy igazságot írt, mert tényleg belekeveredett a judaizmus istentől rettegő kovásza a kereszténységbe.


Jut eszembe! Jézus Krisztus a legnagyobb borzalmai közt istenhez szólt. Ugye?"


Istent meg lehet szólítani szerintem - és ezt többen megírták a hozzászólók közül is - hogy szerintük is.


Szerintem Jézus Krisztus nem átkozódott, szitkozódott, amikor megszólította a Teremtőt, hanem teljesen más érzelmei lehettek - én ezt nem tudhatom - de arra gondolok, hogy a könyörület és együttérzés érzelmeit élhette át, de semmi esetre sem káromolta Istent.

2017. jan. 22. 11:09
 32/49 anonim ***** válasza:
0%

Kérdező,köszönöm,hogy részletesen leírtad a véleményed.Így már könnyebben halad a dolog.Péter válaszait nagyon dicsérted,ebből gondoltam,hogy keresztény vagy.Számomra ezért elég félreérthető volt a vallási hovatartozásod.


"Ugyanakkor - emlékezetem szerint - nem írtam olyat sehol, hogy Isten megsértődne. Kérlek tehát, hogy ne próbáld összemosni máshol általad hallottakkal vagy olvasottakkal az általam írtakat. Köszi.


Nem gondolom - és szintén nem is írtam azt - hogy Istennek mi oly módon ártani tudnánk, hogy attól Ő a mi emberi fogalmaink szerint sérülne."


"Az "Úristen" kifejezést ~ jellel fogom helyettesíteni, mert én nem szeretném Őt káromolni.


"~, hogy lehetsz ilyen hülye?"

"~, hát még ezt sem érted?"


Nem vallod magad kereszténynek,nem gondolod,hogy Isten megsértődne,vagy meg tudnánk bántani,de olyan,mintha kínosan ügyelnél rá,nehogy "káromold"

Számomra ez is félreérthető volt,és furcsa is.

Vagy ezek szerint akkor nem vagy benne biztos,hogy nem lehet megbántani? Mert azt is írtad,hogy nem Istent szerinted nem tudjuk felfogni jelenlegi állapotunkban.


"Nem ismerem annyira Jézus Krisztus tanításait, mint ahogyan vélhetően Te ismered. Elhiszem Neked, hogy szerepel a Bibliában az általad idézett mondat. Ugyanakkor belátható, hogy azzal a mondattal Jézus Krisztus nem mondta azt, hogy Isten neve legyen belefoglalva az emberek haragvásába.


Aki nem fojtja el az érzelmeit, ő úgy is meg tudja azt fogalmazni, hogy közben Istent ne káromolja, tehát Istent emlegetni nem szükséges ahhoz, hogy egy ember kimutassa akár a haragját vagy egyéb különböző, "nem magasztos" érzelmeit."


Nem szükséges Istent emlegetni,persze.Csak nem kell attól tartani,hogy ha akár egy "K.Isten B.meg!" mondat elhagyja valaki száját,akár egy keresztényét is,akkor Isten emiatt büntetne,megharagudna,vagy meg lehetne bántani vele.

Ez a lényege annak,amit írtam Péternek.Persze,nyilván ezen egy keresztény megbotránkozik,de erre írtam,hogy a vallás bűntudatkeltő manipulációja miatt van,ami nem a szeretetből ered,hanem félelemből.


"Szeresd felebarátodat,mint önmagadat" "Tehát,szeresd a haragodat,nyilvánítsd ki ha szükséges,csak ne tartogasd magadban!"


Ezen mondatok között nem észlelek valódi összefüggést, úgy érzem, hogy a te "magyarázatod" vagy inkább értelmezésed (félreértésed) sántít."


Ha szereted magadat,nem érzel bűntudatot amiatt,hogy kinyilvánítottad a haragodat.Ha félsz,hogy Istennek nem tetsző a haragod kinyilvánítása,akkor magad felé fordítasz fegyvert.

2017. jan. 22. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/49 A kérdező kommentje:

Talán akkor úgy érthetőbb, ha a saját nevedet vagy a barátod neveit foglalod mondatba - olyan eseményekben, amelyekhez nekik semmi közük. Szerintem nonszensz. Semmi értelme sincs.


Példa:

Kiborul a reggeli kakaód és erre felkiáltasz: "Ó Gizi nagymama, hát, kiborítottam a kakaómat."


A példában Gizi a nagymamád neve és több száz kilométerre él tőled. (Fiktív.)


Nem tudom, hogy érted-e, de szerintem ilyen szempontból sincs semmi értelme! Semmi értelme.


Persze, lehet értelem nélkül is élni.


Ugyanakkor az ember már azzal is kifejezi, kifejezhetné az érzelmeit, ha abban a helyzetben annyit mond: "Ó!" vagy "Hú!", "Hoppá!"


Szerintem. ...és így nem vont a témába semmi téves képzetet senkiről, semmiről. Arra semmi szükség.

2017. jan. 22. 13:27
 34/49 A kérdező kommentje:
#32. Szerintem nagyon nem értetted meg, amit viszonylag hosszan kifejtettem, így nem próbálkozom tovább azzal, hogy magyarázzam. Ha gondolod, olvasd el megint, mert így ugyanazon témázol, amin a hozzászólásom előtt is, ebből vélhető, hogy nem értetted meg írásom tartalmát.
2017. jan. 22. 13:30
 35/49 A kérdező kommentje:

Kiegészítem még annyival, hogy az is lehet, hogy én nem értelek Téged vagy a közlendődet.


... vagy nem értjük egymást!


;-) :-)


Majd még filozofálok azon, hogy létezik-e helyes és helytelen viselkedés.

2017. jan. 22. 13:36
 36/49 anonim ***** válasza:
0%

Számomra érthető volt,amit írtál,legalábbis így gondolom.De akkor ennyire nem a témára válaszoltam?:) De lehet,hogy mindketten félreértjük egymást,ja.


Azért,akik minden válaszomat lepontozták nullára,írhatnának észérveket is,szívesen elolvasnám:)

2017. jan. 22. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/49 A kérdező kommentje:

Igen, szerintem nem a témára válaszoltál, mert nem az a kérdés, hogy mutassuk-e ki vagy kimutathatjuk-e az érzelmeinket, hanem az, hogy ezt milyen formában tesszük.


Amúgy azt sem tudom, hogy miért találod furcsának azt, hogy nem vagyok keresztény. Attól, hogy nem vagyok megkeresztelve, nagyon érdekel Isten, Jézus Krisztus és a Biblia.

Szoktam imádkozni is.


Ismerek másokat is, akik nincsenek megkeresztelve, de szintén hisznek Istenben és imádkoznak is.


Máshonnan is meg lehet közelíteni: találkoztam már olyan emberrel, aki keresztény volt, de igazából nem is volt hite. Hit nélkül pedig szerintem nem működik az egész.

2017. jan. 25. 15:00
 38/49 anonim ***** válasza:

"Igen, szerintem nem a témára válaszoltál, mert nem az a kérdés, hogy mutassuk-e ki vagy kimutathatjuk-e az érzelmeinket, hanem az, hogy ezt milyen formában tesszük."


Válaszoltam a kérdésre:


"Ha Isten a legnagyobb szeretet,milyen elgondolásból tartasz tőle,hogy megsértődik egy ilyen mondaton,vagy ezzel bárhogyan árthatsz vele neki?:) Komolyan kérdezem."


"Nem szükséges Istent emlegetni,persze.Csak nem kell attól tartani,hogy ha akár egy "K.Isten B.meg!" mondat elhagyja valaki száját,akár egy keresztényét is,akkor Isten emiatt büntetne,megharagudna,vagy meg lehetne bántani vele."


Ebből könnyen kikövetkeztetheted,hogy nincs semmi baj az

"Úristen,hogy lehetsz ilyen hülye?"

"Úristen,hát még ezt sem érted?"

típusú mondatokkal sem.

Lehülyézni valakit,ez már megint egy más kérdés.Mert ezzel adott esetben árthatsz egy érzékeny lelkű,kisebbségi komplexusos embernek,nyilván ezt érdemes átgondolni,mielőtt kimondja valaki ezt a szót másra.

De mivel Istenről kérdeztél,a válaszom adott.


"Amúgy azt sem tudom, hogy miért találod furcsának azt, hogy nem vagyok keresztény. Attól, hogy nem vagyok megkeresztelve, nagyon érdekel Isten, Jézus Krisztus és a Biblia.

Szoktam imádkozni is."


Erre is válaszoltam:


"Nem vallod magad kereszténynek,nem gondolod,hogy Isten megsértődne,vagy meg tudnánk bántani,de olyan,mintha kínosan ügyelnél rá,nehogy "káromold"

Számomra ez is félreérthető volt,és furcsa is.

Vagy ezek szerint akkor nem vagy benne biztos,hogy nem lehet megbántani? Mert azt is írtad,hogy nem Istent szerinted nem tudjuk felfogni jelenlegi állapotunkban."


Tehát azért találtam furcsának,mert elég tipikus keresztény gondolkodást reflektáltál meg.Ok,elhiszem,hogy nem vagy megkeresztelve,és emiatt nem vallod magad kereszténynek.

2017. jan. 26. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/49 A kérdező kommentje:
Fogalmam sincs, hogy miért írsz ide.
2017. jan. 26. 11:47
 40/49 A kérdező kommentje:

Te nem olvastad el a hozzászólásaimat, de ha mégis, akkor semmit sem értettél meg azokból. (Az olvasás szó azt jelenti, hogy aki olvas, meg is érti az olvasottakat. Esetedben ez nem valósult meg.)


A legutóbbi bejegyzésedből ez 100%-ban kiderül.


Egyáltalán semmit nem értettél meg. Így aztán inkább szükségszerű volna számodra az, hogy megtanulj olvasni, alaposan, értelmezve.


Akkor mégis jól észleltem korábban. Csak ki akarod vetíteni rám - vagy bárkire - a problémáidat. Felesleges.


További problémáidat, kérlek, máshol fejtsd ki.

2017. jan. 26. 12:11
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!