Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mikor kezdődött az a dogma...

Mikor kezdődött az a dogma hogy Jézus = Mihály arkangyal?

Figyelt kérdés
2017. nov. 1. 16:10
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:
24%
Dogmaaa?? Nincs itt semmilyen dogma, mert nincs ott egyenlőségjel.
2017. nov. 1. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 A kérdező kommentje:
Jehova Tanúinál van.
2017. nov. 1. 16:17
 3/29 anonim ***** válasza:
71%
Meg az adventistáknál. Amúgy 150 éve kb.
2017. nov. 1. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/29 anonim ***** válasza:
70%
Akkor erről kérdezd Jehova Tanúit. Erről igen szívesen beszélgetnék velük én is, meg hogy ezt milyen versek alapján gondolják, mert azért ez igencsak keresztényietlen hangzik. Mondjuk a szentháromság meg nem értése után nem mondom, hogy csodálkoznék.
2017. nov. 1. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 A kérdező kommentje:

#4 Én beszélgettem velük. Valami olyasmi a lényeg, hogy az "Isten" megnevezés nem Istenre utal, csak egy cím, amit Mihály Arkangyal is viselhet akár, vagy valami ilyesmi.

Tehát amikor János Evangéliuma úgy kezdődik hogy "Isten vala az Ige... és az Ige testté lett", és az "Isten" így mint "cím" utal szerintük Mihály Arkangyalra.

2017. nov. 1. 16:33
 6/29 anonim ***** válasza:
64%

Igazából gondolom Jézus Krisztus Istenségének elutasításából, és a Szentháromság tagadásából jött össze nekik ez az információ, de szörnyű, hogy már szavakat is meghamisítanak, csak hogy az ő teológiai értelmezésük igaz legyen. Így, ha megértik, hogy mi a Szentháromság, akkor feladják ezt a gondolatot.


Egyetlen Isten van (5Móz4:39, 6:4, Ézs 43:10, lTim 2:5, Jak 2:19).

Isten (5Móz4:35) Atya (Jn 6:44-46, Róm 1:7, lKor 8:6, Ef 4:6), Fiú (Jn 1:1.18, 10:30, 20:28, Róm 9:5, Ef 5:5, Tit 2:13, ÍJn 5:20) és Szentlélek (Mt 12:31-37, Csel 5:3-4, 16:6-10) Isten.

Úr az Atya (Mt 11:25), Fiú (Lk 1:43, 2:11, 13:15, Jn 20:28, Csel 2:36, Róm 1:4.7, 10:9, lKor 1:9, 8:6, 12:3, Fii 2:9-11, Kol 3:24, lTim 6:14-15, Júd 4, Jel 19:13-16), Szentlélek (2Kor3:17, lKor 6:17, 12:3) Isten (5Móz 10:17, Zsolt 10:16,29:10, Jer 10:10, Csel 17:24, lTim 1:17, Jel 1:8, 11:7, 22:5-6).

Örökkévaló az Atya (Jn 5:26), Fiú (Jn 8:58, 17:5, Zsid 7:24-25, 13:8, lTim 6:13-16), Szentlélek (Zsid 9:14) Isten (Róm 1:23, 16:26, lTim 1:17, 6:16).

Szent az Atya (Jn 17:11), Fiú (Lk 1:35, Jn 10:36, Mk 1:24, Csel 2:27, Jel 3:7), Szentlélek (Lk 4:1, Csel 10:38, Jn 14:16, 20:22, lKor 12:3, 2Pt 1:21) Isten (3Móz 11:44, 19:2, ISám 6:20, Ézs 6:3, lPt 1:15, Jel 4:8, 15:3-4).

Mindenütt jelen levő az Atya (Mt 6:6), Fiú (Mt 18:20, Ef 1:23, Kol 1:16-17, Zsid 1:3), Szentlélek (Zsolt' 139:7-12, Jn 14:17) Isten (lMóz 1:1, Péld 15:3, Csel 17:28).

Mindentudó az Atya (Mt 6:32, 10:29-30), Fiú (Jn 2:25, Kol 2:3), Szentlélek (lKor 2:10-11) Isten (Róm 11:33, Zsid 4:12-13, Zsolt 44:21-22).

Mindenható az Atya (Mk 14:36, 2Kor 6:18), Fiú (Ml 7:29, 28:18, Zsid 1:3, Jel 1:8), Szentlélek (Zak 4:6, Lk 11:20) Isten (lMóz 17:1, 2Móz6:3, Mt 19:26, lTim 6:14-15, Jel 19:6).

Teremtő az Atya (Jn 14:2), Fiú (Jn 1:1-4, Kol 1:16-17, Zsid 1:2-3.10), Szentlélek (lMóz 1:2, Jób 33:4, Zsolt 104:30) Isten (lMóz 1:1, Csel 17:24, Zsid 11:3).

Gondviselő az Atya (Mt 6:11.25-34, Csel 17:24-25), Fiú (Jn 10:10-11, Róm 8:35), Szentlélek (Jn 14:16) Isten (Fii 4:19).

Az ítélet az Atya (ÍR 1:17, Mt 10:32-33), Fiú (Jn 5:22-27, 2Kor 5:10), Szentlélek (Jn 16:7-15) Isten (Róm 2:1-16, 14:10, Jel 20:11-15) kezében van.

24

A megváltás az Atya (Un 4:14, Jn 3:16, 17:4, 18:11), Fiú (Mt 26:28, Jn 1:29, ÍJn 2:2,4:10), Szentlélek (Zsid 9:14) Isten (2Kor 5:1, Csel 20:28) müve.

Jézus feltámadása az Atya (Rém 6:4, Csel 3:26, IThessz 1:10), Fiú (Jn 2:19-21 10:17-18), Szentlélek (Rém 1:4, 8:1 l)Isten (Zsid 13:20, Csel 13:30,17:31) műve.

Az újjáteremtés az Atya (lPt 1:3), Fiú (Jn 5:21,4:4, 2Kor 5:17), Szentlélek (Ez 36:25-27, Jn 3:3-8, Tit 3:5) Isten (Un 3:9) műve. A megigazulás az Atya (2Kor 5:19), Fiú (Rém 5:9, 10:4, Gál 2:17, lKor 1:30, 2Kor 5:19-21), Szentlélek (1 Kor 6:11, Gál 5:5) isten (Rém 3:30,4:6,8:33) műve.

A megszentelődés az Atya (Júd 1. Jn 17:17), Fiú (Zsid 10:14, Ef 5:26, Tit 2:14, lKor 1:30), Szentlélek (IKor 6:11, lPt 1:2, 2'fliessz 2:13) Isten (2Móz 31:13, IThessz 5:23, 2Kor 7:1) müve.

A dicsőség egyedül az Atya (Róm 6:4, 15:6, Fii 4:20, Ef 1:17), Fiú (Jn 1:14, 12:23, 13:31-32, 17:4-5, Zsid 1:3, 13:21, 2Pt 1:17, 3:18, 2Kor 4:3-6, Jak 2:1, Jel 5:12), Szentlélek (lPt 4:14, 2Kor 3:18) Istené (Zsolt 108:6, Ézs 6:3, 40:5, 42:8, 60:1-2, Róm 1:21, 11:36, lPt 4:11, Jel 4:11).

Az imádat egyedül az Atya (Jn 4:23-24), Fiú (Jn 5:23, 9:35-38, Fii 2:6-11, Zsid 1:5-6), Szentlélek (Jn 4:23-24?) Istené (5Móz 6:4.13-15, Mt4:10, lKor 14:25, Jel 4:8-10, 19:10).


Ebben minden pont szerepel, amiből kiderül, hogy Jézus nem lehet egyenlő Mihály arkangyallal, hiszen amik igazak Jézusra, mik igazak ebből Mihály arkangyalra? Ha ezt egy Tanú megválaszolja Bibliai pontok alapján, akkor komolyan én fogok elnézést kérni, és belépek közéjük.

2017. nov. 1. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/29 anonim ***** válasza:
13%

Nem kezdődött, mert mindig is így volt

S nem dogma, hanem valóság

2017. nov. 1. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 anonim ***** válasza:
9%

Bár a Biblia nem támasztja alá, de azt hiszel tanú, amit akarsz. Szabad akarat van.


Majd próbáld meg Jézusnak is beadni ezt, amikor előtte állsz és számon leszel kérve.

2017. nov. 1. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/29 anonim ***** válasza:
28%

Nem minden adventista csoport gondolja így, ez az izgága szekta még a saját berkein belül sem tud megmaradni ezért több részre szakadt az egyik ilyenből lettek Jehova tanúi, akik bő 100 éve kitalálták hogy a szentháromság tévedés/hazugság, hogy pontosan mikor nem lehet kimutatni, jehova tanúi állítják hogy ez mindig így volt de a még fellelhető korabeli kiadványaikból kiderül hogy kezdtben hittek benne, de egész pontosan nem lehet tudni mikor és ki döntötte el hogy attól a naptól fogva nincs, és nincs dokumentálva hogy erre a közösségek pontosan hogy reagáltak, egy bizonyos időszakban már egyszerűen nem foglalt állást erről az őrtorony, majd jött a kifejezett letagadás, valószínűleg ezt direkt csinálták így, ha egyik napról a másikra közli a vezető réteg hogy mostantól mást hiszünk az botrányt kavart volna akármennyire fanatikusak a híveik


namost erre ugye jön a kérdés h amennyiben a bibliát hiteles forrásnak tartjuk és Jézus nem Isten akkor mi helyette, ha ezt most te kedves kérdező megpróbálnád kidolgozni te is azt kapnád hogy akkor bizony valami majdnem-isten, erre a következtetésre ők is eljutottak, de kellett valamit találni hogy akkor mégis mi, érezték hogy ettől azért valami nyíltabb utalás kell a bibliában egy olyan csoportnak ami fennen hirdeti hogy ők tényleg csak a bibliára hagyatkoznak és csak ha az adott nézet egyértelműen kimutatható a bibliából akkor fogadják el, kétségbeesett keresés után tudtak találni egy rendkívül erőltetett párhuzamot, amit feltételezem már te is olvastál a kiadványaikban vagy itt a gyakorin

2017. nov. 1. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/29 KZitus ***** válasza:
26%

Szia


Mióta ezt a Bibliában lírták, azóta tudjuk, hogy Krisztus azonos Mihály arkangyallal(főangyallal)

Nos:

Azonos-e Jézus Krisztus és Mihály arkangyal?


Mihály neve csak ötször fordul elő a Bibliában. A dicső szellemszemélyt, aki ezt a nevet viseli, a következőképpen jellemzi a Biblia: „egyike az előkelő fejedelmeknek”, „a nagy fejedelem, a ki a te néped [Dániel népének] fiaiért áll” és az „arkangyal” (Dán 10:13; 12:1; Júd 9,). A Mihály név azt jelenti: „Ki olyan, mint Isten?” A név minden bizonnyal úgy utal Mihályra, mint aki élen jár Jehova szuverenitásának védelmezésében és Isten ellenségeinek elpusztításában.


Jézus Krisztus parancsát a feltámadás megkezdésére az 1Tesszalonika 4:16 ’arkangyal szózatának’ nevezi, a Júdás 9 pedig elmondja, hogy az arkangyal Mihály. Vajon illő lenne Jézus parancsszavát egy kisebb tekintélyű személyével egybevetni? Ésszerű tehát, hogy Mihály arkangyal Jézus Krisztus. (Érdekes, hogy az „arkangyal” kifejezés a Bibliában sehol sem fordul elő többes számban, ami arra utal, hogy csupán egyetlen arkangyal van.)


A Jelenések 12:7–12 leírja, hogy Mihály és az angyalai háborút vívnak Sátán ellen, és levetik őt és gonosz angyalait az égből, ami összefüggésben van Krisztus királyi hatalomátvételével. Jézust később úgy látjuk, mint a világ nemzetei ellen háborút viselő égi seregek vezérét (Jel 19:11–16). Nem logikus akkor úgy következtetnünk, hogy Jézus lesz az is, aki fellép a ’világ uralkodójának’ nevezett Sátán, vagyis az Ördög ellen? (Ján 12:31). A Dániel 12:1 azt, hogy „felkél Mihály”, összefüggésbe hozza azzal, hogy tekintélyét latba vetve cselekedni kezd, amikor „nyomorúságos idő lesz, a milyen nem volt attól fogva, hogy nép kezdett lenni, mindezideig”. Ez a leírás kétségtelenül ráillik arra, ami a nemzetekkel akkor fog történni, amikor Krisztus mint égi ítélet-végrehajtó fellép ellenük. A bizonyítékok tehát arra utalnak, hogy Isten Fiát a földrejövetele előtt Mihálynak nevezték, és azóta, hogy visszatért az égbe, ahol mint Isten megdicsőített szellemfia tartózkodik, ismét ezen a néven ismerik.

2017. nov. 1. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!