Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Az iszlám egy Abbasszid...

Az iszlám egy Abbasszid kreálmány?

Figyelt kérdés

Az iszlám minden hiteles forrása 200-300 évvel Mohamed halála után íródott, korábbról nincs semmi hiteles feljegyzés.

Az iszlám tadíció szerint:

- Mohamed 570-ben születt

- 610-ben kapta az 1. kinyilatkoztatást

- Mi'raj 621-ben

- Hijra 622-ben

- Mekka 630

- Mohamed meghalt 632-ben

- Abu Bakr I. Kalifa 632-634

- Umar II. Kalifa 634-644

- A Korán össze állítása 652-ben

- Uthman III. Kalifa 644-656

- Ali IV. Kalifa 656-661

Az eslő probléma, az iszlám tradíció kései dátumai:

- Abd al Malik 691

- 749 Abasszid dinasztia

- Ibn Ishaq 765 (a neki tulajdonított feljegyzések nagy része nem tőle származik)

- Ibn Hisham 833 Sira (Mohamed életrajza)

- Al Waqidi 835 Sira

- Al Bukhari Hadíszok 870

- Sahih Muslim Hadíszok (Mohamed mondásai) 875

- At-Tirmidhi Hadíszok 884

- Ibn Majah Hadíszok 887

- Abu Dawud Hadíszok 899

- An-Nisa'i Hadíszok 915

- Al Tabari Tafsir (Korán kommentárok) Tarikh (Az emberiség történetei) 923


A másik probléma, a távolság és a helyszínek. Az iszlám tadíció szerint minden Mekka, Medina és az Arab-félsziget Hejaz régiójának egyéb részein történt. De az említett írók Bagdadban dolgoztak, ami 1800 km-re van, Ibn Hisham (Sira) Kairóban nőtt fel (Kairó-Mekka 1600km), Al Bukhari Bukharából származik (Bukhara-Mekka 4200 km), Al Tabari (a Tafsir & a Takhrikh) Tabarisztánból származik (Tabarisztán-Mekka 2800 km). Vagyis a tradicionális írók egyike sem élt vagy írt Mekkában, mind messzebbről származtak.


A Korán kanonizációjának 5 fázisa:

1. Kánon: Utman - Quraishi kódex 652

2. Kánon: Ibn Mujahid - 7 olvasások 936

3. Kánon: Al Shatibi - 2 átadó olvasásonként

4. Kánon: Al Jazari - 3 olvasások 1429

5. Kánon: Hafs - Végleges Kánon 1924


Csak az egyik kanonizáció származik a Hejaz régióból, Uthman kánonja, amiről semmit nem tudunk.


3 Qira'at mekkai, 5 Qira'at medinai, 1 Qira'at kairói, 3 Qira'at damaszkuszi, 6 Qira'at baszrai, 12 Qira'at kufai. A 30 hivatalos Qira'atból csak 8 származik a Hejaz régióból (ahol evileg minden zajlott) , a maradék Irakból, Szíriából + Egyiptomból. Vagyis a Koránok csak egy kisebbsége származik Mekkából vagy Medinából, a maradék messziről északról. Kairó kivételével ezekről a helyekről származnak az Abbasszidok.


Az Abbasszid kalifátust megelőző Rashidun kalifátus Afganisztától Tripoliig terjedt, ez hatalmas terület, ahol nem találtak semmi feljegyzést Mohamedről az Abbasszidok előttről.


Ráadásul a Korán nem abban az arab dialektusban íródott amit Mohamed idejében a Hejaz régióban beszéltek, hanem nabateai dialektusban amit 1062 km-el arrébb beszéltek. Ha a 7. században Mohamednek lett volna kinyilatkoztatva a Korán amit leírnak az írnokai akkor nem nabateai dialektusban íródott volna.


Mohamedet csak 4-szer említi a Korán elvileg, de a Mohamed név azt jelenti "az áldott", ez mint titulus bárki lehet, még Jézus vagy Abdul Malik is. A Shahada (lā ʾilāha ʾillā -llāh muḥammadun rasūlu -llāh) is azt jelenti nincs isten csak Az Isten, "az áldott" Az Isten hírnöke. Ez sem biztos, hogy ez egy 7. századi Mohamed nevű emberre utal.


A korai mecsetek pedig Petra felé néznek, ahol nabateai arab dialektust beszélték.


Na és az érmék. Ha egy új uralkodó hatalomra jutott saját érmét adott ki. 624-660 közöttről nem találtak arab iszlám érméket, ugyan akkor találtak olyan arab érméket amiken az a hátulján a személy keresztet tart. Miért tartana keresztet egy muszlim? Továbbá nincs feljegyzés a 4 kalifáról. I. Mu'awiya (661-680) kalifáról van feljegyzés, akinek az érméin szintén kereszt van. Hozzá teszi az Allah nevet, de a Mohamed nevet nem. Továbbá nincs feljegyzés semmilyen Mohamedről, se muszlimoknak nevezett csoportól. 692-ben abd al-Malik adta hozzá a Shahadát (nincs isten csak Az Isten, "az áldott" Az Isten hírnöke). II. Justinianus bizánci császár meg is támadta al-Malikot emiatt. Talán mert ezt eretnekségnek tekintette, bizonyára a bizánci kereszténység befolyásolta addig az arabokat.


Összefoglalva semmi hiteles feljegyzés nincs az iszlám vallásról az Abbasszidok előttről.



nov. 18. 22:04
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
95%

Nos, mivel többször felmerültek már hasonlók a kereszténységről és Jézusról, ezért ideje volt már, hogy az iszlám kerüljön kicsit a kritika alá. :D


Egyébként nagyon jól összeszedted a dolgokat, érdekes az anyag nagyon. Simán elképzelhető, hogy kitalált az egész iszlám. Viszont időnként szokott itt egy muszlim kommentelni, kíváncsi lennék, hogy ő mit reagálna.

nov. 19. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
85%

"624-660 közöttről nem találtak arab iszlám érméket, ugyan akkor találtak olyan arab érméket amiken az a hátulján a személy keresztet tart."

Ez nem meglepő, mivel az erőszakos iszlamizáció előtt ott többnyire megtért keresztények és zsidók éltek, illetve helyi pogány vallású arabok.


Amúgy jó összefoglaló, nyilvánvaló, hogy számos dolog az iszlámban pusztán későbbi kitaláció. Például egyetlen kézirat se maradt meg Mohamed életéből, ami elég furcsa, mert elvileg leíratott mindent tanítványaival.

nov. 19. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
15%
Akkor az is lehet, hogy a Mikulás sem létezik? Nekem nagyon gyanús, mert a rénszarvasok nem tudnak repülni.
nov. 19. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
25%

"Az iszlám minden hiteles forrása 200-300 évvel Mohamed halála után íródott, korábbról nincs semmi hiteles feljegyzés."


Gondolom keresztény vagy mert keresztények szokása az ilyen gátlástalan hazudozás. Kapásból olyan kézirat is van ami nagy valószínűséggel Mohamed próféta korából származik. Ha rákeresel arra hogy Birmingham Quran manuscript ki fogja adni. A kormeghatározó vizsgálat szerint 568 és 645 közötti tehát akár Mohamed próféta életében is íródhatott.


Szintén keresztény hazugság hogy a Koránt Mohamed próféta halála után írták le. Ahogy megkapta a kinyilatkoztatást lediktálta, az írnokai pedig leírták, tehát már életében leírták és halála után az első kalifa összefoglaltatta könyv formájában. Később a harmadik kalifa pedig egységesítette a kiejtésbeli különbségek miatt. Ma ez a Korán olvasható, nincsenek eltérő Korán változatok és 7 századi példányok ma is léteznek.



"A Korán kanonizációjának 5 fázisa:"


A Korán esetében nincs ilyen hogy kanonizáció. Ez a Bibliánál létező fogalom. A Qira'at pedig olvasási módot jelent, nem eltérő Korán példányokat. Ez is ez hazugság.



"Ráadásul a Korán nem abban az arab dialektusban íródott amit Mohamed idejében a Hejaz régióban beszéltek, hanem nabateai dialektusban amit 1062 km-el arrébb beszéltek. Ha a 7. században Mohamednek lett volna kinyilatkoztatva a Korán amit leírnak az írnokai akkor nem nabateai dialektusban íródott volna."


újabb hazugság. A harmadik kalifa által egységesített Korán Mohamed próféta által beszélt nyelvjárásban íródott.



"A korai mecsetek pedig Petra felé néznek, ahol nabateai arab dialektust beszélték."


A mecsetek nem néznek semerre. Látszik, aki ezt behazudta fogalma sincs róla. Az számít hogy mecseteb belül merre fordulnak ima alatt.



"Mohamedet csak 4-szer említi a Korán elvileg, de a Mohamed név azt jelenti "az áldott", ez mint titulus bárki lehet, még Jézus vagy Abdul Malik is."


Mohamed prófétáról rengeteg forrás van és nem csak muszlim. Keresztény források:


The 7th-century Chronicle of 640 was published by Wright who first brought to attention the mention of an early date of 947 AG (635–36 CE).[52] The contents of this manuscript has puzzled many scholars for their apparent lack of coherence as it contains an assembly of texts with diverse nature.[53] In relation to Arabs of Mohamed,


Another account of the early seventh century comes from Sebeos who was an Armenian bishop of the House of Bagratuni. His account indicates he was writing at a time when memories of sudden eruption of the Arabs were fresh. He knows Muhammad's name, that he was a merchant by profession, and hints that his life was suddenly changed by a divinely inspired revelation.[57] Sebeos is the first non-Muslim author to present us with a theory for the rise of Islam that pays attention to what the Muslims themselves thought they were doing.[58]



Tehát már a 7. század eleji keresztény források is megemlítik név szerint.


Az utolsó bekezdés amit írtál pedig úgy hülyeség ahogy van.

nov. 20. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
36%

"Nos, mivel többször felmerültek már hasonlók a kereszténységről és Jézusról, ezért ideje volt már, hogy az iszlám kerüljön kicsit a kritika alá."


A kritika nem probléma, a hazudozás viszont az. Ez pedig szinte csak hazugság. A kérdező nyilván egy hozzá nem értő keresztény, de megmutatom hogy hazudnak a téma keresztény "szakértői".



[link]


Arról van szó hogy 5 éve találtak egy Korán kéziratot. A kormeghatározás szerint 568-645 közötti. Erre a mult-kor nevű ismert történelmi magazin hogyan próbálja meg beállítani? Behazudja hogy Mohamed próféta előtt íródott. Mohamed próféta 570 és 632 között élt tehát simán belefér hogy életében íródott prófétasága alatt 610 és 632 között.

nov. 20. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 Titus Pullo ***** válasza:
77%

Ha ez így volna, nem lett volna csata Poitiers-nél 732-ben,ami nincs 100 évvel a Hidzsra után.


Az Iszlám létére nem csak a muzulmán források hivatkoznak. Ezzel nem azt mondom, hogy minden igaz, amit ezek a források állítanak, de egyértelmű, hogy az ibériai hódítás indítéka mi volt.

nov. 20. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
87%

Érdemlegesen nemigazán tudok hozzá tenni semmit, nem erősségem annyira a közel-keleti történelem, de elég jól levezetted szerintem a hipotézist.


Azt mindenesetre eltudom képzelni, hogy az iszlámot utólag kicsit kiegészítették, átírták amikor már birodalommá fejlődtek. Ez megmagyarázhatná, hogy miért vannak ellentmondások/elsőre ellentmondásnak tűnő dolgok a vallásban.

nov. 20. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
10%

Mondjuk ez a kérdés eléggé szánalmas egy kereszténytől. Sok ateista megkérdőjelezi Jézus létezését mert valóban szinte csak a Bibliában szerepel és egy két Biblián alapuló későbbi más forráson, de ugye keresztények ez alapján bizonyítottnak látják Jézus létezését, de megkérdőjelezik Mohamed próféta létezését amire kb ezerszer több bizonyíték van.


Biblia estében szintén hasonló a helyzet. A Biblia hitelessége a nullához közeli mégis keresztények szerint teljesen hiteles, de hiteltelennek hazudják az ezerszer hitelesebb Koránt.

nov. 20. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 Titus Pullo ***** válasza:
100%
#4 légyszi ne varrd ezt a dolgot a kereszténységre, a keresztények nem gondolják, hogy az iszlámot utólag találták volna ki, mivel létrejötte után nem telt el száz év, és keleten meg nyugaton már hódító háborúkat vívtak a keresztények ellen (Poitiers-i csata 732, Konstantinápoly első ostroma 674, második ostroma 717). A keresztények nem is tartják Mohamedet kitalált figurának, csak azt nem fogadják el, hogy próféta lett volna.
nov. 20. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%

#9

Én keresztény vagyok, és speciel hiszem, hogy Mohamed próféta volt, hiszen már Jézus is beszélt róla:

"Sok hamis próféta támad és sokakat félrevezetnek."

"Óvakodjatok a hamis prófétáktól, akik bárányok képében jönnek hozzátok, belül pedig ragadozó farkasok."


Ez utóbbi különösen igaz a próféta Mohamedre.

nov. 20. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!