Melegek, barátaim, mit gondoltok a "pokolba kerültök mert melegek vagytok" dumáról? 😡
Nekem sajnos nagyon homofób az anyám és emellett nagy vallásfanatikus, a legszebb pedig, hogy (már) apámról is el lehet mondani egy az egyben ugyanezt.
(Ő még az elején el is tudott fogadni valamennyire, de az anyám belerángatta őt is ebbe az őrületbe.) 😭
És hát sajnos még együtt kell élnem velük egy darabig, mert nincsen önálló egzisztenciám.
Szóval, nemrég hazajött anyám a templomból (Katolikus) és cinikusan hozzám vágta (már nem először), hogy "a pokol tűzében fogok vergődni örökké, ha nem úgy élek, ahogy az """""normális""""" ".
Mondanom sem kell, hogy mennyire szarul esnek nekem az ehhez hasonló mondataik.
Sokszor beszólnak nekem és megbántanak. (Nem véletlenül van megint elrejtve 0,5L Jëgermeister a szobámban). 😄
Pedig tényleg csak annyi a "bűnöm", hogy fiút képzelek el magam mellé és nem lányt.
🙄
(NE KERÜLJÖN ÁT A VALLÁS KATEGÓRIÁBA, MERT NAGYON MÉRGES VAGYOK AZ EGÉSZ VALLÁSOSDIRA.)
*Amúgy hiszem Istenben, de nem az egyházakban!!!




válasza:18
A házasság előtti szex is bűn, sőt ha jól tudom a feleség a férj alatt van, és a férfi a főnök. A Biblia szerint, ezeket is tartani kell? Vagy csak olyanokat kell tartani, ami téged nem érint?




válasza:#21
Kezdjük az elején: a Tóra(Mózes 5 könyve CSAK) nem ír olyat, hogy a nő a férj „alatt van”. Ez a vallási patriarchák későbbi találmánya, akik a saját egójukkal együtt szerették volna a feleségüket is uralni. A Tórában a férfi és a nő egy testté lesz — nem főnök és beosztott.
Na, aprópó „házasság előtti szex” — ez az a téma, amitől minden vallásos farizeus úgy kezd pirulni, mintha a Tóra egy erkölcstelen ponyva lenne, pedig csak ők olvassák rosszul.
A Tóra ugyanis nem moralizál, hanem rendet tesz. Nem tiltja a vágyat, hanem felelőssé tesz érte.
Ha egy férfi egy hajadon lánnyal hált, az nem bűn, hanem felelősség.
A Tóra nem azt mondja, hogy „dobáljátok meg kővel”, hanem azt, hogy:
„meg kell kérnie az apjától a lány kezét, és legyen a felesége.” (5Mózes 22:28–29)
Ez a Tóra jogi nyelve: nem szégyen, hanem következmény.
Ha az apa nem adja oda a lányt, rendben — de a férfi többé nem viselkedhet úgy, mintha „semmi nem történt volna”.
Vagyis: nincs olyan, hogy „csak egy kaland volt”.
Ha együtt volt vele, vállalja. Ennyi.
És ha már nem szülői házban élő felnőtt férfi és nő egymással hál, az már maga a házasság.
Nem kell hozzá pap, templom, gyűrű, latin mormolás vagy keresztvetés — két ember elég, akik egy testté lesznek, és vállalják egymást Yahuah előtt.
A Tóra nem a testi kapcsolatot tiltja, hanem az önkényt.
Nem a vágyat bünteti, hanem a felelőtlenséget.
Yahuah nem prűd erkölcsrendőr, hanem Atya, aki azt akarja, hogy a gyermekei ne törött ígéretekből és szétszórt kapcsolatokból építsék az életüket.
A keresztény vallás viszont, mint mindig, fogta a Tórát, kiforgatta, majd azt hazudta, hogy a vágy maga a bűn.
Pedig a Tóra szerint nem az a bűn, ha két ember egymásra talál — hanem az, ha nem vállalják a tetteik következményét.
Szóval, ha valaki „össze-vissza spricceli a magját”, az nem szabadság — az egyszerűen biológiai vandalizmus.
Yahuah a rendet parancsolta, nem a káoszt.




válasza:22
"Ha az apa nem adja oda a lányt" tehát nem a lány dönt, hanem az apa. És nem az anyával együtt, hanem egyedül (nyilván kikérheti a véleményüket, de nem köteles, neki joga van egyedül dönteni). Vagyis mégis a férfi a főnök a házban
Egyébként meg attól, hogy a Tóra mást mond ebben, mint a Biblia, még van olyan vallás, ami nem, ld. keresztények. De a közelkeleten se szeretik a melegeket, így nem hiszem, hogy jó irányba tereljük a dolgot, ha olyanokról beszélünk, amik nem is érintettek (ha jól értem, akkor pl. a kérdező szülei keresztények)




válasza:#23
Nos, hát ez már a vallásos logika doktori szintje: ha egy apa dönt a lánya sorsa fölött, az „patriarchális elnyomás”, de ha ma ugyanezt Hollywood vagy Tinder végzi el algoritmussal, az „önrendelkezés”.
Kedves barátom, a Tóra nem arról szól, hogy a férfi „főnök”, hanem arról, hogy a családért felelős. Nem diktátor, hanem felelős. Két külön műfaj.
Az apai döntés pedig nem arról szól, hogy a nő semmit sem ér, hanem hogy a családon belül a felelősség egy kézben van — mert ha baj történik, nem az anya vagy a lánya fog felelősségre vonást kapni, hanem az apa. És lám, ez ma is működik: ha a gyerek hülyeséget csinál, kihez mennek a hatóságok? A szülőhöz.
A Tóra tehát nem „nőellenes”, hanem rendpárti. Ez az, amit a mai világ utál, mert a káoszban mindenki „egyenlő”, csak épp senki sem felelős.
És igen, van különbség aközött, hogy a Tóra Yahuah szavát közvetíti, vagy hogy a keresztények, iszlám, meg a modern vallási franchise-ok mindent relativizálnak, majd „szeretet” címkével árulnak.
A közel-keleti melegek meg — hát, mit mondjak — ők sem a Tórát tartják, hanem a saját kultúrájukat. Yahuah szava sehol sem tanít gyűlöletet, csak rendet.
Szóval igen, a Tóra nem demokratikus, hanem életszerű.
És ebben a világban ez már elég ahhoz, hogy a vallásos és a liberális egyszerre kapjon idegrohamot.
ez az a rész, amit a modern „erkölcsi forradalom” soha nem fog megérteni.
A Tóra nem egy viktoriánus erkölcskódex, hanem egy működő társadalmi rend, amely a felelősséghez köti a döntést.
Egy kiskorú — akár fiú, akár lány — nem dönthet önállóan, mert a döntésének súlyát sem érti még. Ezért mondja a Tóra, hogy ha a lány még az apja házában él, akkor az apa dönt a fogadalmairól, és a házasságról is — mert ő viseli a következményeket.
Nem azért, mert „a férfi uralkodik”, hanem mert a férfi felel.
És figyelj, milyen irónia: ma, amikor 13 éves gyerekek szexuális propagandát kapnak az iskolában, és mindenki „önrendelkezést” skandál, a felelősséget senki nem vállalja.
A Tóra pont ennek az ellenkezője: aki dönt, az felel is.
Ha felnőtt nő és felnőtt férfi egymással hált, az már házasságnak számított — mert onnantól az a férfi nem léphetett tovább, „nem bocsáthatta el egész életében”. (5Mózes 22:29)
Nem volt sem Tinder, sem „szabadság”, csak felelősség.
És itt jön a lényeg: a Tóra mindig az érettséghez köti a döntési jogot, nem a naptári korhoz. A mai világban 30 éves emberek is gyerekek fejével gondolkodnak, akkoriban meg 16 évesen már családot tartottak el.
A különbség? Ők Yahuah rendjét követték, nem az ösztöneiket.
A Tóra tehát nem „elnyomta” a nőt — hanem védte. Mert amíg az apja házában volt, az apa védte; amikor férjhez ment, a férj felelt érte.
Nem tulajdon, hanem felelősségi láncolat.
És ezt hívják ma elavultnak — pedig ez volt az egyetlen rendszer, ahol senki sem maradt magára.




válasza:#23
„Egy apró pontosítás, mielőtt valaki úgy gondolná, hogy a Tórát is összekeverem a keresztény mesekönyvvel.
Korábban írtam, hogy ‘nem bocsáthatta el egész életében’ — de pontosítsunk: az a rész nem általános házassági szabály volt, hanem büntetés a férjnek, aki hamisan vádolta meg a feleségét szüzessége elvesztésével (5Mózes 22:13–19).
Vagyis:
Nem az a lényeg, hogy a Tóra bezárja a nőt egy örök házasságba,
hanem az, hogy a hazug férfi többé ne használhassa a válást mint bosszúeszközt.
A normál házasságban pedig igenis lehetett válni, ha a férfi talált „valami illetlent” (5Mózes 24:1–4) — természetesen rendezett, írott válólevéllel, nem úgy, mint a mai „ghostingoló” generációban.
Úgyhogy: javítva, helyesbítve, Tóra szerint.
Aki ezt félreérti, az már nem a szöveget olvassa, hanem a saját teológiai tükörképét.”
Vallási "logika": a pokol egy meleg hely (értitek...). (A Purgatórium szerint lángok borítják.)
"Logika" erősen idézőjelben...




válasza:#21
Igazad van, tartani kell. Sehol sem írtam, hogy nem kéne. A férfinek alá van rendelve a nő, de nem önkényesen, hanem szeretetben. Szent Pál ír erről nagyon szépen.
#22
A vágy maga nem bűn, sokadjára írom le neked.




válasza:Van erről egy film, megtörtént eset alapján
Imák Bobbyért, ajánlom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!




