Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Két idézet a Bibliából, ami...

Két idézet a Bibliából, ami teljesen leomlasztja a szentháromságot?

Figyelt kérdés

"Amikor útnak indult, odasietett hozzá valaki, térdre borult előtte, és úgy kérdezte: „Jó Mester! Mit tegyek, hogy elnyerjem az örök életet?” „Miért mondasz engem jónak? - kérdezte Jézus. - Senki sem jó, csak egy, az Isten."

Mark 10, 17-18


"Arról a napról és óráról pedig senki semmit sem tud, sem az égben az angyalok, sem a Fiú, hanem csak az Atya."

Mark 13, 32


Ha három az egyben lenne, akkor nem ezt válaszolta volna!

Ha a Fiú egy az Atyával, akkor nem ez lett volna a válasz!


2011. jan. 11. 14:39
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 1/192 anonim ***** válasza:
63%
Én katolikus vagyok, de ezt a Szentháromság-dolgot sosem értettem, részben az említett idézetek miatt. De szerintem nem attól függ az üdvösségem, hogy Istent Szentháromságnak tartom vagy nem.
2011. jan. 11. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/192 anonim ***** válasza:
19%

A Szentháromság tana a legnagyobb HAZUGSÁGA az anyaszentegyháznak, ez alatt nem csak a katolikusokat értem, hanem az összes protestáns vallást, felekezetet is, ahol ez a három külön SZEMÉLYT alkot.

Egy kis eredettörténet: nem véletlenül kapta a római katolikus vallás ezt a nevet, amit, a "katolikus" szó egyetemest jelent, azaz a római sokistenhívő vallásból származik, onnan gyökeredzik, ahol a politeizmus, mint olyan, teljesen természetes volt, illetőleg a bálványokhoz, mi több, az anyaistennőhöz való imádkozás is ( lásd: Szűz Mária hit ), eme pogány vallásnak a hagyatéka a mai egyház benne a bálványokkal, az oltári szentséggel ( Krisztus óta aki áldoz, bűnt követ el, mert ezzel kétségbe vonja a megváltói szerepét és a bűnökért hozott áldozatát ), ugyanabban a semmilyen állapotban toporognak, mint a zsidók, akik szintén nem fogadják el Jézust, mint Messiást, ugyanakkor pont a katolikus vallás a legantiszemitább a zsidókat illetően mind közül.

Végezetül pedig egy kedves hívő barátom szavait idézem, aki egyszer úgy definiálta a katolikus vallást: nem más, mint megreformált pogány római - sokistenhívő - vallás.

Bocsi, akit megbántottam hitnézeteiben, nem állt szándékomban.

2011. jan. 11. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/192 anonim ***** válasza:
76%
Isten EGY.Ezen egylényegüséget(azonoslényegüséget)értünk,s noha három személyről beszélünk akik kifejeződései(hiposztázis)megnyilvánulási formái ugyanannak az egylényegű személynek,nem gondolunk három Istenre.Nem mondunk le a monoteizmusról a politeizmus javára hanem csupán elismerjűk a Szentirás tanitását,mikor bemutatja az Atya-Istent mint Fons Deitatis(az Istenség forrását),ki láthatóvá lett a Fiu-Istenben,s kiárasztja életadó erejét a Szentlélek-Isten által.
2011. jan. 11. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/192 anonim ***** válasza:
15%
a szentháromság a kereszténység nagy varázslata, ami teljesen ellentétes az Irásokkal! Lényegébe ennek segitségével tudták a Mindenható Istent kicserélni egy emberrel :(
2011. jan. 11. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/192 anonim ***** válasza:
39%

E verseket is kimagyarázzák a háromság hívei azzal, hogy Jézus a földi léte alatt alacsonyabb státuszban, rangban volt, így amikor az Írások , vagy maga Jézus is hasonló kijelentéseket tesz (mint, amit a kérdező is idézett), akkor ezt az átmeneti, alacsonyabb állapota miatt teszi. Igen, csakugyan azt írja a Szentírás, hogy "alacsonyabbá tétetett még az angyaloknál is".


Csakhogy Jézus teljesen világossá teszi, hogy Ő akkor sem volt egyenlő, vagy "egylényegű" a Mindenhatóval, mikor még fent volt nála! Elmondja, hogy nem a saját akaratából jött, hanem az Atyja küldte őt. Ezek a versek, de mások is mind világosak abban, hogy Jézus ki volt, minek tartotta magát az Atyjához képest. Sőt azt is leírja a Biblia, hogy Jézus akkor sem lett mindenben egyenlő rangú az Atyjával, miután felment az égbe:


1Kor 11:3,: „Szeretném, ha tudnátok, hogy minden férfinak feje a Krisztus, az asszony feje a férfi, a Krisztus feje pedig az Isten.”


Nyilvánvaló tehát, hogy Krisztus nem az Isten, s hogy Isten magasabb rangú Krisztusnál. Azt is figyelembe kell venni, hogy ezeket a szavakat i. sz. 55 körül írták le, vagyis úgy 22 évvel Jézus mennybemenetele után. Az itt kifejezésre jutó igazság tehát Isten és Krisztus égi viszonyára vonatkozik.


De nézzük a Márk 13-k fejezetét:

Tanítja-e a Biblia azt, hogy a Háromság állítólagos tagjainak egyike sem nagyobb vagy kisebb a másiknál, hogy mindegyikük egyenrangú és mindenható?


Márk 13:32,: „Azt a napot viszont, vagy azt az órát senki sem tudja, sem az angyalok az égben, sem a Fiú, hanem csak az Atya.”


Természetesen ez nem lehetne így, ha az Atya, a Fiú és a Szentlélek, azaz a szent szellem egyenrangúak lennének, és egyetlen istenséget alkotnának. S ha a Fiút — ahogy egyesek állítják — korlátozta az emberi természete abban, hogy ismerje azt a napot vagy az órát, még mindig nyitva áll a kérdés, hogy a szent szellem miért nem tudott arról?


Logikus, nem?

2011. jan. 11. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/192 anonim ***** válasza:
74%

Szia!


"Miért mondasz engem jónak? - kérdezte Jézus. - Senki sem jó, csak egy, az Isten." Vagyis, ha a gazdag ifjú Jézust jónak mondja, akkor elismeri őt Istennek. Ez nem bomlaszt le semmit!


Miért ne lehetne olyan dolog, amiről csak az Atya tud, és ezt nem osztja meg mással? Hol érinti ez Jézus Isten voltát?


A három isteni személy - az Atya, a Fiú és a Szentlélek - tökéletesen egy jellemében, szándékában és minden munkájában. Az isteni tulajdonságokban és a hatalomban is egyenlőek.


Tessék két ellenpélda:

1. Vajon miért nem utasított vissza Jézus Tamást, amikor ezt mondta neki: "Én Uram és én Istenem!"

2. "Mert a miként az Atyának élete van önmagában, akként adta a Fiúnak is, hogy élete legyen önmagában", vagyis Jézus az élet birtokosa, önmagában létező, ami egyértelműen isteni tulajdonság.


Üdv. Péter

2011. jan. 11. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/192 anonim ***** válasza:
25%

""Miért mondasz engem jónak? - kérdezte Jézus. - Senki sem jó, csak egy, az Isten." Vagyis, ha a gazdag ifjú Jézust jónak mondja, akkor elismeri őt Istennek. Ez nem bomlaszt le semmit!"


Éppen ez a lényeg! Jézus nem helyeselte, hogy Őt is "jónak" mondják, csakis Istent tarthatjuk annak.



Tamással érvelni elég értelmetlen a teljes Biblia fényében. Az "Isten" a bibliában rang, vagy cím. Sátánt "e világ istenének nevezi". Még embereket is neveznek Istennek, de ennek ellenére mindig határozott különbséget tesz az Írás Jézus és az Atyja között. Jellemben, szándékban valóban egyek, de semmiféle háromszemélyű istenséget nem tanít róluk a Biblia.



A másik:

A Biblia azt írja Jézus Krisztusról, hogy „élete van önmagában”, és a követőiről is úgy beszél, mint akiknek ’életük van önmagukban’ (János 5:26; 6:53).


Mielőtt ezt a figyelemre méltó kijelentést tette Jézus, így szólt: „Bizony, bizony mondom nektek, aki hallja a szavamat, és hisz annak, aki küldött engem, örök élete van..., eljön az óra, és az most van, amikor a halottak hallani fogják az Isten Fiának hangját, és akik hallgatnak rá, élni fognak.”


Jézus itt arra a kivételes hatalomra utalt, amelyet az Atyától kapott, és amely által megadhatta az embereknek, hogy Isten előtt elfogadható állapotban legyenek. Sőt, ő képes feltámasztani azokat, akik halálalvásba merültek, és életet tud adni nekik. Jézus esetében ezeket a képességeket jelenti az, hogy „élete van önmagában”. Ezeket a szavakat úgy is visszaadhatnánk, hogy az Atyához hasonlóan a Fiúban is megvan az élet ajándéka (János 5:24–26).


De mindez Krisztusban csak az Atyja akaratából van meg, akivel NEM EGYENRANGÚ hatalomban a háromságon belül.

2011. jan. 11. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/192 anonim ***** válasza:
17%

Tamás apostol a feltámasztott Jézushoz intézve szavait, így kiáltott fel: „Én Uram és én Istenem!” (János 20:28).

Ez a történet meg is van indokolva két versel odébb. Ez, és más beszámolók ’azért írattak le, hogy elhiggyük: Jézus a Krisztus, az Isten Fia.’ (János 20:31)

Mi köze van ennek ahhoz a gondolathoz, hogy Tamás állítólagosan a Mindenhatóval azonosította itt Jézust? Semmi! Mi ez, ha nem kiragadott idézet a hamis tanok alátámasztására?


Tamás nem mondott ellent Jézusnak, aki ezt az üzenetet küldte a tanítványainak: „Felmegyek Atyámhoz és a ti Atyátokhoz” (János 20:17, 30, 31). Tamás nem gondolta azt, hogy Jézus Mindenható Isten volt. Tamás abban az értelemben szólíthatta Jézust „én Istenem”-nek, hogy Krisztus „isten” volt, noha nem „az egyedüli igaz Isten” (János 1:1; 17:1–3).

Vagy azáltal, hogy „Istenem”-nek szólította őt, Tamás Isten Szócsöveként és Képviselőjeként ismerte el Jézust, éppen úgy, ahogyan mások az angyali hírvivőt szólították, mintha az Jehova lett volna. (Vö. 1Mózes 18:1–5, 22–33; 31:11–13; 32:24–30; Bírák 2:1–5; 6:11–15; 13:20–22.)

2011. jan. 11. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/192 A kérdező kommentje:

Ez a mondat:

"Miért ne lehetne olyan dolog, amiről csak az Atya tud, és ezt nem osztja meg mással? Hol érinti ez Jézus Isten voltát?"


Ellentétben áll ezzel:

"Az isteni tulajdonságokban és a hatalomban is egyenlőek."


Mert ha Jézus maga az Atya, azaz egy és ugyan az az Isten, és ahogy te mondod: "Az isteni tulajdonságokban és a hatalomban is egyenlőek.", akkor Jézus nem különböztetné meg magát az Atyától, azzal a kifejezéssel amit tett, és tudná, hogy mikor lesz az Ítélet Napja, mert Ő maga az Atya!

2011. jan. 11. 19:50
 10/192 anonim ***** válasza:
23%

Az Atya nem Jézus,és Jézus nem az Atya.Két külön személy,de mégis egy.Miért kellene mindent tökéletesen értenünk ahhoz hogy higgyünk.

I.kor.2.14Érzéki(pszichikai)ember pedig nem foghatja(értheti)meg az Isten Szellemének dolgait mert BOLONDSÁGOK NÉKI.

A biblia szerint nem aggyal,hanem szívvel kell hinnünk.

Egyértelmű az igéből,hogy Jézus Krisztus Isten

PL.I.tim 3.16.Minden versengés nélkül nagy a kegyesség eme TITKA:Isten megjelent TESTBEN,....hirdettetett a pogányok közt,hittek benne a világon,felvitetett dicsőségben.

Vagy:Ján.1.1.Kezdetben volt az Ige,és az Ige volt az Istennél,és ISTEN VALA AZ IGE.'.14.És az Ige TESTTÉ LETT,és lakozott miközöttünk,és láttuk az Ő dicsőségét,mint az Atya egyszülöttének dicsőségét.

Fil.2.5-7...Jézus Krisztus is,Aki mikor Istennek formályában volt,nem tekintette azt zsákmánynak,hogy Ő AZ ISTENNEL EGYENLŐ,hanem önmagát megüresítvén szolgai formát vett föl,emberekhez hasonlóvá lévén.

Illetve a jelenések könyvében a mennyben imádják az Isten Bárányát,aki szintén Krisztus.Nem hinném,hogy a menny tele lenne bálványimádókkal,akik nem ismerik föl az Atyát.

PEACE

2011. jan. 11. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!