Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Miért olyan biztosak a kereszt...

Miért olyan biztosak a keresztények abban, hogy nem létezhet reinkarnáció?

Figyelt kérdés

"Mondta néki Nikodémus: Mimódon születhetik az ember, ha vén? Vajjon bemehet-é az ő anyjának méhébe másodszor, és születhetik-é?

Felele Jézus: Bizony, bizony mondom néked: Ha valaki nem születik víztől és Lélektől, nem mehet be az Isten országába.

A mi testtől született, test az; és a mi Lélektől született, lélek az.

Ne csodáld, hogy azt mondám néked: Szükség néktek újonnan születnetek.

A szél fú, a hová akar, és annak zúgását hallod, de nem tudod honnan jő és hová megy: így van mindenki, a ki Lélektől született."


Szerintem ez az idézet szólhat a reinkarnációról,legalábbis nem zárja ki,mint lehetőséget.Mit gondoltok?


2014. jan. 19. 10:07
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
100%

Ez a téma engem is érdekel.

Ugyanis van más hely is a Bibliában, ami megegyezik azzal, amit a keleti vallások reinkarnációnak mondanak.

De a keresztények másképpen értelmezik azt, tagadva a lehetséges összefüggést.


Továbbá, egy ilyen kigyűjtött igehelyeket elküldtem egy keresztény oldalra, ahol addigi kérdéseimre válaszoltak. De erre NEM. Sőt, törölték is az írásomat.


Vajon miért?

(Az nem jó ok, hogy butaság, mert annál nagyobb butaságokra is reagálnak.)

2014. jan. 19. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
69%
Azért, mert a Bibliát mindenki a saját szája íze szerint értelmezi. Azt magyaráz bele, amit csak akar, mert semmi sem egyértelmű benne. (Persze aki "tudja", annak nem tűnik fel.)
2014. jan. 19. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
100%

Ez a rész nem a reinkarnációról szól. Egy nagyon határozott és minden egyetemes tradícióban meglévő tétel: a 'kétszerszületett' lehet beavatott a világ misztériumába.

Megszületik, és a szellemi úton haladva elér oda, hogy elmondhatja amit Pál : Élek többé már nem én, hanem Krisztus él bennem. Tehát benne van a mestere is, aki cselekedeteiben, szellmi útján segíti.

Krisztus előtt ehhez külső mester kellett. Így fogalmazták meg, ki lehet tanító:

„A lelki tanítómester kétszer-született bráhmana, aki képes olyan képzettséget nyújtani tanítványának, hogy az másokat is a Védákra taníthasson."

Krisztus mondta: Tibennetek van Isten országa, a világ világossága.

Ezt nem kell félreérteni- mint ahogy tették sokan, azonnal - változatlanul kell a "kétszer-születettség" ehhez. És "automatikusan " nem jön létre a kétszer-születettség. És ennek elérésig a "külső" tanító is kell. Erről beszél Nikodémusnak.

2014. jan. 19. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
100%

Ez amit irtál a kérdésedben az utolsó lépés ahhoz, hogy megtörténjen a szövetségkötés Istennel+nem szól a reinkarnációról. A lélekkeresztségről szól(nem testi keresztségről.


Ez a megszentelődés utolsó fázisa, ezt követően már Isten igazolja vissza a szövetséget, személyesen számodra. Meg azok kapnak még jelet, akik mint Isten szolgái sikeresen elvezettek idáig, és közreműködtek.

2014. jan. 19. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 Pietrosol ***** válasza:
83%

Szia!


Ez a rész beszélhet a reinkarnációról, ha a reinkarnációt nem a fizikai test elporladása utáni új testben születésként értelmezed.


"A szél fú, a hová akar, és annak zúgását hallod,"


A gondolatok és az általuk kiváltott érzelmek áramlását felfedezheted, ha befelé figyelsz.


"de nem tudod honnan jő és hová megy: így van mindenki, a ki Lélektől született."


Nem azonosulsz a megfigyeletlen elme termékeivel, hanem annak tudatos, pártatlan megfigyelője vagy. És ez valóban újjászületés értékű.


A tanítás a zenben is megtalálható, csak más szavakkal.


Tanítvány: hol van a megszabaduláshoz vezető út bejárata? Mester: Hallod a folyó zúgását? Ott van a bejárat.

2014. jan. 19. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
72%

Az újjá születés nem éppen a reinkarnációról szól.

Hanem Jézus Krisztus megváltó kegyelméről,mikor elveszi a régit,és újjat ad.

Elveszi a régi gondolkodásunkat,illetve felül írja,de nekünk kell azt kérni,és engedni azt.

Mikor befogadjuk Őt a szívünkbe,akkor ott munkál és érzékennyé válunk.Kezdjük másként látni a dolgokat,egy kicsit kitekinteni a magunk körül forgásból.

Mert szélesedik a látóterünk a kegyelem folytán.


És kezd kinyílni a világ,és mást tartunk fontosnak mint eddig.Esetleg más barátaink is lesznek,hasonló érdeklődésűek,akikkel megoszthatjuk újjonan született érzéseinket gondolatainkat.És kérdéseinkre keresük a választ,és odavezetődünk ahol meg is kapjuk.:)

2014. jan. 19. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat,ment a zöld mindenkinek.

És erről mit gondoltok,hogy jön ide a víz?

"Ha valaki nem születik víztől és Lélektől..."

2014. jan. 19. 11:28
 8/20 anonim ***** válasza:

7 Vízkeresztség, és Szentlélek keresztség.


Vizkeresztség nélkül nem történik soha szellemkeresztség.


Gondolom ismered: ótömlőkbe nem teszünk új bort.

2014. jan. 19. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
A vízkeresztség meg nem annyi, hogy a pap 2 csepp szenteltvizet csepegtet. Hanem ennek is van egy külön Igei módja, mit hogyan kik mikor teszik.Mindig Isten rendelése a döntő, főleg egy keresztelésnél.
2014. jan. 19. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:

szia, nekem az jutott eszembe, miért lehetne bizonyos akár adott témával kapcsolatosan valaki(akár abban, hogy létezik, akár abban, hogy nem), ha a keresztény vallást gyakorolja éppen, ha nem... a hit belső meggyőződés, és nem csak ezzel a kérdéssel kapcsolatosan, a kételkedés valójában nem ellenkezik a hittel (kétely kifejezés adott tárgykörben mondjuk pl. mint egyfajta belső harc jelentéssel a dolgok látszata ellen)

hogy egy klasszikust is idézzek közben:"Több dolgok vannak földön és egen, Horatio, mintsem bölcselmetek Álmodni képes." :)

egyébként a 3.hozzászólóhoz hasonlatosan szerintem sem az újjászületésről szól az idézett szövegrészlet(hanem tehát azzal lehet összefüggésben, amit Pál apostol is említ pl.a test /és emberi tulajdonságok egyes vonatkozásaiban és Krisztus szerepével kapcsolatosan)

(a Bibliában az újjászületés fogalma inkább talán Illés és Keresztelő János kapcsán merülhet fel)..

az "víztől és Lélektől"kifejezés pedig "laikusként"(mint bárki, aki szabadon értelmezheti a Bibliát) belegondolva: lehetséges akár, arra vonatkozik, amikor Jézus "jó pásztorként" "az élő vizet ígéri"("Ha valaki szomjazik, jöjjön hozzám, és igyék!" Jn 7:37)

és valószínűleg azzal az ígérettel kapcsolatos, ami a János szerinti evangéliumban szintén a Jézus és Nikodémus közti párbeszéd közben hangzik el:

„Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen." (az Újszövetség egyes fejezete alapján pedig mint a keresztény/keresztyén vallás jelképe rajzolódhat ki egyházi keretek között a víz/keresztség)

2014. jan. 19. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!