Valóban szeretheti Isten a bűnösöket?
Kissé olyan ez, mintha a bíró szeretné a gyerekgyilkost, vagy a bankrablót.
Na persze, szereti, csak éppen úgy lecsukatja, hogy belefeketedik, mire szabadon eresztik...
Nem szereti, legalábbis nem ebben az értelemben, mint ahogy a rendeseket.
Megbocsájt. Ez az amit rengetegen nem tudnak megtenni.
Kifejtenéd ezt bővebben?
Sokak szerint Isten minden embert szeret. Szerinted a bűnösöket nem, csupán megbocsát.
Olyanról is hallottam már, hogy nem bocsát meg, hanem szigorúan büntet.
Vagyis?
T. Kerdezo!
Isten gyuloli a bunt. Ha valaki bunos eletet el, de megbanja, es Istenhez fordul bocsanatert, a bune megbocsattatik.
Sokan felreertik ezt a dolgot. Azt hiszik, Isten mindenkinek megbocsat automatikusan. De ez nem igaz. Az, aki kitart a buneben makacsul, megbanas nelkul, annak nincs bocsanat. Nem szabad azt gondolni, hogy Isten engedekeny. A Biblia azt irja: "Amit vet az ember, azt fogja leaaratni."
Az igaz, hogy Jezus mindenkiert meghalt. De azok, akik az O valtsagaldozatat nem akarjak igenybe venni, azoknak nincs bocsanat. Egy peldaval elve: "ha te veszel valakinek egy szep lakast ajandekba, de az illeto elutasitja, akkor nyilvan ezt az ajandekot nem forditja a maga hasznara. Remelem ertheto volt amit irtam?
Ha kerdesed lenne, szivesen valaszolok. Udvozlettel: Judit!
"Nem szabad azt gondolni, hogy Isten engedekeny. A Biblia azt irja: "Amit vet az ember, azt fogja leaaratni."
A két dolog nem ugyanaz,mert ha az ember aratja le magának azt amit elvetett,akkor a tetteinek következményeiről beszélünk,amiért önmaga a felelős.Az,hogy Isten nem engedékeny,meg ítélkezik,az megint egy más kérdés.Tehát tisztázzuk,akkor most mi a helyzet ezzel?
A Biblia Istenről két lényegi tulajdonságot állít! Egyik hogy Isten maga a szeretet, és a másik hogy emésztő tűz. Tehát Istenről nem csak az tudható hogy féltőn szerető, hosszan tűrő, megbocsájtó Isten, hanem az is hogy emésztő tűz, a bűnnel semmilyen közösséget nem vállal, és igaz bíró egyben. Felhívnám a figyelmed, hogy egyik tulajdonságát sem lehet a másik rovására túlhangsúlyozni!
Tehát a szeretet Istene és a harag és bosszúállás Istene egy és ugyanaz. Idézek az ószövetségből és az újszövetségből is:
„Uram, bosszúállásnak Istene! Bosszúállásnak Istene, jelenj meg! Emelkedjél föl te, földnek bírája, fizess meg a kevélyeknek!” (Zsolt 94:1-2)
„ne álljatok bosszút magatokért, szeretteim, hanem hagyjatok teret a Haragnak, mert meg van írva: Enyém a bosszúállás, majd én megfizetek, mondja az Úr.” (Róm 12:19)
A szeretet Istenétől tehát nem idegen a bosszúállás. Az Ő vonatkozásában, vagyis amikor Ő teszi, a bosszúállás tehát nem negatív, hanem pozitív erkölcsi valóság.
A bosszúállás ebben az értelemben az igazságtalanság megszüntetése és érvénytelenítése büntetés által, és az igazságosság érvényesítése. A bosszúállás elmaradása esetén az igazság szenved csorbát, mert a gonosz bizonyulhat győztesnek. Ezt az emberi igazságérzet is így érzékeli. A bosszú nem feddés, és nem célja az ellenség erkölcsi megjobbítása, építése. Erkölcsi értelme az elégtétel, az igazság látható megnyilvánulása. Hamis az a kereszténynek nevezett felfogás, amely a bosszút erkölcsileg negatív valóságnak hirdeti. Az Újszövetség mindössze arra szólít fel, hogy „ne álljatok bosszút magatokért...)
„Hát Isten talán nem áll bosszút kiválasztottjaiért, akik hozzá kiáltanak éjjel-nappal, ha hosszan tűr is ügyükben? Mondom nektek, hogy bosszút áll értük hamar.” (Lukács 18:7)
szia
(Ezékiel 33:11) . . .: »,Élek én — ez a legfőbb Úr, Jehova kijelentése —, hogy nem gyönyörködöm a gonosz halálában. Inkább abban gyönyörködöm, ha a gonosz megtér útjáról, és életben marad. Térjetek meg, térjetek meg gonosz útjaitokról, hisz miért halnátok meg, ó, Izrael háza?’«
(Ezékiel 18:23) 23 »Hát gyönyörködöm én a gonosznak halálában? — ez a legfőbb Úr, Jehova kijelentése. — Nemde inkább abban, hogy megtérjen útjairól, és éljen?«
(1Timóteusz 2:4) 4 akinek az az akarata, hogy mindenfajta ember megmentésben részesüljön, és az igazság pontos ismeretére jusson.
az embernek van választási lehetősége.
Isten nem élvezi a teremtményei halálát, vagy büntetését,
De aki nem akar változtatni ezen azzal nem tud mit kezdeni, hiszen nem alázatos, és nem formálható.
Jézus ezért hasonlította a kisgyermekhez azokat akiket Isten elfogad, mert a gyermek még alázatos és formálható.
A gőgös makacs ember nem vezethető.
Katy Weaver
"A szeretet Istenétől tehát nem idegen a bosszúállás. Az Ő vonatkozásában, vagyis amikor Ő teszi, a bosszúállás tehát nem negatív, hanem pozitív erkölcsi valóság."
Minden háború és baj úgy kezdődik,hogy a bosszúálló erkölcsösnek és jónak gondolja magát.Így persze mindig mindent meg lehet magyarázni,még azt is,hogy a szeretet Istenének nevében meg kell halniuk embereknek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!