Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Monoteizmus, Antropomorfizmus...

Monoteizmus, Antropomorfizmus elutasítása! KERESZTÉNYSÉG VS. ISZLÁM?

Figyelt kérdés

Monoteizmus:

Az egyistenhit vagy monoteizmus az egy, élő, és személyes Istenbe vetett hit, illetve a róla szóló tanítás.

[link]

Antropomorfizmus:

Az antropomorfizmus (a görög anthróposz, 'ember' és morphé, 'alak' szóból) egy olyan emberi kép vagy szólás, amely segítségével a transzcendens Istenről alkotott fogalmat fejezünk ki.

[link]


Amire még szükséged lesz:

1. Szentháromság fogalma!

A Szentháromság (latinul Sancta Trinitas) a legtöbb keresztény felekezet tanítása szerint a három isteni személy (Atya, Fiú, Szentlélek).

[link]

2. Iszlám!

Az iszlám (arabul الإسلام‎ al-islām, al-iszlám) arab, zsidó és keresztény hittel közös tőről fakadó monoteista vallás, amelyben Mohamed prófétáé a vallási és politikai vezetőszerep.

[link]


A kérdések:

- Valóban monoteista vallás e a kereszténység, abban a tudatában, hogy tartalmazza a szenthármasságot?

- Van ellentét a monoteizmus, és a szentháromság között?

- Melyik vallásban(Kereszténység/Iszlám) érzed jobban megvalósulni a monoteizmust?(MINDENKÉPP olvasd el a [link] oldalon a "Egyistenhit (tauhíd)" bekezdést a demagógia, felületesség, és elfogultság elkerülése érdekében!)

- A Kereszténység valóban elutasítja az Antropomorfizmust, annak a tudatában, hogy a "Fiu" a testet öltött Isten?(MINDENKÉPP olvasd el a [link] oldalon a "A Fiú" bekezdést a demagógia, felületesség, és elfogultság elkerülése érdekében!)

- Melyik vallásban(Kereszténység/Iszlám) érzed jobban megvalósulni az Antropomorfizmus elutasítását?


2010. máj. 21. 20:59
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 31/182 anonim ***** válasza:

"Az Atya-Fiú-Szentlélek, mint "egy Isten", az térbeli, van alakja, van színe?"


Nincsen, mert a Szentháromság nem három Isteni rész összegyúrása, és akkor no, kész van az Isten. Csak divina in dimensione lehet ezt feloldani, ahol számtalan próbálkozást is tettem annak definiálására.


--------

Szentlélek nem egyenlő az Atyával.


Azaz 3 értelmileg különböző személy, amikor funkciót töltenek be, akkor háromféleképp értelmezhető, amikor imádjuk őt, akkor pedig a lényegük egy. Iszlám fejjel a konzekvencia levonható, mégpedig ez három Isten, de nem.

Nem lehet ezt kiérvelni, mert ez egy vallási mysterium.


Tehát színe, alakja nincsen.


"Mikor a fiú, és a szentlélek belépett a teremtett világba, akkor ők maguk léptek be, vagy nem?"


Ők maguk léptek be. Az Atya semmiképp, mert ő transzcendens, az Ószövetségben, csak angyalokon keresztül vitte véghez tetteit.


"Az Isten a menyben van, vagy nem? A meny teremtett, vagy nem?"


Menny nincsen. Az egy egyszerűbb világ, és ott Istentől függ abszolút közvetlen minden, nincsen ott változás a teljesség végett, csak pusztán létezik. Nincs ott se hely, se idő. Csak létezik, ez a lényeg, mert az maga Isten, ahol minden közelebb van Istenhez, de ez humana cum ratione felfoghatatlan.

2010. jún. 6. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/182 A kérdező kommentje:

10:54-nek!

Ezt irta:"Valóban monoteista vallás e a kereszténység, abban a tudatában, hogy tartalmazza a szenthármasságot?


Igen tökéletesen, a Szentháromság csak kép, hogy el lehessen választani lényegi dolgokat benne.

Isten = Allah

Szentlélek = Önvaló amik lényegében és tulajdonságaiban egyek Istennel/Allahhal

Jézus = Mohamed"


Ez tokeletesen ellentetes a szentharomsag tanaval! A szentharomsag nem ezt tanitja!!!

Azt jelenti, hogy az Isten, es a Szentlelek az egy es ugyan az, de a szentharomsag nem ezt tanitja!!!

Aztan azt mondod, hogy Jezus egyenlo Mohamed!!! Ez egy oltari nagy ostobasag! Jezus 1 a 3-bol!!! Jezus o egy iseni megtestesules, mohamed, pedig egy ember!!!


Aztan ezt irja:"A Kereszténység valóban elutasítja az Antropomorfizmust, annak a tudatában, hogy a "Fiu" a testet öltött Isten?


Jézus Krisztus ugyanannyira Isten megtestesülése, mint Mohamed Allahé, vagy Buddha Visnué, bár nem az utolsóról szólt a kérdés."


Ekkora tevedest meg nem hallottam!!! "Mohamed Allah megtestesulese" Ez kesz! Ezt honnan vetted? Legyszives linkelj be errol egy forrast, akar csak egyet is!!!


udv!

2010. jún. 6. 14:36
 33/182 A kérdező kommentje:

12:14-nek!(bar gondolom o ugyan az)


Vilagos kerdesem van hozzad!!!

Akkor a keresztenyseg elutasitja az Antropomorfizmus???

igen/nem...

2010. jún. 6. 14:44
 34/182 A kérdező kommentje:

12:24-nak!

Azt irja:"Az Atya-Fiú-Szentlélek, mint "egy Isten", az térbeli, van alakja, van színe?"


"Nincsen" OK.


Igy folytatja: "Szentlélek nem egyenlő az Atyával.

Azaz 3 értelmileg különböző személy, amikor funkciót töltenek be, akkor háromféleképp értelmezhető, amikor imádjuk őt, akkor pedig a lényegük egy. Iszlám fejjel a konzekvencia levonható, mégpedig ez három Isten, de nem."


Ez nem csak iszlam fejjel, semmilyen ertelmes fejjel nem ertheto, csak ugy, hogy 3 isten van, vagy 1 isten 3 fejjel!!!

Az a "de nem" a vegen olyan, hogy mar csak azert is ellentmondok a jozan esznek! Hisz magyarazat nincs! Csak a dac es az "ezt felfogni nem lehet" duma!

Ami igy szol nalad: "Nem lehet ezt kiérvelni, mert ez egy vallási mysterium."

Milyen mysterium??? Benne sincs a bibliaba a szentharomsag! Attol mysterium, mert kispekulaltak!


Aztan igy folytatja: "Tehát színe, alakja nincsen." OK.


Majd igy folytatja:"Mikor a fiú, és a szentlélek belépett a teremtett világba, akkor ők maguk léptek be, vagy nem?"


"Ők maguk léptek be. Az Atya semmiképp, mert ő transzcendens, az Ószövetségben, csak angyalokon keresztül vitte véghez tetteit."


Tehat kettevalt az egy isten! Oriasi!


Egyenes kerdesem van!

A kereztenseg elutasitj az Antropomorfizmust???

De annak fugvenyebe valaszolj, hogy azt montad, hogy: "Az Atya-Fiú-Szentlélek, mint "egy Isten", az térbeli, van alakja, van színe?"


"Nincsen"

"Tehát színe, alakja nincsen."


Es azt montad meg, hogy: :"Mikor a fiú, és a szentlélek belépett a teremtett világba, akkor ők maguk léptek be, vagy nem?"


"Ők maguk léptek be. Az Atya semmiképp..."


Tehat a Fiu, akinek nincsen alakja belepett a vilagba testben!!!

Egyenes valaszt kerek! Koszonom!

2010. jún. 6. 15:04
 35/182 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező!


Jézus Krisztus ugyanolyan próféta, mint Mohamed, de más térségben. Az egyetlen létező isten Allah, a kereszténységben pedig Isten néven szerepel. Az iszlám nem szól Szentlélekről, míg a keresztény igen, tehát Isten és a próféta mellett megjelenik egy harmadik, ami azonos Istennel, de mégis különbözik. Tulajdonságai és lényege azonos, de "szintbeli" különbség van. Kissé paradoxon. A megtestesülést pedig úgy kell érteni, hogy mind Jézus, mind Mohamed egy megvilágosodott ember, aki teljesen eggyé vált Istennel/Allah-hal, de emberi testben van, s az "atya" szavait hirdeti. És erre írtam, hogy ugyanannyira megtestesülés Jézus, Mohamed vagy Buddha, képletesen értve. Ahol Jézus jelent meg, ott Isten megtestesülésének tartották, Mohamedet a "környékén" pedig prófétának, Allah prófétájának. Jézus ugyanolyan ember volt, mint Mohamed.


ui.: ez saját vélemény, s remélem megérted, mit akarok kifejezni.


üdv

25/F

2010. jún. 6. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/182 A kérdező kommentje:

Ertem, es koszonom!

Viszont a kereszteny tanok nem ezt tartalmazzak, es a muszlimok tanai is teljesen elternek! Ezzel a velemennyel egyedul vagy, te sajat magad otlotted ki!

A kerdeseimre viszont nem reagaltal! De kosz mindent!

2010. jún. 8. 15:11
 37/182 anonim ***** válasza:

igazán nincs mit.

de én inkább úgy fogalmaznék, hogy nem így értelmezik a keresztény illetve muszlim tanok. simán el tudom magyarázni, hogy lépett be a Szentlélek és Jézus a "világba", sőt a többit is. Csak más életszemlélet kell hozzá, nem a materialista. Mert most abból a szemszögből van vizsgálva akármelyik vallás is a kettő közül. :)


üdv

25/F

2010. jún. 8. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/182 anonim ***** válasza:
Szentháromság (lat. Trinitas Sancta): az egy, élő és igaz Isten misztériuma: Atya, Fiú és Szentlélek, három személy egyetlen lényegben. A lét szempontjából mindenek kezdete, az ősforrás, az Alfa, ugyanakkor a vég is, mindenek célja, beteljesedése, az Ómega. A megismerés szempontjából abszolút misztérium: teremtett lény számára kimerítően soha meg nem ismerhető. A Szentháromság a kereszténység központi hittétele, mert Isten a kinyilatkoztatásban ezt mondta ki magáról mint legbensőbb igazságot, s ebben benne van belső életének kitárulása is az ember felé. A többi misztériumnak is ez az alapja, hiszen pl. nélküle a megtestesülés sem lenne érthető. - 1. A Szentháromság misztériumának teol. értelmezésénél alapjában figyelembe kell venni a következőket: a) Negatíve tudnunk kell, hogy a Szentháromság titkához nem vezet út a vallástörténetből. Igaz, több vallásban mutatkoznak hármasságok, de azok az istenségek hármas csoportjai v. a term-ben található hármasság utánzatai. Ugyanígy nem vezet a Szentháromsághoz út a filozófiából sem. A Szentháromság nem a lét dialektikus magyarázata, ahogy a német idealizmus próbálkozott (tézis, antitézis, szintézis). E dialektika már a háromság titkából kiinduló fil. eszmefuttatás volt. - b) Pozitíve azt kell tudnunk, hogy a Szentháromság kinyilatkoztatásával Isten a maga legbensőbb létmódját tárta föl az ember előtt, s ezzel megkaptuk a kinyilatkoztatás teljességét. Isten feltárta a maga páratlan életét, ahogyan örök létében valóságosan él. A Szentháromság tehát nem példabeszéd: az Atya, a Fiú és a Szentlélek három valóságos személy_ egymástól különböznek, de úgy, hogy lényegük egy és oszthatatlan marad. A különbséget a reláció, a személyes kapcsolat adja meg, nem a létbeli különbözőség. Isten azzal tárta föl atyaságát, hogy elküldte a vele egylényegű Fiút és az ugyancsak egylényegű Szentlelket. - Szem előtt kell tartanunk, hogy Isten a maga Szentháromság voltát nem csak szóban közölte, nem puszta verbális magyarázatot adott róla, hanem üdvtört. folyamatban és eseményekben mutatta meg. E folyamat kezdete az ósz-i kinyilatkoztatás, beteljesedése Jézus Krisztus. Az ÓSz-ben Isten úgy mutatkozott meg, mint abszolút transzcendens örök szellem, mint teremtő, mint a tört. ura és az erkölcsi élet bírája. De éppen transzcendenciája miatt csak jelképekben közeledhetett az emberhez. Ilyen jelképek: Jahve angyala, Isten lelke, szó, bölcsesség, messiás. Isten lelke képviseli a teremtő erőt, amit szava hajt végre, s amit bölcsessége vezet. Ezek néha már megszemélyesítve is előfordulnak, de azért az ósz-i kinyilatkoztatás alapján még gondolni sem lehetett a Szentháromság titkára. Csak az ÚSz-ből visszatekintve látjuk, hogy volt bizonyos hasonlatosság az ottani megszemélyesítések és a valódi személyek között. - A Szentháromság titkának kinyilatkoztatása az úsz-i üdvrendben történt meg. A kiinduló pont a szövetségek Istene, aki egy és mindenható. Jézus Krisztus Őt nevezi Atyának, aki neki különleges módon atyja, de atyaságát kiterjeszti az emberekre is. A döntő újdonság az, hogy Jézus ezzel az Atyával szemben úgy viselkedik, mint a Fiú, aki ismeri őt, tőle jött, tőle kapta tudását és hatalmát, életével őt dicsőíti meg, s olyan szoros egységben van vele, hogy egynek mondhatja vele magát. Saját istenségét azzal igazolja, hogy föléje helyezi magát az ósz-i törv-nek, csodákat tesz, bűnöket bocsát meg, hitet követel és mint törv-hozó saját nevében beszél: „én mondom... én vagyok". - A Szentlélek istenségét is kifejezetten tanítja az ÚSz. Ő nem valamilyen isteni erő, amely lélekben működik, hanem mint Isten Lelke, ő fejezi ki Istent, mint a mi üdvösségünket (Lk 4,18; Tit 3,5; 1Kor 12,4). Őt a Fiú küldi az Atyától v. az Atya küldi a Fiú nevében (Jn 14,26; 15,26), neki tehát mindkettőhöz személyes kapcsolata van, s léte belenyúlik az örökkévalóságba. Vagyis a Fiú és a Szentlélek földi megjelenése előtt létezett (praeegzisztencia). Isten tehát örök létében Szentháromság. Erre utalnak azok a szentírási helyek, amelyek az egy Isten valóságának fönntartása mellett a 3 személyt egymás mellett említik, mint létező és működő valóságot (Mt 26,19; Lk 24,49; Jn 14,16; 15,26; 16,7-10; ApCsel 2,37; Róm 5,1-5; 1Kor 12,3-10; 2Kor 13,13; Gal 4,6 stb.). Az ÚSz maradék nélkül kifejezi az egyistenhitet (monoteizmus), és szemben áll mindenféle politeizmussal, ugyanakkor a Fiú és a Szentlélek létét nem úgy állítja elénk, mint valami közbeeső, elmosódott fogalmat, hanem mint Isten igazi valóságát. Ebből látszik, hogy magát a fölfoghatatlan titkot akarja kifejezni. Isten a maga világfölöttiségében és teljességében úgy létezik, hogy benne sokkal több a létgazdagság, mint amit a teremtett rend kifejezhet. De utalások vannak arra, hogy mi egy a 3 személyben és mi a különböző. A Fiút határozottan megkülönbözteti a teremtménytől, a szolgától (Mk 12,1-12), ő az Isten örök Szava (Jn 1,1), teljes képe (2Kor 4,4; Kol 1,15), dicsőségének kisugárzása (Zsid 1,3). A Szentlélek olyan személy, akiben Isten szeretettel közli magát, azért ő az abszolút ajándék az ember számára (Róm 5,5; ApCsel 2,38). - 2. A dogmatika elénk tárja a misztérium teol. földolgozását. Az Egyh. és a teol. igyekezete az volt, hogy tartsa magát az ÚSz kijelentéseihez: egy Isten van, s ez az Isten Atya, Fiú, Szentlélek. A 3 név igazi személyes valóságot fejez ki. Olyan teol. megoldást kellett keresni, ahol megmarad az abszolút egység, de kifejezésre jut a személyek valóságos különbsége is. - 3. A Szentháromság-eretnekségek (téves értelmezési próbálkozások), vagy az egységet hangsúlyozták annyira, hogy a 3 személyből csak a név, ill. valamilyen megjelenési forma maradt (modalizmus, szabellianizmus, patripasszionizmus); vagy a Fiú és a Szentlélek Atyaistennek való alárendeltségét hirdették (monarchianizmus, szubordinacionizmus); ismét mások kitértek a misztérium elől, s azt állították, hogy a Fiú és a Szentlélek csak teremtmény (arianizmus). - 4. Az igaz értelmezés csak az lehetett, amely a misztériumon belül kereste az egységet és a hármasságot. Itt kétségtelenül nagy szerepet játszott az Atya és a Fiú neve, továbbá a Logosz (Szó, Ige), amelyek fölhívták a figyelmet arra, hogy különbséget kell tenni az abszolút lét és a relatív lét között. Isten maga az élet, a tevékenység, de benne semmi új nem keletkezik, ő nem változhat. De ha a Fiú az ő Szava, aki egy vele, akkor bizonyára saját magát mondta ki benne. Ebbe a szóba belefoglalta egész lényegét, hiszen mint végtelen szellem egészen ismeri és ki is mondhatja magát. A kimondott szó tehát vele egylényegű, őbenne marad, mégis szembenáll vele, mint a kimondott a kimondóval, mint a Fiú az Atyával. A személyeket tehát csak az eredetből fakadó szembenállás különbözteti meg, de maga az isteni term., a lényeg ezzel nem osztódik meg. Az Atya tehát úgy szüli a Fiút, hogy egész lényegét közli vele, nem pedig valamit ad önmagából. Istennek ehhez a belső életnyilvánulásához meg kellett találni a megfelelő kifejezést. Ami egy és közös a 3 személyben, az a lényeg (gör. ouszia, lat. essentia) és a természet (phüszisz, natura), ami pedig 3, az a személy (hüposztaszisz, persona). Az Atya és a Fiú egylényegűségét 325: a niceai zsinat mondta ki az arianizmus ellen; a Szentlélek istenségét 381: az I. konstantinápolyi zsinat mondta ki dogmaként. - Meg kell azonban jegyeznünk, hogy amikor a gör. atyák az egyes személyekre a hüposztaszisz szót alkalmazták, nem abban az értelemben tették, ahogy mi ma a személyt fölfogjuk. Mai fogalmunk szerint „a személy külön, zárt, öntudattal rendelkező egyed". Istenben azonban csak egy öntudat van, nem három, s ezt az egyet birtokolja az Atya, a Fiú és a Szentlélek. Az Atya a maga atyai módján birtokolja, vagyis úgy, ahogy közli a Fiúval, a Fiú pedig úgy, ahogy az Atyától kapja a kimondásban ill. szellemi nemzésben, a Szentlélek pedig úgy, ahogy az Atya és a Fiú végtelen szeretetben egynek tudják magukat. A gör. hüposztaszisz tehát csak a valóságot, a másiktól való különbséget akarta jelenteni. Így a 3 személy, bár az eredetből folyó szembenállás miatt egymástól valóságosan különbözik, befelé mégis teljesen nyitott, hiszen ugyanaz a lényegük és egész isteni életük. Ezt a teol. úgy fejezte ki, hogy a személyek egymásban vannak és kölcsönösen áthatják egymást. Ahogy Krisztus mondja: „Amint te, Atyám bennem vagy s én benned..." (Jn 17,21). Azért ahol egy személy jelen van, ott van a másik is, s kifelé a 3 személy mint egyetlen ok működik (perichorészisz). - 5. A személyek különbözőségét és egymáshoz való viszonyát a háromsági eredés magyarázza. A Fiú születik az Atyától, a Szentlélek pedig az Atyától és a Fiútól (v. az Atyától a Fiú által) származik. Hogy ilyen eredés van, azt az Atya és a Fiú neve mutatja. Az atyaság a nemzés megjelölése, a fiúság a születésé. A Szentlélek származására közelebbi adat nincs. A gör. genneszisz, 'nemzés' és az ekporeuszisz, 'származás' különbségét már a kappadókiai atyák kifejtették és Szt Ágoston is ezt vette át. Az Atya az eredet nélküli ősprincípium az isteni életben, a Fiú tőle születik, de ezt a nemzést és születést az örök végtelen szellem változatlanságában kell elgondolnunk. Amennyiben a Fiú egyúttal a Szó, a Logosz, az Atyától való születését a szó megfogalmazásának képében kell gondolni. Az Atya öröktől ismeri magát, semmi sincs lényegében, amit föl ne fogna, azért egyetlen örök Szóban ki tudja magát mondani, úgy, hogy a Szó őbenne marad és egészen őt tükrözi. Mégis ő a kimondó, a Fiú pedig a kimondott Szó. De mivel ez a kimondott Szó az Atya tökéletes képe és benne van az egész isteni lényeg, azért származását lehet születésnek mondani. Mivel a megismerés az értelem munkája, azért mondhatjuk, hogy a Fiú születése értelmi tevékenység útján jön létre. - A Szentlélek származására a Szentírás kevesebb adatot tartalmaz. Amikor azonban őt Léleknek és Szentnek nevezi és üdvrendi elküldésében ajándéknak mondja, ezzel utal arra, hogy az ő származását a másik szellemi képesség, az akarat működésében kell keresni. Az akarat nem képet hoz létre a megismert tárgyról, hanem birtokolni, szeretni akarja, mert értéknek, jónak tartja. Az Atya önmaga megismerésében kimondja magát, s ebben tükröződik az ő képe, azért végtelen szeretettel irányul rá, s a Fiú ugyanazzal a szeretettel tekint vissza az Atyára. Ez a kölcsönös szeretet egyetlen aktus, hiszen az Atya és a Fiú ugyanazt a lényeget birtokolja. A szeretet olyan eleven, hogy él mint személy, mint Szentlélek. Mivel a Szentírás a Szentlelket az Atya lelkének (Róm 8,9) és a Fiú lelkének mondja (Róm 8,10), azért mindkettővel megvan a származási kapcsolata. Azért mondhatjuk, hogy a Szentlélek az Atyától és a Fiútól származik, de nem mint két elvtől, hanem mint egytől. Minden származás őselve az Atya, tőle származik elsődlegesen a Szentlélek is (Jn 15,26). Az Atya a nemzésben az egész lényegét átadja a Fiúnak, azért minden, ami az Atyáé, az a Fiúé is (Jn 16,15). Amikor az Atya a nemzésben saját lényegét közli a Fiúval, a lényegét úgy adja át, ahogy benne van a Szentlélek lehelése is. Az átadással sem a lényeg, sem a származtató képesség nem kétszereződik meg, ezért kell mondani, hogy a Szentlélek úgy származik az Atyától és a Fiútól, mint egyetlen életelvtől. Tehát semmi összetettség sincs benne, s ő is ugyanazt az egyetlen isteni lényeget birtokolja, mint az Atya és a Fiú, de a lehelés miatt megvan a származási szembeállás az Atyával és a Fiúval, azért különbözik tőlük. Innen magyarázható az is, hogy nincs több származás és nem is lehet. Isten a maga örök szellemi életgazdagságában Szentháromság, s ez az ő léttörvénye. Ahogy szükségszerűen létezik, úgy szükségszerűen Szentháromság is, és ez őbenne az élet végtelen gazdagsága. A Szentlélek származásának módjában különbözik a Fiútól, azért tulajdoníthatunk neki már üdvrendi megnyilatkozást is. - 6. - A személyek valóságának megértéséhez még figyelmet kell szentelni a köztük levő relációnak, viszonynak. A teremtett dolgokban a viszony utólag keletkezik: egy ember apává válik, ha fia lesz, s ez az apaság járulék, nem azonos a lényeggel. Isten azonban nem volt előbb és nem utólag nemzette a Fiút, hanem öröktől fogva, ahogy szükségszerűen ismeri és kimondja magát. A Szentháromságban az igazi titok az, hogy az Atyában a Fiúra vonatkozó reláció nem járulék, hanem befelé azonos a lényeggel. Itt tehát „létező relációval” találkozunk, s ebben áll a személyek valósága. Az atyaság mint reláció szembenéz a fiúsággal, tehát különbözik tőle, ugyanakkor egyik sem különbözik magától az isteni lényegtől, tehát a személyek különbözősége nem osztja meg az istenség egységét. Tehát az abszolút létnek és a relatív létnek csodálatos egységével és gazdagságával találkozunk, ami a teremtett világban nem fordul elő. Ez az abszolút szellem belső törv-e és létmódja, aki ismeri és szereti magát, s a 3 én szembenállása adja a benső öntudatot és boldogságot. Ezért Isten elég önmagának, s a teremtésben nem saját létének kiegészítése vezette, hanem inkább az, hogy megossza létét és boldogságát teremtményeivel, s így önmaga előtt is megdicsőüljön, mint irgalom és szeretet.
2010. jún. 9. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/182 A kérdező kommentje:

Nem kellet volna ennyit irni! Ezt ket szoval is elmondhattad volna: Haromfeju isten!


A valaszod elso fele arrol szol, hogy megmagyarazhatatlan, a masodik arrol, hogy ezt megprobalod megmagyarazni!!! :))


A Kerdesekre nem valaszoltal! Szupi vagy!

2010. jún. 10. 18:42
 40/182 anonim ***** válasza:

Nos, Szentlélektől megvilágosodva közelebb kerültem az igazsághoz, és arra jutottam, CSAK bibliai alapon lehet ezt megérteni, semmiféle matematikai relációval.


Mint mond a Biblia?


1. Isten kinevez a teremtett Földre egy Királyt, amely az Univerzum középpontja.


2. A terv a bűn kezdetétől származik.


3. Isten a Megváltót nem teremti, hanem más úton, saját magából... mit mondjak, hogy szép legyek? Szűz Mária által "megfogantatja".


4. Jézus tanít, mint egy próféta Istenről, de ő már nem prófétaként viselkedik, hanem a teljes Igazság hordozójaként, amelynek hatalma és ereje van, és a megismerhetetlen, transzcendens Isten megismerhetővé válik általa, és neki ereje van, mint Istennek. Jézus az Univerzum Királya objektíven, Isten pedig az Univerzumban van szubjektíven.


Na ez az, amelyet nagyon nehezen lehet elképzelni.

Isten nem a levegő, nem a tér, nem az idő, hanem ez egy olyan mint egy színpad, és a kulisszák. A színpadon élünk a kulisszák mögött pedig Isten, no meg a Sátán van, akik noha mutogatnak, hogy erre meg arra, csak a lelked tudja a kulisszákat megtapasztalni.


------

Isten eredeti tervében nem volt se Krisztus, se Szentlélek, mert az Édenben, (amikor még a világ tökéletes volt) mindenki tudta Istenről való igazságot, és Isten Lelke közvetlen érintette, noha fizikai világban éltek. De amikor Isten ellen szegültek, akkor elszakadtak az Istenről való tudástól, és Isten közvetlen lelki tapintásáért.


A Szentháromság csak ennyit jelent.

2010. jún. 15. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!